Áno dik.
Akurat, ze na bazari fakt nic nie.Za tu cenu sa daju kupit nove. https://www.cycology.sk/kotucove-brzdy-shimano-slx-br-m675-p554/?vid=40188
stoja 107. On tam pise, ze to nove, hento ....zrejme nieco menil. A preco asi? Hm, nepotrebujem za 100 eur nieco, co mi bude slzit, ked to mozem mat za 107.
13.04.2018 - 22:28:22
00
ak si si nevšimol tak sú vypredané a už asi tažko zoženieš slx br m 675 skor by som to videl na m7000 ale tie stoja 140 eur
13.04.2018 - 23:40:43
00
prave som objednal 7000 z koloshop.cz, napocitalo mi to cenu za komplet 114 EUR. Uz mi prislo aj potvrdenie o platbe. (na NBS mi to prepocitalo viac, no snad vedia co robia).
13.04.2018 - 23:52:52
00
keď som ich ja kupoval tak ma vyšli na 140 eur + skratenie hadíc a odvzdušnenie. Sú to super brzdy
13.04.2018 - 23:54:38
00
prave mi prisiel mail ...115,60 aj s DHL. Cena fajn, sice som chcel brzdy do 80 EUR :-) no snad ma ich kvalita potesi
13.04.2018 - 23:56:21
01
ja som mal m396 a menil som za m7000 a super som nadmieru spokojny
14.04.2018 - 00:09:36
01
Tí z cikulodži majú v ponuke neaktuálne produkty, ktoré nevedia zohnať, takto pred mesiacom ma naštvali, keď som si od nich chcel objednať radenie M770, aj som rovno zaplatil a došiel mi mail po týždni, že sry, ale nedokážeme ho zohnať... Nechápem, prečo to tam stále majú...
14.04.2018 - 06:43:56
00
Na am/en najlepšie štvorpiestové. Teda v tejto cenovke zee. Aj keby si dal SLX, tak by si nevidel o veľa väčšiu zmenu brzdného účinku, tam je zmena najmä v materiáloch, praktičnosti(SLX majú výmenu platničiek zvrchu, tieto zospodu), nastavení a chladení/(ne)prenose tepla na olej. Inak majú rovnakú veľkosť piestikov a to je jediné, čo určuje brzdný výkon(resp. pomer veľkostí peistika v prasati a v páčke). Lepší brzdný výkon, ako výmenou bŕzd len za vyššiu radu ale s rovnakým piestikom, by si pocítil pri výmene za lepšie(semimetalické, metalické/sintrované alebo keramické) platničky a lepšie, resp. väčšie, kotúče(aj M315 budú s 203mm kotúčom a sintrovanými platničkami brzdiť lepšie než XTR s rovnakým priemerom piestikov s resin platničkami a 140mm kotúčami, akurát tie M315 ti budú s tými metalickými platničkami brzdiť možno kratšie - rýchlejšie sa možno vyvaria, lebo tam máš obrovský prenos tepla cez platničku na olej, keďže to železo v platničke vôbec neizoluje teplo a je jedno, že kotúč sa ti zohrieva dlhšie, platnička sa ti zohreje rýchlo a teplo z platničky sa prenesie na piestik a keďže M315 bude mať použité nejaké nanič materiály, ktoré budú zle chladiť prasa, olej v nej vyvrie možno skôr, ako v titánovej XTR, ktorá, predpokladám, bude mať asi možno aj väčší priestor na expanziu membrány v master cylindri, zároveň XTR majú väčšiu hadicu ako spodná polovica tuším až po Deore).
12.05.2018 - 22:05:50
00
Osobne som najväčšiu zmenu pocítil v prechode na metalické platne a výmene zadného kotuča (160->180), kontrétne XT brzdy....v strmých padákoch aj tak používaš len zadok...
12.05.2018 - 23:39:31
00
miso2012 napísal:
Na am/en najlepšie štvorpiestové. Teda v tejto cenovke zee. Aj keby si dal SLX, tak by si nevidel o veľa väčšiu zmenu brzdného účinku, tam je zmena najmä v materiáloch, praktičnosti(SLX majú výmenu platničiek zvrchu, tieto zospodu), nastavení a chladení/(ne)prenose tepla na olej. Inak majú rovnakú veľkosť piestikov a to je jediné, čo určuje brzdný výkon(resp. pomer veľkostí peistika v prasati a v páčke). Lepší brzdný výkon, ako výmenou bŕzd len za vyššiu radu ale s rovnakým piestikom, by si pocítil pri výmene za lepšie(semimetalické, metalické/sintrované alebo keramické) platničky a lepšie, resp. väčšie, kotúče(aj M315 budú s 203mm kotúčom a sintrovanými platničkami brzdiť lepšie než XTR s rovnakým priemerom piestikov s resin platničkami a 140mm kotúčami, akurát tie M315 ti budú s tými metalickými platničkami brzdiť možno kratšie - rýchlejšie sa možno vyvaria, lebo tam máš obrovský prenos tepla cez platničku na olej, keďže to železo v platničke vôbec neizoluje teplo a je jedno, že kotúč sa ti zohrieva dlhšie, platnička sa ti zohreje rýchlo a teplo z platničky sa prenesie na piestik a keďže M315 bude mať použité nejaké nanič materiály, ktoré budú zle chladiť prasa, olej v nej vyvrie možno skôr, ako v titánovej XTR, ktorá, predpokladám, bude mať asi možno aj väčší priestor na expanziu membrány v master cylindri, zároveň XTR majú väčšiu hadicu ako spodná polovica tuším až po Deore).


Určite je to aj o materiáloch a odvode tepla ako píšeš, ale nemôžeš povedať že nepocíti moc zmenu. Osobne som tento rok menil pôvodne Shimana 396 za SLX a zmena to bola totálna.
12.05.2018 - 23:42:36
03
Tak zmenu pocíti, lebo zmena je hlavne pocitová. Rovnako, ako porovnanie metalické vs. resin platničky je veľmi o pocite a metalické platničky dokážu navodiť pocit, že sú slabšie ako resin(a naozaj aj nezajazdené metaliky sú slabšie), lebo ono celkovo metalické platničky nekúšu, ale majú skôr lineárny chod. Ale faktom je, že kvalitné metaliky majú citeľne väčší koeficient trenia, čiže brzdia lepšie a to je proste fyzikálny fakt.
Tak isto aj pri SLX brzdách, ktoré majú iné materiály(u lacnejších máš páčky z plastu, pričom plast je flexibilnejší, ako hliník, čo znamená, že bude mať iné vôle pri stlačení páčky, tak isto aj iná hadica, flexibilnejšia, bude mať inú odozvu, pri stlačení páčky sa bude inak deformovať), tak isto môže byť pri iných materiáloch a najmä pri inom nastavení(bite point vs reach) iná páka, takže pocit bude oveľa iný, len problém je, že pocit je len pocit a často pocit klame. Tak isto, ako keď je vonku pocitová teplota -5°C neznamená, že je vonku skutočne -5°C, neznamená, že ak sa brzdy pocitovo znajú byť silnejšie, že sú skutočne silnejšie. Na to treba zobrať silomer a pri rovnakej sile(a pneumatikách) zmerať brzdnú dráhu. Ja som nikdy nepovedal, že pocit nebude iný, pocit bude úplne iný(aj keby všetko bolo rovnaké a pridala sa len možnosť nastavenia, tak by bol pocit niekde úplne inde), ale skutočná efektivita je daná čisto objektívnymi fyzikálnymi vlastnosťami bŕzd, v tomto prípade je to hydraulika, čiže záleží len na pomere piestikov v páčke a v prasati, ktorý keď je rovnaký, tak brzdný účinok bude až na určitú odchýľku rovnaký, čo je proste fakt, ktorý nezmeníš ani keby si sa roztrhal a jednoducho viac zaváži pre ten jeden jediný objektívny brzdný účinok výmena brzdových platničiek a diskov za lepšie/väčšie(väčšie preto,pretože nechceš dosiahnuť čo najväčšiu zápornú akceleráciu, ale čo najväčšiu zápornú uhlovú akceleráciu, to, čo nazývame brzdná sila je v skutočnosti sila v mieste styku kolesa so zemou, ale ja aplikujem brzdou treciu silu v inom mieste, čiže musím svoju silu preškálovať a ak aplikujem rovnakú silu napr. v polovici polomeru,tak je 2x menej účinná ako keby som ju aplikoval v mieste styku kolesa a zeme, ak ju aplikujem v štvrdine, je 4x menej účínná, atď... 140/203 je teda škálovací faktor, ktorý mi určuje, o koľko je menej účinný 140mm kotúč ako 203mm, v tomto prípade je to cca 0.7, čiže strácam asi 30% brzdnej sily), ako výmena bŕzd za možno vyšší rad, ale s rovnakým pomerom plochy piestikov. Proste pomer plochy piestikov je primárny fyzikálny faktor, ktorý hraje rolu a ostatné faktory, ako je napr. tá flexibilita materiálov majú zanedbateľný efekt. Možno tak max. 20% k reálnej brzdnej sile(čo, ako sme si ukázali, je menej, ako 30% pri prechode z 140mm na 203mm kotúč, čiže keď vymeníš kotúč zo 140 na 203mm, tak budeš mať zákonite väčší brzdný účinok ako pri výmene modelového radu bŕzd).
No ale úplne to pri veľkosti piestikov nekončí. Totiž celý piestik sa nedotýka kotúča, teda záleží hlavne na brzdnej ploche platničiek. Aj keď rozdiel vo veľkosti piestikov je len 17% medzi Shimano dvoj a štvorpiestikovými brzdami, pri dvojpiestikových brzdách je hluchá plocha piestika, kedy piestik tlačí len na prázdnu zadnú dosku platničky.

V podstate tým, že človek zoberie také zee dostane všetky výhody SLX, akurát ako bonus dostane väčšie piestiky. Čiže tých max. 20% má už v základe zaručených a k tomu ďalších aspoň 20%(môj odhad však je aspoň okolo 30%) vo väčších piestikoch. Ak ešte vymení disky za lepšie/väčšie a platničky za lepšie/väčšie, dostane najväčší možný účinok.
13.05.2018 - 01:39:23
05
Bože môj už zase tie teoretické žvásty... Očividne si v živote nejaké lepšie brzdy nejazdil.... Tam kde na nejakej nižšej triede m315/m445/elixir3 a pod. ťaháš páku 2-3 prstami aby si vobec zabrzdil, brzdíš na lepších brzdách úplne v pohode 1 prstom a po zjazde nemáš kŕče v rukách. Jazdil som m445, elixir3 aj SLX takže to viem porovnať.
140mm kotúče sa pri mtb nepoužívajú a 203mm nedáš hocikde.
A to že metalické platičky brzdia lepšie ako polymerove tiež nie je úplne pravda. ;)
13.05.2018 - 07:44:14
01
Metaliky začínajú brzdiť tam kde orgaaniky končia. Za studena sú metaliky priemerné.
13.05.2018 - 07:47:26
06
miso2012 zabudas na jednu velmi podstatnu vec, nizke rady shimano (tebou spominane M315) maju prepakovanie paky priamo na piest, packy od deore vysie maju tzv. "servo wave" ktore robi variabilne prepakovanie a v bode trenia je cca 2x vacsia sila, takze aj ked maju rovnake priemery piestov v strmeni a packe, no to prepakovanie robi tie brzdy silnejsie, takze to nie je len pocit.


Naposledy upravil mireq1 dňa 13.05.2018 - 13:44:08, celkovo upravené 4 krát.

13.05.2018 - 08:31:28
01
zihadlo 5 napísal:
Za studena sú metaliky priemerné.

Skús to povedať mojim Saintom a ľuďom čo si skoro rozbili *** pri stlačení prednej brzdy na parkovisku.
13.05.2018 - 08:59:01
05
keyboard_arrow_up