supertramp napísal:
Kellys Soot som projektoval ja :) hadicu brzdy vediem vonkom z dvoch dovodov -
1. Aby si nemusel v pripade (v buducnosti predpokladanej) hydrauliky hadicu strihat, resp. pouzivat j-kit.
2. Ale hlavne, pri pouziti srobovacieho BB cez stred bovden neprevlecies

Naboje Quando su fajn, pouzivame ich v Kellyse tiez. Ale na bicykloch za tretinovu cenu a junior bikoch :)

Aby som sa vyjadril k teme 105 / Claris... Ano ako uz bolo spomenute, pouzita sada je jediny rozdiel medzi SOOTom 30 a 50.
Tato nova Clarisa je vazne super a pocitovo mi pride, ze radi plynulejsie ako 105ka.. Cize realny rozdiel je naozaj “len” v hmotnosti a vacsej palete prevodov. Do kopcov, do lesa, na sportovejsiu jazdu - 105ku. Na dochadzanie do prace, obchodu, vylety po hradzi a pohodove bezstarostne vozenie Clarisu. Taky bol moj zamer :)


Len pár vecí (ak by som Kellys SOOT projektoval ja).

- Malá škála veľkostí. (napr taký GT GRADE má veľkosti 58, 60 pre chalanov nad 190 cm. ) Kellys SOOT L má "len" 54 cm čo je dosť málo (hoci rozumiem že je tam vetší slopping ale mať vytiahnutú sedlovú trubku pomaly pol metra nieje bohvie čo. ) Efektívna dlžka hornej trubky je "len" nejakých 57 cm v prípade L , a bolo by treba 60 cm, ten bike je jednoducho krátky s nízkym predkom pre postavy nad 190. Predstavec 130 mm je potom "nutné zlo" . Tiež Hlavová trubka by mala byť okolo 20 cm (namiesto 17) - radšej dlhšiu hlavovú trubku ako X podložiek pod predstavcom.

- chýba mi v geometrii údaj "Stack" a "Reach". Mohli by ste to v Kellyse uvádzať, podla mňa každá serióznejšia firma by to mala uvádzať, lebo to sú dva základné údaje podla ktorých sa vieš naozaj orientovať či rám bude "pocitovo" akorát alebo malý. Veľkostí ako"M", "L "sú dosť zavádzajúce, (čo sme v odevnom priemysle preboha?)

- Namiesto Clarisu ste mohli ísť do Sory v tom lacnejšom prevedení.
- Dávajte namiesto hliníkovej sedlovky karbonovú - verte mi. :)

- Inak palec hore za ten Kellys SOOT, mne sa veľmi páči, design je úplne super.
- Veľké plus za náboje NOVATEC a pevné osi.
- Tiež veľké plus za mechanické kotúčovky z hladiska jednoduchosti servisu (len tam nedávajte Hydry preboha, ak tak, tak na špecálnu objednávku). Veľa ľudí tuto na fóre neverí mechanikám pretože poznajú nejaké spred 10 -tich rokov. Ale vývoj pokročil a tieto čo sa pritláčajú obe platničky sú úplne inde.

Celkovo sa mi ale KELLYS SOOT páči najviac z kategórie cenovo dostupných "gravel".
(Ešte Author Ronin má niečo do seba ale je o voľačo tažší z dôvodu oceľového rámu, ktorý na druhej strane v posledných rokov "vstal z popola" a zažíva renesanciu)
30.01.2018 - 09:38:57
01
Časté haprovanie prehadzovača som poriešil výmenou deleného bowdenu za jednokusový. Od tej doby radilo dobre. Moja prax potvrdzuje vyjadrene 110mat110-ta.
30.01.2018 - 09:44:39
00
desertfremen to pekne napisal. Tie velkosti v tom soot-e sa nevie clovek zorientovat ked tam nie je reach a stack. Xcel by som vidiet toho 195 cm vysokeho chlapa, ktoremu sa slape prijmne na 54 rame. Bajk je to ale musim uznat ze pekny. A co som pocul ten autor ronin je prilis sportovy/kratky posed.
01.02.2018 - 10:19:03
00
Kazdy vyrobca ma svojske cislovani. Zaklad je odskusanie bicykla,hlavne takych kuskov ktore nevidno bezne tuna,alebo noviniek. Ak clovek vyslovene nie je orientovany na pretekanie,tak treba kupovat srdcom,aby uz pohlad na bicykel potesil robil radost a pohodlne sa na nom jazdilo.. gravel je kategoria s ktorou sa zije a casom si ju nejako prisposobi kazdy podla seba. Zacal som postupne na 30 plastoch,potom 37,teraz som dal 42mm...radiace lanko som dal do bowdenu ,lebo bolo v rame iba po stred a v zadu islo po rame a nejako sa mi to nechcelo cistit od spiny...dal som riaditka sirsie,ktore su dolu mierne vytocene do stran a carbonovu sedlovku a karbonove kluky zo starsieho bicykla s jednoprevodnikom a tu nastalo asi najvacsie plus,lebo z povodneho prevodnika zvykla niekedy spadnut retaz..necakal som ze ma to tak chyti,lebo doteraz som jazdil vyslovene iba na ceste.... Zacal som s tymto ... https://starbike.sk/product/rJ0pEPUQZ/marin-gestalt-2-2017
01.02.2018 - 19:17:09
01
Príloha:
69.jpg
69.jpg 307.58 KiB thumb_up6thumb_down

Tak takýto by som bral !!! Má jedinú chybu, že nie je v mojej stajni.
04.02.2018 - 12:21:32
02
maskáčové vzory pôsobia na biku rušivo pre mňa.
15.02.2018 - 10:18:45
01
Vie niekto poradiť samostatne predávaný originál moderný (s vnútorným vedením laniek) rám s GRAVEL geometriou (pohodlnejšou ako klasický CX) , hliníkový alebo oceľový (ale nie tažký z vodovodných trubiek) s karbonovou vidlicou vo veľkosti pre 195 cm postavu? Rozmýšlam že by som si aj bike postavil sám keby som taký vyhovujúci rám zohnal. Aj keď mám pocit že keď si kúpiťe všetky súčiastky samostatne tak vás bicykel vyjde drahšie ako keď ho kúpite vcelku.
15.02.2018 - 10:26:36
00
Tvoj pocit je správny.
15.02.2018 - 10:31:00
00
S velkou pravdepodobnostou to vyjde drahsie, ale ten pocit, ze si si dokazal bike postavit sam (ak to je prvykrat), moze byt tiez na nezaplatenie :).
15.02.2018 - 10:55:44
00
Ale neviem prečo to tak je. Preto by som si najradšej kúpil bicykel vcelku ale nikde neviem taký nájsť čo by vyhovoval mojim kritériám.
To znamená:
- Rám od začiatku vyvíjaný ako GRAVEL - nie taký čo sa iba ako GRAVEL tvári a musí sa mi aj dizajnovo "páčiť".
-Materiál hliník alebo tenkostenná vysokokvalitná oceľ. (nie hrubé tažké vodovodné trubky)
- Veľkosť 60 cm (alebo XL) pri klasickej geometrii. Pri "sloppinových" rámoch môže byť veľkosť 56 - 58.
- Vnútorné vedenie laniek (aspoň čiastočné)
- Hmotnosť okolo 9,5 kg. (určite pod 10).
- Dvojpiestikové mechanické kotúčové brzdy.
- karbonová sedlovka.
- Výbava CLARIS alebo SORA
- Náboje NOVATEC s priemyslelnými keramickými ložiskami.
- Nejaký "lepší" stred s dutou oskou.
- cena 800 - 900 Eur.

Mne sa páči ten Kellys SOOT ale od pohľadu na parametre geometrie si myslím že mi bude malý, pretože majú ho len v troch veľkostiach, (S, M, L) a úplne sa "vysrali" na veľkosť XL.
(Myslím že s pol metra vysunutou sedlovkou a predstavcom 130 mm na malom ráme by som vyzeral "smiešne")
Tiež sa mi páči GT GRADE, ktorý má aj veľkosť 60, ale ten zas nemá karbonovú vidlicu v tej výbave ale "iba" hliníkovú, a tiež má slabšie náboje, a grafika je biedna.
Páči sa mi aj Author Ronin SL , ale tam mi zase vadí zbytočne vyššia a drahšia sada (tiagra, či 105) absencia karbonovej vidlice a tiež vyššia cena.

Preto rozmýšlam aj nad stavbou bicykla podľa seba, ale základ je mať vyhovujúci rám.
15.02.2018 - 10:59:08
00
ak chceš tenkostennú vysokokvalitnú oceľ, tak to celý rozpočet (800 - 900 eur) minieš len na rám / rámový set
15.02.2018 - 11:24:24
00
desertfremen Vyrobcovia bicyklov nakupuju komponenty za velkoobchodne ceny, pripadne dostavaju mnozstevne zlavy, preto je pochopitelne, ze ked si ty vyskladas bike s komponentami nakupovanymi za MOC, tak ta to vyjde drahsie. Okrem toho, pri tych kvantach bicyklov, ktore sa vyrabaju, sa im ostatne naklady pekne rozlozia.

Vidim to tak, ze si budes musiet zoradit priority, lebo obavam sa, bez kompromisov to asi nepojde. :)

Karbonova sedlovka, naboje Novatec...velmi zriedka byvaju na bikeoch so sadou Claris/Sora, ak vobec.

Soot L-ko je do 195cm. Pisal si, ze si myslis, ze ti bude maly, ale vyskusal si si ho realne?


Naposledy upravil user_id dňa 15.02.2018 - 12:19:57, celkovo upravené 1 krát.

15.02.2018 - 11:40:42
00
Ja mam od oktobra 2017 toto vo velkosti 58 (mam 190cm):
http://www.bikepro.sk/kategoria/bicykle/gravel/specialized-diverge-e5-sport-2018/

Som s nim uplne spokojny aj ked nema karbonovu sedlovku. Dal som tam 37mm siroke plaste (ale dalo by sa tam podla mna dat aj 45mm), cize bike je velmi pohodlny a karbonova sedlovka tam nechyba.

Prílohy:

PSX_20170928_193410.jpg
PSX_20170928_193410.jpg 316.63 KiB thumb_up1thumb_down

15.02.2018 - 11:50:09
01
počuj ten Diverge vôvec nieje zlý(aj ked čistokrvný gravel to asi nebude, má krátky rázvor kolies ako cesták a krátku reťazovú vzperu). Aké máš skúsenosti s atypickými prevodníkmi 48-32 (namiesto klasického compactu 50-34) ?Trochu konzervatívna grafika na mňa, a škoda že nemá NOVATEC náboje. Palec hore za vyššiu hlavu, možnosť uchytenia troch bidonov a nosičov batožiny. Aké máš skúsenosti s tými brzdami čo sú tam použité?
15.02.2018 - 13:51:04
00
A je tam treba dlhé ramienko na prehadzovačku? Potom to pôsobí ako prehazdovačka z horského biku a nie cestná.
15.02.2018 - 13:52:58
00
keyboard_arrow_up