síce som sa už nechcel vyjadrovať v tejto téme ale toto mi nedá...

tieto teoretické kraviny nemajú absolútne súvis s reálnou jazdou.
Ty na bajku sedíš stále v jednej polohe? či ideš hore kopcom, dole kopcom, do zákruty, pri brzdení.. stále sedíš v tej istej polohe? nemeníš ťažisko? tam je toľko premenných že tvoja teória ti je tam prd platná.

ako som už písal vyššie, viac jazdiť menej teoretizovať, pretože prax je niekde úplne inde ako tieto tvoje teórie ;)

týmto definitívne končím debatu :hai:
31.01.2018 - 13:34:15
00
OT:OK, vidim ze tebe som asi obzory nerozsiril, nevadi. Ale prosim vo vlastnom zaujme, nenazyvaj fakty, ktore si nepochopil kravinou. A ked uz, tak to chce nejaky argument. Ak som nic neprehliadol, tak z toho co si napisal sa nikto nedozvie aka vidla je este vhodna na XC ram,ani ako sa zmenia jazdne vlastnosti jej vymenou. Ja som sa dozvedel len, ze som nechapavy a mam viac jazdit a manej teoretizovat na fore. Asi sa tym budem riadit, ja si najdem info aj na zahranicnych forach a co ma po ostatnych, nie ? ]:)
31.01.2018 - 15:35:40
00
lenže to nie sú fakty, to je tvoja teória, ktorá keďže si akosi vyhodil všetky premenné z "rovnice" je na svetelné roky vzdialená od reality... tie tvoje "fakty" akosi nerátajú s tým že počas jazdy výrazne meníš ťažisko ani s tým že vidlica s väčším zdvihom má iný progres pri stláčaní ako vidlica s nižším zdvihom a pod. čiže opakujem... sú to TEORETICKÉ HOVADINY, ktoré sú totálne mimo realitu.

PS: na tvoje predchádzajúce odporučenie som si včera pozrel tvoju stravu, na zhruba rovnakú vzdialenosť mám 4krát toľko nastúpaných metrov a to bývam v Šali. Čiže myslím že tým sa všetko vysvetľuje :) Keď budeš viac jazdiť po kopcoch, singloch a pod. sám zistíš že skutočnosť je inde ako tvoje "fakty" :hai:
31.01.2018 - 20:38:00
00
OK, respektujem tvoj nazor.
31.01.2018 - 21:21:51
00
Chalani mam canyon neuron, mam tam 120mm vidlu, mozem tam nahodit aj 140-150mm, ako sa to prejavi v praxi? Zdvih ramu je 120mm
12.02.2018 - 12:10:07
00
No k fullu ti moc nepovoem. To by bola len teoretická hypotéza, ale dobi235 by mohol vedieť, on ma full.
12.02.2018 - 13:59:53
00
starý bajk som mal 140/120, čiže tých 130-140mm by nemal byť problém. Trochu zmenšíš hlavový uhol ale nejaká dramatická zmena to určite nebude.
12.02.2018 - 14:18:11
00
Tomu Neuronu s predpotopnou geometriou to môže len pomôcť :lol:
12.02.2018 - 14:21:43
00
Ak ta zaujima geometria tak tu:
zo 120mm na 140mm
hlavovy uhol pojde dole o 1 stupen
reach -10mm
stack +7,5mm

zo 120mm na 150mm
hlavovy uhol pojde dole o 1,4 stupna
reach -14mm
stack +11mm

Ak nechces zmenit posed, tak 150mm uz bude urcite citit. Pre zachovsnie posedu bude treba aj dalsie upravy (predstavec, posun sedla...)
12.02.2018 - 14:47:40
01
Treba niekedy riesit viac na pocit ako matematicky... :?:
12.02.2018 - 15:48:12
01
kaprik dobi235 Nic v zlom chlapi, ale taketo rady by som cakal skor pri nakupe v sex shope :lol: . Vdaka bohu, ze neiste statici, automechanici, alebo v NASA... Len pre boha, nezacnite robit bike fitting !
12.02.2018 - 18:32:13
01
Boa ked tak kukam na tvoj profil,ozaj nedokazem pochopit,preco tipek ako Ty,furt riesi tu teoriu.Ono v praxi to moze niekedy vypalit uplne inak,ako by clovek cakal...
Hlavne na pocit!Tvoja teoreticka info je sice asi spravna (mne sa to ratat nechce) ale moc si neporadil,ako sa vlastne zmeni prejav toho bajku a ani pocit z bajku.
12.02.2018 - 18:50:25
02
Suhlasim, moze to vyzerat upne inak, ale tu sme na internetovom fore, tu prax nepredvedies, nevyskusas.... Tu mozes viest len debatu v teoretickej rovine. Ak by niekto chcel dat na pocit a nezaujimala by ho predtym nejaka prognoza, asi by to isiel skusat a nepisal by na forum. Jedine, ze by slo len o to, aby rec nestala. ale to by bolo fajn uviest uz do prispevku. Ja mam vo zvyku otazky brat vazne a nie ich zmiest zo stola radou typu vyskusaj.
12.02.2018 - 19:31:38
00
Bolo tu toho dost napisane k teme ludovym,pochopitelnym sposobom,takze som uz na povodnu otazku nereagoval.Len tie tvoje cisla,niekoho kto ani nevie co napr. znamena Reach atd. mozu akurat tak zmiast...
12.02.2018 - 19:55:11
01
lenže jazdí sa prakticky a nie teoreticky...napr aj to že sa zmení reach neznamená že mu nemôže vyhovovať viac ako ten pred tým, že áno? lenže to nezistíš kým to nevyskúšaš, tak ako skoro všetko v cyklistike...a podľa teba sa statik, automechanik a vedci v NASA pracujú iba teoreticky? to by sme teda dopadli ;)
12.02.2018 - 19:57:43
00
keyboard_arrow_up