V rannych dobach TDi tuningu bolo to dymenie sekundarny efekt - lokalny chiptuner predlzil konstantu na dlzku vstreku nafty = do valca islo viac nafty ako bolo treba, horela pomaly este na lopatkach turba
to sposobovalo vacsi objem vyfukovych plynov a vyssi tlak pred turbom, cim sa dosiahol kyzeny efekt - vacsi tlak za turbom, teda aj (trochu) vyssi
vykon Toto vedel urobit aj Venca z prasecaku, takze to bolo lacne a oblubene...
Dobre nacipovany diesel (realne zmeny map idealne odladene na brzde) nema dovod spravat sa ako dymovnica. Teda ano, ale to uz sme zase niekde inde dosiahnutym vykonom, vid motory s 300 a viac konmi z 1.9 TD, popripade velke americke pickupy s 1000+ PS, ktore sa pri akceleracii stracaju v oblaku.
P.S. islo mi o technicky pohlad, nie legalnost. Drzim sa hlasky "Nafta patri do kamen"
a za diesel s vybratym DPF by som bral nielen technicak, ale aj slobodu vodica...