tlmiče a vidlice sa nesmú fúkať kompresorom. :evil:
a ktorý predajca dnes nemá tlmičovú pumpu? :oops:
29.02.2008 - 21:35:12
00
tlmiče a vidlice sa nesmú fúkať kompresorom. :evil:
a ktorý predajca dnes nemá tlmičovú pumpu? :oops:
Prečo sa nesmú fúkať kompresorom ide z neho taký istý vzduch ako z pumpy a poniektoré majú aj šušičky a filtre na nečistoty,vlhkosť apod.

A ten predajca mi argumentoval že výrobcovia menia závity na tlmičoch preto vraj aj pumpa čo pasuje na tohoročný model nemusí pasovať na modely o dva roky.A ani redukcie vraj nemusia pokrývať celé spektrum modelov a jemu sa na pár vidlíc a tlmičov neoplatí pakú 1200 sk pumpu držať na predajni.Lebo keby za fúkanie pýtal 100 sk tak by ludia gúlali očami. :evil:
01.03.2008 - 13:33:21
00
na vidliciach a tlmičoch sú použité na 90% autoventilky (boli aj budú) a ostatné sa mu do ruky aj tak nedostanú.
RS (okrem starších SiD, ...), Sunto, Manitou, Macocha, FOX (okrem TAlas na hustenie tretej komory) .....
No a nakoniec su len pružinové a elastomerové (tie netreba fúkať)

Hustenie treba robiť len cez pumpičku na to určenú!!! (malý objem, vysoký tlak)
01.03.2008 - 16:50:59
00
Hustenie treba robiť len cez pumpičku na to určenú!!! (malý objem, vysoký tlak)

Ale ked pouzije kompresor na pumpe, tak nenafuka pozadovany tlak resp. pokazi kompresor. IMHO tlmicu nema ako ublizit.
01.03.2008 - 20:57:41
00
Ale ked pouzije kompresor na pumpe, tak nenafuka pozadovany tlak resp. pokazi kompresor. IMHO tlmicu nema ako ublizit.
tlmiču neublíži, ale ani nanafúka.
01.03.2008 - 23:33:31
00
Ked už sme pritom nešťastnom tlmiči ako často vy fukate tlmiče a Vidly?
11.03.2008 - 21:26:42
00
Ale ked pouzije kompresor na pumpe, tak nenafuka pozadovany tlak resp. pokazi kompresor. IMHO tlmicu nema ako ublizit.

Toto som riesil pred tromi tyzdnami a dedo v pneuservise sa divil ze to nejde nafukat. Spadol mi tlak z vidly a islo mi len o to aby som dosiel domov. Vidle tym nijako neublizis a dofukujem ju malokedy ale raz za tyzden kontrolujem tlak. 8)
11.03.2008 - 22:22:15
00
trochu OT ale zaujimalo by ma ci moze casta zmena tlaku vo vidle a tlmici skratit nejako ich zivotnost ... teoreticky nie ale radsej sa opytam :oops: ..dovod ked idem poo asfalte a mierny teren nechavam vyssie tlaky nech sa nehojda a je to aj celkom komfortne ale ked idem nejaky oblubeny technicky usek znizim tlak lebo viem ze ttam mi to hojdanie nevadi a omfort je pomerne vyssi samozrejme nie az tak aby som cyhtal dorazy ..tak co vy na to?
:arrow: castou zmenou myslim tak 1 x za vyjazd mozno 2x ale to je zas dost individualne :idea:
11.03.2008 - 22:28:27
00
Ked už sme pritom nešťastnom tlmiči ako často vy fukate tlmiče a Vidly?

Tlmic FOX tak raz stvrtrocne dofukam.
A na vidlici mam uz odidene tesnenia, takze pred kazdym druhym vyjazdom :)
11.03.2008 - 22:50:18
00
:arrow: castou zmenou myslim tak 1 x za vyjazd mozno 2x ale to je zas dost individualne :idea:

Uskodit to nemoze, ale mne by sa nechcelo :) + vlacit pumpicku :(
11.03.2008 - 22:51:46
00
jasne ako ani mna to nebavi kazdu chvilu preto to robim len pred usekmi ktore si chem vychutnat a poznam ich ..a ta pumpicka mi nerobi problem :arrow: do hydrapaku vlozim 8) vdaka
11.03.2008 - 23:13:24
00
trochu OT ale zaujimalo by ma ci moze casta zmena tlaku vo vidle a tlmici skratit nejako ich zivotnost ... teoreticky nie ale radsej sa opytam :oops: ..dovod ked idem poo asfalte a mierny teren nechavam vyssie tlaky nech sa nehojda a je to aj celkom komfortne ale ked idem nejaky oblubeny technicky usek znizim tlak lebo viem ze ttam mi to hojdanie nevadi a omfort je pomerne vyssi samozrejme nie az tak aby som cyhtal dorazy ..tak co vy na to?
:arrow: castou zmenou myslim tak 1 x za vyjazd mozno 2x ale to je zas dost individualne :idea:

Ako si napisal teoreticky nie, hoci vyssi tlak viac namaha tesnenia, ale toto je cista spekulacia. Vyrobca urcite dimenzuje priemer, kvalitu a tvar tesneni tak aby zvladali prevadzkove tlaky. Na ine castami vyska tlaku nema ziadny vplyv. Vecsi problem robi spina a nedosledne osetrovanie vnutornych noh ( mazanie atd.) a to nehovorim o pravidelnom servise do ktoreho patri aj vymena tesneni podla servisnych podmienok urcenych vyrobcom.
12.03.2008 - 14:05:33
00
keyboard_arrow_up