stax dizi nie je to pre tuto temu aj tak irelevantne ? To by sme museli este uvazovat aj s vekom, pohlavim a dalsimi parametrami. Verim ze existuju hobbici co uz na svojej vahe nemaju kde ubrat, ale ak uz prisli tak daleko predpokladam, ze su aspon amatersky pretekari. Inak nevidim dovod na take mnozstvo driny a odriekania si. A pre tych tato tema urcena nie je. Uz v prvom prispevku odznelo, ak pretekas tak potrebujes kazdu pomoc ktoru mozes dostat. To jes ten naj bike co si mozes dovolit a splna predpisy na pretek. To je mimo debat. Ale som presvedceny, ze majorita jazdcov na cestakoch nepretekaju. Stretavam ich denne a mnohym ujdem aj na mojom Favorite z rv 92. A to som lemra.To ako je super ten ci onen bike ti povie kazdy predajca. Ale druhu stranu mince musis tvrdo hladat. Rovnovaha musi byt vo vsetkom, aj preto tato tema. Mozno niekomu usetri par tisic na peknu dovlenku s rodinou, mozno si nikto radsej kupi E-bike... a mozno sa len pobavi. ;)
27.10.2017 - 15:13:31
00
Tak , to skutočne myslíš vážne , že je jedno kde uberieš vahu ? Jazdil si už špičkové komponenty , biky a oblečenie ? Ak odpovieš áno , začnem debatu ... v opačnom prípade tie tvoje teoretické prepočty sú na dve veci
30.10.2017 - 16:05:13
01
Máš bod za správny postreh, nie nejazdil. Naozaj som bohužiaľ takú možnosť nemal. A pokiaľ mi to niekto nepožičia, alebo nedaruje, ani nebudem. Totiž mam istú spätnú klapku, ktorá mi bráni dať tak neprimerané peniaze, za niečo tak jednoduché. Mam doma motorku, ktorá má všetko čo ten naj bike a na vyše ešte slušný motor. A cena je taka istá ako za bike s výbavou. Za 15000 EUR mam pekne jazdené Porsche s 260 HP. Proste co je priveľa to je moc.
31.10.2017 - 13:37:54
00
Mozno ste uz videli tento test
, kto nevidel radim pozriet. Nie je tu sice o lacny vs. drahy, ale totalne to rozbija argument, ze hmotnost je dovod si priplatit aby si bol rychlejsi. Neviem ako vam, ale mne z toho vyplyva, ze zasadny rozdiel je aerodynamika a ta zalezi v 90% na polohe jazdcoveho tela. A ta moze byt aj na drahom aj na lacnom biku zhodna. Inym slovom, mozes mat aj 15 000 bike, ale ak nejazdis agresivnu aerodynamicku polohu, tak niekto kto jazdi lacnak vo velmi agresivnej polohe, bude rychlejsi, pri tom istom vykone.
02.04.2018 - 20:52:38
00
:facepalm:
03.04.2018 - 15:05:46
00
:P aby som sa vyjadlil ako je tu zvykom
03.04.2018 - 15:12:03
00
všetci dávno vieme, že pre výkonnostné jazdenie je jedno na čom sedí .. podstatné je kto na tom sedí ... ale napriek tomu si každý dopraje to najlepšie na čo má (peniaze, povahu, chuť)
03.04.2018 - 15:38:34
01
Kenai napísal:
Inym slovom, mozes mat aj 15 000 bike, ale ak nejazdis agresivnu aerodynamicku polohu, tak niekto kto jazdi lacnak vo velmi agresivnej polohe, bude rychlejsi, pri tom istom vykone.

a preto sa vsetky brutalne horske etapy jazdia v agresivnej aerodynamickej polohe. alebo nie? :?:
03.04.2018 - 16:38:57
01
a na koze! nothing better than goat čo sa týka ovládania v zjazde! :tmi:
03.04.2018 - 17:32:03
01
To máš pravdu, ale je zaujímavý všeobecný posun k viac aero. Už aj na mtb pretekoch vidíš aero prilby... aj keď sú jasné ťažšie.
03.04.2018 - 17:38:28
00
Na cestné preteky ťa s hrazdou alebo na koze nepustia. Keď som jazdieval s partiou, tak ak sa niekto pridal na koze alebo s hrazdou (napr. si chcel potrénovať na časovku), tak zásadne mohol jazdiť len na konci skupiny.

A okrem toho by som ti doporučoval ísť na koze 100 a viac km - ak máš na koze natrénované tak na hodinu.

Kozy sa jazdia na časovkách, tak do hodiny. A jednoznačne sú na časovky rýchlejšie ako normálne cestné bicykle.

Ak si vezmeš za základ špičkový cestný bicykel za 10 tis. E, tak koza osadená rovnakými komponentami vyjde na 15 tis. E...
03.04.2018 - 20:17:46
00
Ale ani na horské časovky si neberú jazdci kozy. Často si tiež v časovke, ktorá má rovinu aj kopec na ten kopec menia bicykel, viď minuloročné MS (aj keď tam si nemenili všetci).
03.04.2018 - 21:49:22
00
JoKo Suhlas, ale co sa tyka toho kolko km na TT biku, skoro som spadol z noh, ked som nasiel tuto jazdu Heather Wurtele https://www.strava.com/activities/1034556051 A to bol len relax v jej podani.
03.04.2018 - 22:31:26
00
Teraz spravili na GCN pekné porovnanie presne k tejto téme.

https://www.youtube.com/watch?v=3HmVQCAjBE0&ab_channel=GlobalCyclingNetwork

Ten rozdiel naozaj nie je veľmi veľký :-) Ale samozrejme stále tam je.
08.04.2018 - 19:37:00
00
Pred koľkými mesiacmi som písal o cenovom sweet spote, ktorý sa nachádza niekde pri cca. 3 k€ a nad ktorý nemá veľký význam ísť, ba dokonca to môže byť kontraproduktívne? Takže nie že ma to neprekvapuje, ale je to očakávaný výsledok. Aj keď treba jasne povedať, že tieto GCN experimenty sú len také neveľmi preukazné nástrely (štatistika nemôže fungovať pri 2 samploch).
08.04.2018 - 21:06:34
05
keyboard_arrow_up