Robili to tak, lebo sa tak z hľadiska časového diapazónu, ktorý mali k dispozícii, rozhodli. A lebo sa im viac nechcelo. Je to youtube kanál, nie vedecký časák z vydavateľstva Elsevier. V tom je ten rozdiel.
Každý stredne inteligentný človek by mal vedieť rozoznať PR články a testy. Ty si sa zjavne zamotal nie do testovania, ale písania PR balád. To sa stačí vopred opýtať nejakého úbožiaka redaktora a máš odfiltrovanô. A keby ste sa tak zachovali všetci, tak by PR skončilo a MOŽNO by sa začalo reálne testovať
ak vôbec je čo.
Prečo vybrali aero rám? Pretože sa stále viac ukazuje, že ako sa ich hmotnosti a jazdné vlastnosti optimalizujú, tak do kopca sa rozdiel stiera a v zjazde je potom aero
rám výhodnejší. Takže napokon tak ako tak skončíme pri aero profiloch. Koniec koncov keď som ja vyberal rám, tak proti Aircode hovorili v zásade 2 veci: nie je dostupný v diskovej verzii a je otázne, aký
plášť narvem hlavne dozadu za tú aeroblbinu, a určite som chcel mať 28 mm option. Inak by to povozenie bolo +/- rovnaké (Xelius je len o trošičku ľahší a možno o trošičku lepšie pruží malé drncanie) a aj cenovo je to +/- to isté. A keďže nad sweet spotom už beztak nevytestuješ viacmenej nič, tak vybrali ako "protivníka" niečo, kde bola vôbec šanca niečo namerať. A ako vidíš, tak sú to marginálne rozdiely. Čiže medzi Enduracami by naozaj nemuseli namerať žiadny rozdiel, alebo by to mohlo dopadnúť aj opačne, to by si nazval že "nepublikovateľne", ale reálne by to znamenalo len to, že rozdiel je na úrovni štatistickej chyby. Tu sa už kvantifikujú rozdiely tak 10x menšie ako rozdiel medzi zadrbanou a nezadrbanou reťazou, čo je vskutku smiešne, keď si uvedomíme, že na tento up to 30 W stojaci problém tu drvivá väčšina prítomných v realite serie jak na placatý kameň.
Mimochodom, hliníkový Endurace je poprdeli dobrý rám a vo verzii AL Disc 8 váži rovnako ako môj karbónový Xelius SL Disc (sú aj +/- podobné komponenty), a to je rám, na ktorom sa jazdí Grand Tour (akurát s Di2 Durou miesto mechanickej Ultegry a Pro Bikegear kokpitom namiesto Zippu). Takže by som aj reálne čakal rozdiely dosť blízke nule a väčšina z nich bude v kolónke "feel" a nie v kolónke "štatisticky preukazne merateľné parametre". (A tieto závery, mimochodom, pri podobných porovnaniach na GCN zaznievajú opakovane.)
(A napr. kvôli feelu stále 90+ % pro pelotónu jazdí galusky, hoci na základe merateľných parametrov by mali jazdiť bezdušáky, ktoré BTW z 90 % eliminujú aj problém s defektami na plášťoch a ich následkami.)