vinyltronic napísal:
Ehvie a čo sa týka duše tak velkostou je porovnatelná z veľkosťou galúsky, či je menšia?


Náhradná dušu dáš aj do vrecka dresu, alebo do nejakej mini kapsičky.
25.04.2018 - 19:52:26
00
No jasné, to som nosil doteraz v maličkej kapsičke pod sedlo, ľedva som ju tam napchal, v drese som ju mal tiež, ale strašne sa mi to vrecko potilo a ked som ju vytiahol tak bola celá mokrá, až nedavno som zistil ze mám pláštovky, myslel som, že sú to normál plášte. Tak už som si bol kúpiť tufo tmel extreme. ehvie, ty jazdíš galusky?
27.04.2018 - 10:43:26
00
Ano, galusky. Niekoľko rokov iba galusky v režime ako popisujem vyššie (len s tmelom). Kolesá mám 50 mm, a už som ten jarný vetrisko nevydržal a kúpil nižšie hliníkové kolesá, tie sú plášťové. Ale Bory s galuskami sú lepšie, o tom nie je pochýb. Vytiahnem ich zase keď nebude tak hnusne fúkať...
27.04.2018 - 10:52:21
00
Ten vyšší profil rafiku pri vetre je cítiť? Takže, čim menší tým lepšie? A kvôli čomu sa vyrába taký vysoký ráfik aby bol ten carbon silnejši, či?
27.04.2018 - 18:06:54
00
😂😂😂😂
27.04.2018 - 18:14:10
00
Cítiť pri bočnom vetre. A vyrábajú sa kvôli tomu, že majú z fyzikálneho hľadiska väčšiu zotrvačnosť. Takže keď ich roztočíš, tak sa s nimi lepšie drží rýchlosť.
27.04.2018 - 18:32:59
01
trochu odveci otázka, ale dikes volodaj. :)
27.04.2018 - 18:39:06
00
Keby to ešte bolo také jednoduché :) lebo ak ideš dosť rýchlo, bočák cítiť menej, takže v závislosti na profile a tvojom výkone (a polohe) sa niektoré vysoké ráfky aj v bočnom vetre dajú.
Najhorší je vjazd malou rýchlosťou do silného bočného, napr. v horách prejazd sedla či inak exponovaných úsekov.
Aerodynamika je hlavnou príčinou stavby vysokých ráfov. Zotrvačnosť môže byť otázna :P lebo stále je snaha tlačiť hmotnosť dole. Platí I = mr^2
No a vysoký ráf za dobrých podmienok fakt cítiť dosť. Na druhej strane, keď som bol bikovať so začínajúcim zápalom pľúc (a divil sa, čo mi to nejako nejde), sfukovalo ma aj na 35 mm ráfoch... to bola priemerka samozrejme v suteréne. Zaujímavá je tvoja rýchlosť voči vetru a uhol pod ktorým sa do teba oprie.
27.04.2018 - 23:40:33
00
tulenik Presne tak, nie zotrvačnosť, ale aerodynamika. Ale otázny je prínos aero ráfikov u nás hobíkov, pretože pocitovo ten rozdiel cítiť tak od 40 km/h vyššie a výrazne to cítiť tak od 45 km/h. Kedy to ale citeľne pomôže je keď sa ide proti vetru alebo v smere vetra.
28.04.2018 - 09:44:52
00
Chalani, je pravda že sa dá na plášťoch skorej chytiť defekt, ako na galuskach? A Za koľko eur by sa už dal kupiť kvalitnejší plášť?
29.04.2018 - 16:51:45
00
Ak ti ide o výdrž, tak Conti UltraSport v kevlare pod 17, ak o výkon, Conti Grand Prix 4000S II za zhruba 35, a ak tubeless, čo eliminuje 80+ % defektov, tam by som iné ako Schwalbe Pro One TLE nedával, ten je za +/- 45.
Tak, ako si to postavil, sa to porovnávať nedá, TT galuska bude skoro iste na tom horšie ako bežný lepší plášť a bezdušák pravdepodobne lepšie, ako väčšina galusiek.
29.04.2018 - 18:20:26
01
Fuuha, vďaka tulenik, máš výborný prehľad. Čiže tie Grand prix 4000s 2, majú najmenší valivý odpor?
29.04.2018 - 18:48:31
00
Ja mám Continental Ultra Sport 28mm a niekedy sa čudujem kade som s tým prešiel... Valivý odpor som bol presvedčený, že závisí od šírky plášťa, ale nieje to pravda...
29.04.2018 - 20:16:00
00
corsair, 23mm a 28mm, podľa teba nie je vo valivom odpore rozdiel?
30.04.2018 - 08:58:42
00
Pri rovnakom tlaku by mal byt valivy odpor pri 28mm nizsi ako pri 23mm.

i2.wp.com
30.04.2018 - 09:10:56
00
keyboard_arrow_up