B-rh-positivo napísal:
... aké mali niekedy , alebo ešte aj teraz galúsky opodstatnenie na hliníkových ráfikoch ? :-)

keby si neuvažoval mimohistoricky, t.j. že vždy vyzerala technika tak, ako ju poznáš posledných pár rokov, tak by si si uvedomil, že galusky tu boli prv ako plášte+duše (Dunlop v zásade vynašiel niečo ako galdu) - no a ako vidno aj tu na fóre, tradicionalizmus často, ak nie väčšinou, umláti racionalitu
tak ako dnes, aj kedysi bola určitá bezpečnostná výhoda pri defekte, že sa na rozdiel od plášťovej pneu galuska pravdepodobne udrží na ráfiku a umožní ti ako-tak bezpečne aspoň zastaviť, ak nie aj opatrne pokračovať
tak ako dnes, aj kedysi bol galuskový ráf jednoduchší na výrobu a ľahší
a zatiaľ čo dnes bezdušový plášť už hmotnostne podlieza galdy, za dôb, keď neboli kevlarové pätky plášťov, bola galuska o dosť ľahšia option
17.03.2018 - 19:14:53
02
B-rh-positivo napísal:
Nepreraziteľný asi nezoženieš , ale s Conti Ultra Sport 2 by si mohol byť spokojný .

Ešte otázka, nebudem vyzúvať 28mm plášť na 13mm ráfiku? Chcem si zvýšiť pohodlie...
17.03.2018 - 21:55:08
00
Conti v tabuľke uvádza pre 28 mm široký plášť vnútornú šírku ráfika 15 mm. Vyzuť by sa to nemalo , ale ešte si prever ,aký máš na ráme limit šírky plášťa a aj či Ti to prejde cez brzdy .
17.03.2018 - 22:09:45
01
corsair, dovolím si odkázať Ťa na môj príspevok na predchádajúcej strane (700-32C na ráfe 622-13). Zopár tisíc km som na tej kombinácii najazdil a nebol problém. A určite odporúčam zariadiť sa podľa rady B-rh-positivo.
17.03.2018 - 23:52:10
01
B-rh-positivo napísal:
aký máš na ráme limit šírky plášťa a aj či Ti to prejde cez brzdy .

OK idem do toho. Limit? 2.2 ?
18.03.2018 - 05:25:45
00
Tuleník máš pravdu . Narýchlo som uvažoval mimohistoricky :-) Teraz sa rozoberá už len prehrievanie karbónového ráfika klasickými brzdami. No keby som prechádzal na kotúčové brzdy , tak s najväčšou pravdepodobnosťou by som zostal pri galúskach. Samozrejme pokiaľ sa bavíme o karbónových ráfikoch.
18.03.2018 - 10:35:01
00
U mňa je to ťažká dilema, lebo bezdušák vs galuska je viacmenej remíza. Priemerná galda je dokonca ťažšia ako bezdušový schwalbák. Akurát že bočné steny clincher ráfu pridávajú povedzme 70-100 g. Valivý odpor by tiež mal byť +/- na strane bezdušáku. Manipulácia detto.
18.03.2018 - 14:57:18
00
Ja jazdim aj - aj, a takisto neviem jednoznacne urcit co je lepsie. Ale aby tu nevznikol dojem ze karbonovy tubular rafik je bezproblemovy voci spalkom tak nie, nie je. Je tam rovnake riziko prehriatia iba s tym rozdielom ze delaminacia rafika nesposobi okamzitu exploziu tak ako u plasta. Jedna z vyhod galusiek ... v podstate uz asi poslednych je (tak ako uz spominali vyssie) ze pri nahlom defekte v rychlosti dole kopcom vies relativne bezpecne ovladat stroj a bezpecne zastavit, resp. opatrne pokracovat. To zatial plaste nevedia. Je len na individualnom zvazeni kazdeho, ci mu tato vyhoda staci... Inkasie trosku som hladal aky plast kupit za nejaku rozumnu cenu s co najnizsim valivym odporom.... a ako pozeram co test tak to pomaly rozdielny vysledok..:) Viem ze su to sice laboratorne vysledky ale da sa podla Vas spolahnut na: www.bicyclerollingresistance.com.. ?


Naposledy upravil ddemo dňa 18.03.2018 - 16:23:02, celkovo upravené 1 krát.

18.03.2018 - 15:25:24
00
Chalani, co poviete na tieto kola? Viem ze to nie je tema na kolesa ale inde na mna nikto nereaguje.
http://www.chainreactioncycles.com/mobile/sk/en/prime-rr-35-carbon-tubular-road-wheelset/rp-prod142957

Dik
18.03.2018 - 15:52:49
00
A prečo nie straightpullové RPčka? Okrem toho myslím, že už sa tu o Prime kolesách písalo (vrátane mňa). Je to čajna ráf a nejaký Novatec náboj. Ale sú na ne slušné ohlasy.
18.03.2018 - 16:07:32
01
Prvu vetu nechapem, hladal som na fore konkretne tie Rr-35 ale nic mi nenaslo. Skusim pohladat ohladne znacky. Padli mi do oka lebo su lahke a pomerne lacne ale nikde som nenasiel weight limit. A su galuskove myslim s cim nemam ziadne skusenosti. Navyse karbonove na spalky co tu rozoberate ze nie je to velmi bezpecne.
18.03.2018 - 17:03:55
00
Straightpull špice nie sú pri náboji zahnuté do tvaru J, ale proste rovné.
Dá sa na ne vyrobiť ľahší náboj, odstráni sa slabé miesto špice - ohyb. Akurát pri vyplietaní je s nimi občas veselo, to ale nie je tvoj problém :P
V rámci neofftopicu odporúčam ďalšiu diskašn v adekvátnej téme.
18.03.2018 - 17:29:12
00
Tak hej ale +150€
To uz nie je taky super deal ako tie RR za 472
18.03.2018 - 17:33:27
00
2 € za ušetrený g je stále quite good :P
18.03.2018 - 17:38:11
00
Aktualne kolesa su okolo 1800g cize pokles na 1278 za 472 je cca 0,9€ za gram :)
A to sa oplatiii ;)
18.03.2018 - 18:21:14
00
keyboard_arrow_up