Keby to ešte bolo také jednoduché
lebo ak ideš dosť rýchlo, bočák cítiť menej, takže v závislosti na profile a tvojom výkone (a polohe) sa niektoré vysoké ráfky aj v bočnom vetre dajú.
Najhorší je vjazd malou rýchlosťou do silného bočného, napr. v horách prejazd sedla či inak exponovaných úsekov.
Aerodynamika je hlavnou príčinou stavby vysokých ráfov. Zotrvačnosť môže byť otázna
lebo stále je snaha tlačiť hmotnosť dole. Platí I = mr^2
No a vysoký ráf za dobrých podmienok fakt cítiť dosť. Na druhej strane, keď som bol bikovať so začínajúcim zápalom pľúc (a divil sa, čo mi to nejako nejde), sfukovalo ma aj na 35 mm ráfoch... to bola priemerka samozrejme v suteréne. Zaujímavá je tvoja rýchlosť voči vetru a uhol pod ktorým sa do teba oprie.