praveze to nieje blbost, vo vidlici alebo tlmici mas maly objem vzduchu a velky tlak, preto sa to tak prejavi, na pneumatike je to opacne velky objem a maly tlak, preto sa to tak neprejavi.
ak si nafukas vidlicu a skontrolujes tlak 5 krat bez dofuknutia, tak mas vidlu prazdnu
A tlak z vidli ti neunikne ked pumpu odpajas, ale vtedy ked ju pripajas!
31.03.2018 - 18:09:41
01
Lame mi to hlavu lebo si to neviem nastavit potom presne. Ked chcem 80 psi a nafukam ich na pumpe tak ked potom pripojim tak by som ich tam aj mal mat. Ale ako ty hovoris ze vzdy tam budem mat menej tak potom podla coho sa mam riadit? :D Podla mna predsa ked nasrobujem pumpu a na tlakomery na pumpe by mi malo ukazovat presne kolko mam nafukane a nie nieco menej.
31.03.2018 - 18:12:08
00
Tak v tom pripade co mam kupit lepsiu pumpu co ma poistku proti vyfuknutiu? Napriklad Lezyne Shock drive to ma.
31.03.2018 - 18:13:35
00
Pumpa ktorú máš má "poistku" proti uniku tlaku. Po nafúkaní treba najprv povoliť to modré koliesko, čím sa zavrie ihla ventilku a až následne odpojiť hadičku od tlmiča.
31.03.2018 - 18:15:07
00
Chcem nafukat vidlu na 80psi, pripojim pumpu a natlakujem na 80psi. Hotovo. A ak chces dotatocne po odpojeni pumpy zmerat zeci tam mas fakt tych 80psi tak je to nerealne, to by si musel uz v pumpe pred pripojenim mat tych 80psi. Neviem ako inac ti to vysvetlit skus sa spitat fyzika na zakladnej skole ci ti to vysvetli jednoduchsie.
31.03.2018 - 18:17:13
05
To modre koliesko ma napadlo, ale nejde mi povolit skusim to este neskor. Pohram sa s tym. Ale diky vsetkym :)
31.03.2018 - 18:24:15
00
Inac ja mam DualAir system, kde vidlu fukam zhora + aj z dola - komoru, a ta negativna komora ma taky maly objem ze po pripojeni pumpy mi unikne tlak do pumpy az 50psi a keby som mal vo vidle o 50psi nizsi tlak v negativke ako v pozitivke tak je dost tvrda, co po nafukani nieje.
31.03.2018 - 18:38:18
00
tak to potom ako fukas na pozadovanu hodnotu aku chces?
31.03.2018 - 18:39:34
00
Presne ako som ti napisal, pripojim pumpu na pozitivnu komoru nafukam 90psi odsrubujem pumpu, natlakujem negativku na 100psi a odsrubujem. Hotovo
Proste po odpajani pumpy mi odsici tlak co je v pumpe, vo vidle ostane to co som nafukal.
31.03.2018 - 18:42:16
00
Ale v tom pripade nevies kolko tam presne mas. Ci 90psi alebo 80psi. Ci mas zistene kolko ti unikne nez odpojis pumpu?
31.03.2018 - 18:46:33
00
Jooj Misko00 skús si to ešte raz napísať čo chalani napísali. Lebo zjavne ti ten princíp unikol. Keď dávaš pumpu preč, tak ti zostane vo vidle presne ten tlak, ktorý si nafúkal, presne ako ti ukazovala pumpa. Preto to sedí...
31.03.2018 - 18:50:59
01
Misko00: pozri.. cele je to o nastaveni spravneho SAGu. Tak skus nafukat 80psi, odpoj pumpu, skus ci je ok. Ak je to malo (po kontrole SAGu), daj tam 90psi.. treba to skusit odladit a potom najdes aku hodnotu ti ukazuje manomenter na pumpe pred odpojenim, ktora ti vyhovuje.

To ze pri pripojeni a odpojeni stratis trochu tlaku je uplne normalne, zial jedine voditko aky je tam tlak je len manomenter pripojenej pumpy v case ked to fukas. Akekolvek dalsie merania sposobia stratu tlaku..

a mozem potvrdit, ze pri Foxe je to este dobre, ale ked som mal dualair Rebu, tak spravne natlakovat malicku negativnu komoru bolo umenie :D
31.03.2018 - 18:53:39
01
Ked nafukas vidlu na 80psi tak ten tlak mas vo vidle aj v pumpe, a ked zacnes odsrubovavat pumpu (v tvojom pripade prve to modre kolecko) tak sa v prvom rade uzavrie ventilik ktory drzi ten tlak, cize uzavrie tych 80psi vo vidle, ale v pumpe je stale tlak tiez 80psi ale ty zacnes odsrubovavat uplne pumpu a ten tlak z pumpy ti proste po uvolneni odfuci. A nasledne ides este raz zmerat tlak tak prve nasrubujes pumpu, ktora je logicky bez tlaku nasledne zacnes zasrubovavat to modre kolecko a ono ti otvori ventilik a urcita cast tlaku z vidli sa presunie do pumpy, takze uz ti nemoze ukazat tych 80psi ale menej.
31.03.2018 - 18:59:23
00
No ved o toto mi prave ide, ale to modre kolecko mi nejde povolit, skusam sa s tym hrat a nejde.
31.03.2018 - 19:05:44
00
Tak pri odpajani od vidlice by ti malo prve ist povolit to modre cca 2mm a tak nasledne cele od vidlice, po pripajani pumpy mas mat to modre povolene a az ked mas zasrubovanu na vidlici tak dotiahnut to modre, ak ti to tak nejde tak mas pravdepodobne to modre zaseknute.
31.03.2018 - 19:13:19
00
keyboard_arrow_up