hmotnosť, hybnosť, energia, zotrvačnosť... fšecko v jednom... ono riešiť úsporu gramov na váhe bicygla, má určite zmysel, ale podľa mňa, až keď sa človek dostáva ku akýmsi pomyselným hraniciam svojho tela... samozrejme ak si dopraje zníženie váhy bicygla "skôr", tak šak dobre no...
určite je rozdiel jazdiť na 15 kg alebo 11 kg šaragli... manévrovateľnosť, akcelerácia, pocit zo šliapania do kopca.. (ale naozaj treba riešiť zotrvačnosť a hybnosť kolies, akokeby to bol brutálne dôležitý údaj zrýchlenia ako pri F1), niekde v lese, poľňačke či jazde "na kochačku", alebo na ceste, kde ide človek viacmenej väčšinu času "priamočiaro" je to ale že úúúúplne že jedno...
v rovnici hybnosť = hmotnosť x rýchlosť je to jednoduché... ľahšie
kolesá = lepšie zrýchlenie, spomalenie ale nižšia zotrvačnosť a naopak... ale je to naozaj až tak dôležité tie "stotinky" sekúnd... no tak sa postavím zo sedla a dupnem na to... (apsoň vydám viac energie
)
príklad: pri celkovej váhe sústavy jazdec/bike povedzme 125 kg (110 + 15) je to šuma fuk... tam treba riešiť hlavne váhu jazdca a keď sa ten dostane na 85 kg povedzme pri výške 180 cm, tak áno, začne pre neho mať zmysel aj riešiť váhu bajku... ale stále to bude skôr o pocite z jazdenia, ako o nejakých výraznejších rozdieloch vo výsledkoch... či akože nie je jedno či tých 40 km prejdem za 1:42 alebo 1:38, lebo som znížil váhu bicygla o 0,003 gramu na ľahšej prehadzovačke...
kokos keby sme radšej makali, ako tu slamu mlátili hubami
(teoreticky to mám v malíčku, ešte to doriešiť prakticky)