Tmel nebude mat vplyv. Skor kombinacia rafik+plast. Ci tie nove plaste nie su sirsie ako stare. Aka je vnutorna sirka tych rafikov? Lebo Red44 som mal a bola 19mm, co pri balonoch typu RaceKing Protection 2.2 bolo celkom na hrane. Ja som na nich musel jazdit tlaky okolo 35-40psi aby mi nepodfukovali.
02.03.2018 - 09:28:39
00
Pokles tlaku vlivem teploty je jasný, vypočítat to lze i docela snadno pomocí odvození ze stavové rovnice ideálního plynu
fyzika.jreichl.com stačí dosadit veličiny..
Ty nízké tlaky myslím, že vozí více lidí a tak mi to sedí (zejména v těžkém terénu a nebo na sněhu). Plášť jsem nesvléknul, ale prostě ušel...

U caffelatex i když jsem jezdil pláště ještě měkčí, jsem nezvládl vyhodit patku z ráfku pouze prsty (u nafoukaného pláště). V podstatě jako by byl přilepený. Teď to jde docela snadno.

Mrknul jsem na YT a porovnání tmelů a ten co mám je asi opravnu k ničemu tak koupím jiný. Otázkou zůstává zda ten tmel plní svou funkci i při mrazech jaké teď panují.

Při nahazování plášťů necháváte patku čistou a nebo jí přetřete lehce tmelem?
02.03.2018 - 09:34:49
02
Caffelatex pri jazde vytvorí penu a tým pádom sú bočnice a pätka ideálnejšie chránené ako u bežných tmelov. Časom však zvykne vysychať a vytvorí (aj v oblasti pätky) "film". Pri zhadzovaní plášťa sa to potom javí ako by bola pätka prilepená. Ak pätka dobre tesní, nemal by sa však dostať až pod ňu.
Pri nahadzovaní plášťa je vhodné potrieť pätky skôr niečím klzkým, aby ľahšie zacvakla. Tmelu ju potierať nemá význam. Pri nafúkaní, všetok vytlačí.
Vlastnosti Ikon poznám. Dobre fungujú ako TLR. No neviem tie DHR, či nebudú vzhľadom na ich určenie, tvrdšie na bočniciach. Tým pádom pri nižších tlakoch a extrémnom chlade nemusia už ideálne dosadať.
KHreus, pozri predpoveď počasia od budúceho týždňa a vybodni sa na jedno vyzutie pri extrémnom chlade. Ja myslím, že za bežných tepelných podmienok ti bude všetko fachčiť OK.
02.03.2018 - 10:11:07
02
Ako pisal Sesulak, najskor je to kombinacia rafika a plasta. Uloha tmelu je utesnit male trhlinky a zalepit dieru a nie drzat plast na rafiku. Stale si nenapisal aku mas vnunotrnu sirku rafku a co za verziu je DHR/HR? Ak je rafik 19mm a plast 2.3 tak pri tych tlakoch sa vobec necudujem, ze usiel. A vobec by som to neporovnaval s tym ze Ikon drzal, lebo to je uplne iny plast s inym urcenim.
02.03.2018 - 10:33:54
01
Nazdar,uz ked sa tu preberaju tlaky v plastoch,tak mam jednu otázku.Na aký tlak by som mal fukat bezduše ak plaste su 29x2.25 a rafiky maju šírku 22.5mm.Teraz mam ich nafukane-predný 1bar,zadny 1.5.Dakujem
02.03.2018 - 10:58:21
00
záleží od hmotnosti jazdca atd, aky terén sa jazdí, správny tlak si musíš nájsť sam aky Ti najviac vyhovuje a bude bezpečny ze nepoškodís rafik o nejaky kameň napr


Naposledy upravil 666biker dňa 02.03.2018 - 11:02:50, celkovo upravené 1 krát.

02.03.2018 - 11:02:03
01
Na tlak uvedeny na bocnici plasta.Vyrobcovia ho tam neuvadzaju len tak z nudy.No a samozrejme podla jazdenia,podmienok a aj podla vlastnej hmotnosti.Inak bude fukat 60 kg a inak 100kg clovek.Podla rozmeru plasta a rafika sa neda univerzalne poradit nic.
02.03.2018 - 11:02:25
01
Mam 68 kg.Na bočnici pisu min.2bary.Ne sa to zdá dost.Pri dvoch baroch su tvrde ako kamene a strácaju sa výhody bezduší.
02.03.2018 - 11:12:08
02
Plast je 2.35" ráfek 19mm. Nahodim to zpátky a uvidím jak se to bude chovat za standardních podmínek...

V plánu mám stejně koupit druhé kola tak případně bych si dhr2/hr2 nechal na ně a na téhle pláštích jezdil ikony které fungovali spolehlivě.

Jen takový poznatek k tlaku. Na bočnici je minimum 2.5bar což je už na jízdu v těžkém terénu fakt hodně a bezduse pak úplně ztrácí smysl.

02.03.2018 - 11:23:13
10
AdamBrosko Mne sa podarilo zlikvidovať už dvakrát karbónový ráfik pri 1,6 bar vpredu a 1,8 bar vzadu. Moja hmotnosť 72 kg, gumy 26X2,20. A to jazdím len XC.
Tých 1,0 baru vpredu a 1,5 vzadu osobne považujem už za riziko vyzutia, seknutia plášťa alebo poškodenie ráfu.
KHrehus 2,35 na ráfe 19 mm je už pomaly na hrane. Však pri to pri nízkom hustení už musí žuvať a že sa to ľahko aj vyzuje o tom nie je pochýb.
02.03.2018 - 11:32:04
01
Dosť záleží kde človek jazdí. Ja keď jazdím v borovicových lesoch, tak bežne mám tlak cca 0,5 vpredu a 0,8 vzadu. Keď si ich niekedy zabudnem upustiť a idem na vyššom tlaku, tak to v tom piesku okamžite pocítim. Samozrejme na traily ich fúkam viac, lebo by mi ich podfúklo.
02.03.2018 - 11:45:34
00
Heh. V piesku fakt preklzuje skoro všetko, ale hentaký podtlak sa musí zas strašne žuť.
02.03.2018 - 11:50:32
02
ja mam 68kg plus vybava, povedzme 71kg na bajku, a tiez som na XC jazdenie fukal vpredu 0.8-0.9 a vzadu 1.1bar; nevyzul som nikdy, v zakrutach sa to moc nezulo, 26x2,25 plaste schwalbe. raz som sekol zadny rafik, ale to bola moja chyba v zjazde. cize zalezi od stylu jazdy, terenu a technike..treba skusat no treba davat pozor a najst spravny tlak ktory vyhovuje
02.03.2018 - 13:01:33
00
Ja jazdím niečo medzi trail a enduro,no mne sa len zdaju tie 2 bary dost.
02.03.2018 - 13:09:12
00
666biker napísal:
ja mam 68kg plus vybava, povedzme 71kg na bajku, a tiez som na XC jazdenie fukal vpredu 0.8-0.9 a vzadu 1.1bar; nevyzul som nikdy, v zakrutach sa to moc nezulo, 26x2,25 plaste schwalbe. raz som sekol zadny rafik, ale to bola moja chyba v zjazde. cize zalezi od stylu jazdy, terenu a technike..treba skusat no treba davat pozor a najst spravny tlak ktory vyhovuje


Asi si mal rýchleho jazdca pred sebou? ale ako keby to bolo dnes mám to pred očami??
?
02.03.2018 - 13:33:21
01
keyboard_arrow_up