dubcek napísal:
dik za odpovede,v konečnom dôsledku mi teda odporúčate ZEEčka ? resp sú aj iné značky ktoré sa dajú porovnať svojou účinnosťou zo ZEEčkami ale aby boli lacnejšie ? predsa každé ušetrené € poteší.


Magura MT5 - lacnejsie a lahsie

napr
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=98678;menu=1000,2,15,117
13.05.2018 - 18:25:34
02
Mne sa mechanizmus tej páčky nepáči. :tmi: A ani chod mal som ich na testovacom bajku minulý rok. Mám Sainty a je to lepšie. Tie ZEE myslím že budú lepšia voľba aj z hľadiska servisu. :)
13.05.2018 - 18:54:04
02
Kibib napísal:
Jazdim brzdy BR M355 s kotucmi 180/160 staci mi na ne jeden prst a brzdia mi lepsie ako kamosove slx s kotucmi 200/180. Moja vaha 88-90 kg jeho 100-105 kg.

tak tvoj kamos ma s SLX nieco zle, ja osobne mam doma na druhom bicykli m355 a s mojimi SLX sa nemozu rovnat, slx su aspon o 30% vykonnejsie
13.05.2018 - 19:11:47
01
Kibib napísal:
Jazdim brzdy BR M355 s kotucmi 180/160 staci mi na ne jeden prst a brzdia mi lepsie ako kamosove slx s kotucmi 200/180. Moja vaha 88-90 kg jeho 100-105 kg.


No ja mám 87 Kg ale s SLX by som si hubu rozbil keby chcem. Skúšal som aj Zee, no dobre to bolo zase o inom.
13.05.2018 - 19:26:08
00
dobi235 napísal:
Pokial si tie brzdy nejazdil nemam s tebou o com debatovat :hai:

To musíš mať v živote poriadne ťažké. To hovoríš aj svojmu lekárovi, že pokiaľ ten liek, čo ti predpisuje, nejedol, tú operáciu, čo odporúča nemal, tak s ním nemáš čo debatovať? :)

A potom, že prečo tu máme ľudí, čo namiesto liekov pijú bielidlo, lebo "cítia, že im pomáha"...

dubcek napísal:
dik za odpovede,v konečnom dôsledku mi teda odporúčate ZEEčka ? resp sú aj iné značky ktoré sa dajú porovnať svojou účinnosťou zo ZEEčkami ale aby boli lacnejšie ? predsa každé ušetrené € poteší.

Aj ja si myslím,že zobrať zee bude najlepšie. Ono síce Magura je dobrá značka, ale u nás nemá takú dobrú podporu a ťažšie sa zháňajú platničky. Plus, ak zoberieš zee, existuje taký fígel - ak zoženieš šrobik správneho priemeru a veľkosti, tak sa dajú prekonvertovať na Sainty jednoduchým našrobovaním toho šrobika do inak záslepkou zaslepenej dierky na free stroke adjustment. :) Ono totiž tá funkcionalita je tam a je vo väčšine bŕzd funkčná, akurát to "nemôžeš používať", lebo ti nedajú od výroby šrobik. Viz návod, ako prekonvertovať zee na saint:
https://www.huckingkitty.com/node/9
zihadlo 5 napísal:
Metaliky začínajú brzdiť tam kde orgaaniky končia. Za studena sú metaliky priemerné.

Objektívny fakt: tuto títo ľudia v tejto štúdii si vyrobili sintre s koeficientom trenia 0.36 a resiny s 0.3:
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1516-14392008000300007
samozrejme, rôzni výrobcovia budú mať rôzne materiály a procesy výroby a tak isto teplota hraje rolu, ale pri kvalitných sintroch vs resinoch od rovnakého výrobcu by som čakal aspoň rovnaký alebo vyšší koeficient trenia pri sintroch, pri kvalitných vo všetkých podmienkach. Ono je to aj založené na fyzike - pretože dva kusy rovnakého kovu od seba oddeľuje iba povrchová vrstva, ak by tam nebola a pricapil by si dva rovnaké kovy k sebe, zvaril by si ich. Tak sa aj skutočne zvára. A funguje to aj pri rôznych kovoch do istej miery. Volá sa to "cold pressure welding". Teda nie len, že sintre majú pri nízkych tlakoch vyšší koeficient trenia, ale ich koeficient trenia sa zvyšuje s tlakom. To sa o resinoch nedá povedať. Resiny majú jeden koeficient trenia, ktorý proste majú a s tlakom sa mení minimálne. Preto resiny kúšu, lebo hneď, ako dojde resin platnička do kontaktu s diskom, zakúsne sa a koeficient trenia nemení. Preto je pravda, že sintre brzdia tam, kde resiny končia a nie len brzdia, ale brzdia oveľa lepšie.
14.05.2018 - 00:12:05
00
Ano.A preto vlastne resin platne brzdia rovnako nech zatlacim na paku akokolvek silno :facepalm: :fubar:
14.05.2018 - 06:18:41
01
dubcek napísal:
dik za odpovede,v konečnom dôsledku mi teda odporúčate ZEEčka ? resp sú aj iné značky ktoré sa dajú porovnať svojou účinnosťou zo ZEEčkami ale aby boli lacnejšie ? predsa každé ušetrené € poteší.

áno,sú brzdy ktoré sú o čosi lacnejšie aj silnejšie ako ZEE,mám ich,velká spokojnosť,ak by som skladal bike,kúpil by som ich zasa-pre info už po niekolký krát-brzdové prasa je štvorpiest z legendárnych Avid Code,páka je síce"len" Guide R,ale ako celok fungujú velmi dobre,cena napr:
http://www.suncycle.sk/sk/produkt/mtb-brzdy-sram-guide-re-2018-set-bez-kotucov/3663
14.05.2018 - 06:39:29
01
Recnicka otazka: predpokladam, ze k vymene adaptera Mount B-Post Caliper to IS (F-203/R-183) na Mount N-Post Caliper to IS (F-200/R-180) sa pri novom kotuci Hope Floating 180mm zrejme nevyhnem? V obchodoch su zvacsa 180mm aj ked sa vyrabaju aj 183mm.
14.05.2018 - 08:55:29
00
Jednoznacne sa to neda povedat. Zavisi to od toho, ako ti teraz dosadaju dosticky na kotuc, aka je sirka dosticiek a aky bude realny rozmer kotuca.
14.05.2018 - 09:18:26
00
čaute potreboval by som radu. známa kúpila bike má tam mechanické brzdy, strašne slabo to brzdí. viete poradiť nejaké riešenie či radšej kúpiť hydrauliky

Prílohy:

DSC_9538.JPG
DSC_9538.JPG 289.93 KiB thumb_up0thumb_down

DSC_9540.JPG
DSC_9540.JPG 326.93 KiB thumb_up0thumb_down

DSC_9541.JPG
DSC_9541.JPG 332.38 KiB thumb_up0thumb_down

14.05.2018 - 09:51:58
00
Tento typ mam doma na skladacke a na nic ine ani nie su tie brzdy hodne.
Tu na mtbiker shope zozenies Shimano hydrauliky predok+zadok za cca 50 eur a bude to o svetelne roky lepsie brzdit.
14.05.2018 - 10:27:44
00
ciga87 napísal:
čaute potreboval by som radu. známa kúpila bike má tam mechanické brzdy, strašne slabo to brzdí. viete poradiť nejaké riešenie či radšej kúpiť hydrauliky


Urcite kupit hydrauliky, staci zakladne Shimano, Avid, ......a poriadne odmastit kotuce.
14.05.2018 - 11:59:23
00
Úplne by stačila sada https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/kotucove-brzdy/force-mechanicke-kotucove-brzdy--sada.html + adaptéry..

    14.05.2018 - 12:15:26
    00
    Kaper napísal:
    Ano.A preto vlastne resin platne brzdia rovnako nech zatlacim na paku akokolvek silno :facepalm: :fubar:

    Nie, tuto treba poznať základoškolskú fyziku. Totiž trecia sila F je úmerná normálovej sile cez koeficient trenia: F=kN, kde normálovú silu poskytuje brzda a je to sila, ktorou zatlačím na páčku, preškálovaná cez pomer veľkostí plôch piestikov: N=F_p*A1/A2. Čiže to, že koeficient trenia sa nemení neznamená, že brzdná sila sa nemení, pretože meníš silu stlačenia páčky. Ale ak sa mení koeficiet trenia k=k(p), tak sa mení brzdná sila viac(pokiaľ k s tlakom rastie) alebo menej(pokiaľ k s p klesá).
    Ako predpokladám, že každý rozumie aspoň základoškolskej fyzike v tom, čo hovorím. |( Ako chcel som pôvodne vysvetliť aj do hĺbky prečo sa studené zváranie deje a povedať niečo o zdieľaní valenčných elektrónov v kovoch tvoriacich kovovú väzbu medzi atómami/molekulami kovov/zliatin, ale to je kvantová mechanika a keď tu musím vysvetľovať základoškolskú fyziku, tak by to nikto nepochopil a zatentovalo by sa ďalších 5 strán len tým, že by som vysvetľoval... Btw, sintrované platničky sa samé vyrábajú pomocou tlakového zvárania...


    Naposledy upravil miso2012 dňa 14.05.2018 - 12:33:57, celkovo upravené 1 krát.

    14.05.2018 - 12:27:41
    01
    je to pre ženu. jednoznačne pôjde do hydrauliky. pri tých mechanikách by musela začať posilovať :D
    14.05.2018 - 12:30:22
    00
    keyboard_arrow_up