Záleží na tom aká je "presná" váha. Ked máš 90 kg, a vážiš bicykel štýlom že najprv sa postavíš na váhu bez neho a potom s ním a odčítaš rozdiel, tak to kludne môže byť aj odchýlka 1 kg hore dole. osobne verím tomu že je to cca 9,5 kg na presnej váhe.
05.04.2018 - 12:50:42
00
Kristina
To je no, v 6-7 eshopoch z 10 na CZ strane je váha 9,5kg, v jednom jedinom z tych 10 je 10,64kg a ten ma dokonca video kde hovori ze to ma 9,5kg :D
05.04.2018 - 12:51:56
00
Kristina napísal:
Fíha! Odchýlka 1kg to je už poriadny úlet.

pri bicykloch? veď to je +-10%
tu ludia šetria a menia komponenty kvoli gramom a nie že kilo hore dole :lol:
05.04.2018 - 12:54:11
00
každopádne čí má gravel bicykel 9,5 kg alebo 10,5 kg, pocitovo to ani nezistíš je to jedno - pokiaľ nie si premotivovaný "domáci pretekár" ktorý chce urobiť najlepší čas na časovke do vrchu. . (ja mám pri 196 cm vysokej postave 88 kg - som štíhly, žiadne pivné brucho - a s 9,5 kg bicyklom ako celok vážim 97,5 kg, a s 10,5 kg bicyklom 98,5 kg ) . čiže v mojom prípade to robí rozdiel celkovej hmotnosti biku+jazdca cca niečo vyše 1% - a to je nič, to nezistíš. či tlačíš do kopca 97.5 kg alebo 98,5 kg je uplne jedno. tolko k tej pre mna úsmevnej gramarine ktorá stojí stovky eur navyše.
05.04.2018 - 13:00:14
02
Tak, ale tu nehovoríme o gramarine. Ten bajk má pevnú špecifikáciu. Rozdiel nie je rádovo 100 - 200g, ale kilo. Každopádne je rozdiel udávanej a skutočnej hmotnosti vždy zavádzanie zákazníka. Avšak ja som odpovedala na príspevok niekoho komu ten rozdiel udávanej a skutočnej hmotnosti vadí. Tí čo im to nevadí nemajú čo riešiť :)
05.04.2018 - 13:12:28
00
prave v porovnani to vychadzalo nejlepsie jak cenovo, tak vahovo s tymi 9,5kg. premyslal som prave, ze casom by som vymenil kolesa za nieco lahsie a presiel na mlieko.

Nema niekto vlastnu stavbu gravelu/adventure na diskoch povedzme do 1400€ s vahou 8,5-9kg ?
Nahadzal som si do tabulky vahy dielov k ramu Vitus Energie CX vo velkosti 52 a sumar mam cca 8,7-8,8kg total. Neviem ci je to realne.
05.04.2018 - 13:16:37
00
gravel bicykle (či už kombinácia aku rám+karbon vidlica alebo rám z tenkostennej kvalitnej ocele) majú niečo medzi 9,5 až 11, 5 kg v závislosti od celkovej špecifikácie ostatných komponentov. tu sa bavíme o cenovej hladine 900 Eur až 1400 Eur.

ak chceš gravel bicykel ktorý má hmotnosť 8,5 kg, sú také, ale na celokarbonových rámoch a tu sa bavíme o cenovej hladine 2500 až 3500 Eur.

otázka je či chceš dať ušetrený kilogram-dva hmotnosti minimálne 1000-2000 Eur navyše, čo ti v podstate aj zdvojnásobuje cenu biku.
05.04.2018 - 13:26:19
00
lac1 napísal:
prave v porovnani to vychadzalo nejlepsie jak cenovo, tak vahovo s tymi 9,5kg. premyslal som prave, ze casom by som vymenil kolesa za nieco lahsie a presiel na mlieko.

Nema niekto vlastnu stavbu gravelu/adventure na diskoch povedzme do 1400€ s vahou 8,5-9kg ?
Nahadzal som si do tabulky vahy dielov k ramu Vitus Energie CX vo velkosti 52 a sumar mam cca 8,7-8,8kg total. Neviem ci je to realne.

Moc reálne to nevypadá. Ale neviem čo máš v tabuľke. Môj cesťák na kotúčoch, titanovom ráme (1,5kg) v malej veľkosti 52 váži reálne 8kg. A to mám ľahké karbónové kolesá 1.411g, karbonovú vidlu a Dura Ace. Takže v tvojom rozpočte bude reálne dostať sa pod 10kg. Pod 9kg by už vyžadovalo viac hľadania a asi veľa bazárových komponentov v lepších cenách.
05.04.2018 - 13:37:23
00
Môj GT Grade AL rám, komplet hydra 105, karbónová sedlovka, AL kokpit a kolesá cca 1650g s dušami váži 'katalógovo', t.j. bez pedálov a príslušenstva, 9.5kg reálne. Môže to slúžiť ako referencia
05.04.2018 - 13:47:06
00
Tak to ste ma vobec nepotesili :)

Pripajam prehlad, zaplety som prave myslel nieco medzi DT 460/ XR 331/ XM401/ WTB frequency i19 s nabojami DT 340/Novatec 791/792 s 28 spicami DT competition, cx sprint, cx-ray
Sada 105 a brzdy TRP Spyre, ale asi by som mozno pockal na novu hydro 105/ 7000
Ram ma 1550g, celokarbon vidla 550g, so sedlovou objimkou, hlavovym loziskom a pevnymi osami to ma 2,3kg . Nemam tam vahu za sruby do kotucov, omotavku, lanka/bowdeny.

Rada/model Vaha
Rám vitus 1550
Vidla vitus cf 550
Hlava, osy, objimka 300
Prehazovačka sh105 250
Presmyk sh105 89
Kazeta sh105 284
Retaz sh105 240
Kluky sh105 725
Paky sh105 486
Stred sm-bb4700 77
Brzdy spyre 310
Kotúče slx 300
Predstavec ritchey comp 4 130
Riadítka FSA vero/ ritchey 300
Sedlovka Ali 200
Sedlo mám 250 plaste Panaracer gravelking + 75ml 900
kola dt 331/novatec 1500

Celkom 8441
05.04.2018 - 14:08:44
00
Ono sa to síce nezdá, ale kabeláž (v kuse), pedále, skrutky na uchytenie bŕzd na rám (prípadne adaptéry), košiky na fľaše, omotávka ti pridajú minimálne 850 - 1000g,
05.04.2018 - 14:23:01
01
lac1 napísal:
prave v porovnani to vychadzalo nejlepsie jak cenovo, tak vahovo s tymi 9,5kg. premyslal som prave, ze casom by som vymenil kolesa za nieco lahsie a presiel na mlieko.

Nema niekto vlastnu stavbu gravelu/adventure na diskoch povedzme do 1400€ s vahou 8,5-9kg ?
Nahadzal som si do tabulky vahy dielov k ramu Vitus Energie CX vo velkosti 52 a sumar mam cca 8,7-8,8kg total. Neviem ci je to realne.


tu je ten Vitus s inými komponentmi 10,15 kg https://www.bike-forum.cz/foto/detail/50233-spatna-barva
05.04.2018 - 14:27:35
00
Kristína, mne to nevadí, len hovorím. :)))
Skôr mi vadí že na to veľa výrobcov kašle. (udávať hmotnosti bicyklov).
Teraz nemyslím rám "M" alebo "54" ako referenčný ale konkrétne každú jednu veľkosť čo majú v ponuke.

to je taký problém odvážiť daný model bicykla v každej veľkosti čo sa vyrába, a hodiť do do excelu a dať na web?
atd..

mi pripadá že tam robia samí marketingoví amatéri
05.04.2018 - 14:32:18
00
A čo sa týka Gravelu, to nieje cesťák, tak je okolo 10,5 uplne v pohode váha.
Taký Author Ronin má 11,5 kg (v SL verzii 10,5 kg) a je to parádny bike, úplný Bike porn.
Jedine čo by som mu vytkol je slabšie náboje (nejaké quando wtf?????) a cestné "compact" kluky.

compact kľuky sú moc veľa na kolesá o šírke 35 - 42mm (nie je to cesťák) , oveľa lepšie by sa tam hodili cyklokrosové kluky 48-32 .
A to platí všeobecne pre vetšinu gravelov.
05.04.2018 - 14:39:53
00
bikemartin
od toho chalana mam prave vahu ramu a chcel som od neho este vahu jeho vypletenych kolies, ale asi nema cas.
Tu vahu tam ma vratane pedalov, flias, a tasticky s naradim.

povodne s vedomim ze Kellys Soot 50 vazi 9,5kg to bol no brainer v cene 26tis czk (cena s 10%zlavou) s dusami, oproti stavbe Vitusa s cenou okolo 30-35tis czk s realnou vahou 9,5kg. no realita u Soota je 10,5kg a neni tam sedlo ake chcem, nie su tam lahsie rafiky,nizsi pocet spici, lahsie naboje s bezdusami a tazsie kompakt kluky


Naposledy upravil lac1 dňa 05.04.2018 - 14:47:46, celkovo upravené 1 krát.

05.04.2018 - 14:43:51
00
keyboard_arrow_up