A na ktorom kopci, ktory ty jazdis, by si sa toho bal?
04.02.2018 - 08:20:23
00
PB, zoska, červený kameň.... Som na babe dostal defekt a dobre som hliníkové nacal, neviem si predstaviť, čo by bolo s karbonom...
04.02.2018 - 08:23:47
00
Ked by sa clovek dival na svet tak ako ty...tak si nikdy nic nekupi
04.02.2018 - 08:40:28
00
Prečo nemôže sa to stať? A kolesá za 1200€ zničiť to by ma zabilo..ale ja na ne nemám, tak je to len čisto hypoteticka odpoveď.
04.02.2018 - 08:42:42
00
Vsetko je to o pohlade na vec a ty ho mas z vacsej miery len negativny...to ale nie je ziadna novinka :-)
04.02.2018 - 08:53:48
00
Osobne som tiež skeptický ku karbonovým plášťovým ráfikom, ale u Campy by som asi strach nemal.
04.02.2018 - 09:15:14
00
Veľmi ovplyvňujúci faktor je aj kto čo jazdí . Keď nejazdíš veľa kopcov , príliš rozbité cesty a vieš brzdiť , tak niet sa čoho báť. Pre dva faktory ktoré som spomínal jazdím galúsky :-)
04.02.2018 - 09:20:14
00
ehvie napísal:
Osobne som tiež skeptický ku karbonovým plášťovým ráfikom, ale u Campy by som asi strach nemal.


. Keď ideš 60km rýchlosťou dole kopcom a dostaneš poriadny defekt, tak kým zastavíš neposkodis ráfik?
04.02.2018 - 09:30:46
00
mam bory one plastove rok a pol. Pojazdil som s nimi velku cestu alp, dolomity, korziku a aj malokarpatske kopce. Dostal som aj defekt v zjazde rozbitou asfaltkou spopod homoly do Modry a neposkodil som nic. Samozrejme defekt v nahorsi cas moze skoncit lubovolne ale to je jedno ake koleso mas. Tieto kolesa dali spolahlivo aj top destinacie. Nie je sa coho bat.
04.02.2018 - 09:40:53
00
Karbonovy rafik vydrží viac ako Alu.
04.02.2018 - 09:56:25
00
Písali ze pri brzdení buchne ráfik, kde je potom pravda?

A keď pôjdem po asfalte bez plastov na rafikoch ktori vydrží viac? Karbón alebo hliník? Bude sa na tom karbóne dat jazdiť bez nutnosti opravy?
04.02.2018 - 10:07:34
00
To sú už extrémne predstavy :D. Karbón sa ti môže, ale nemusí poškodiť, ja mám 81kg a nikdy sa mi nestalo aby som poškodil karbónové kolesá od brzdenia a to som ešte býval v Poprade, kde máš rovinu len zriedka. Dokonca ani keď som išiel zo Sliezskeho domu sa im nič nestalo (Easton EC90). Kamarátovi som už dával jedno karbónové koleso opravovať (Poprad-Matejovce), ktoré "prepálil" a to má iba 65kg, len sa zlakomil na čínsku p...vinu, no pán z Popradu, ktorý opravuje hlavne karbónové tenisové rakety mu ho dal do poriadku za 30 Eur.
Taktiež je potrebné vedieť brzdiť dole kopcom, nie plynule, ale radšej nárazovo s väčšou intenzitou a následne na pár sekúnd nebrzdiť, aby sa ochladili brzdné plochy, samozrejme je väčšie riziko šmyku, takže váhu treba preniesť na zadné koleso. To sú moje skúsenosti, niekto môže mať na vec iný pohľad, ale pri dlhom kopci a dlhom brzdení je podľa mňa tento spôsob lepší ako brzdiť plynule, pretože brzdná plocha kolesa je pod stálym dlhodobejším trením, takže sa v konečnom dôsledku prehreje viac. Iná vec sú zákruty a či prudké alebo plynule, atď. atď, to je celá veda a veľa premenných. Najlepšia škola je prax a skúsenosti, treba sa proste naučiť aj brzdiť čo vyžaduje určitý čas a najazdené kilometre k podmienkach, v ktorých treba brzdiť rôznymi spôsobmi.
Tu máte test karbónových kolies pri brzdení: https://www.youtube.com/watch?v=OlZvFPdLulI


Naposledy upravil Strejdo dňa 04.02.2018 - 10:56:59, celkovo upravené 1 krát.

04.02.2018 - 10:54:23
01
Tak ja som divný ja by som cely výjazd myslel na to ze dostanem defekt a poškodím drahé kolesá, a to by som s toho výjazdu nič nemal...
04.02.2018 - 10:56:53
00
:D tak ostaň doma pred telkou a netrénuj, tam sa ti nič nestane a ušetríš, akúrat budeš mať problém s obezitou, srdcom, chrbticou, alebo si kúp starý favorit s kovovými 36 špicovými obručami, kde galuska, prípade plášť bude drahší ako samotný bike, potom ťa bude mrzieť, že musíš kúpiť novú drahú gumu. Hack3r mal pravdu "Ked by sa clovek dival na svet tak ako ty...tak si nikdy nic nekupi". Buď jazdi a nerieš také ........ alebo ....
04.02.2018 - 11:02:42
00
Mne stacia hliníkové za 400€ na tie ešte naskriabem, ked ich znicim...
04.02.2018 - 11:05:02
00
keyboard_arrow_up