tak vcera som nahadzoval bezduse prvy krat v zivote vyzbrojeny len teoriou :-D 29" 2.35" Ikony EXO TR 3C. nasrobujem ventilok, nahodim plast a mohol som sa dofukat k smrti a nic. ani naznak. mydlo nepomohlo, vybrat vnutro ventilku tiez nie. dal som si par hodin prestavku pozrel este dake videa ako na to a stacilo poriadne povytahovat patky ku okraju rafku. nafukal som to obyc. velkou pumpou akoby tam bola dusa.
potom som zistil ze som dal plast naopak :-D
18.05.2018 - 13:13:41
027
Horšie by to bolo zistiť po naliati mlieka.
18.05.2018 - 14:46:07
02
Polo napísal:
otazka do plena; ide do kopy resp. ma niekto skusenost s tmelom No Tubes a CO2?

Ja som to testoval, ventil hore aby nezamrzol tmel, čo to som pojazdil na výjazde a večer vypustil a nafúkal pumpou. Degradáciu tmelu som nepozoroval.
18.05.2018 - 22:10:41
01
Mate niekto cestny bike na bezdusovom systeme ? Ak ano, ako to lepi defekty, cestny plast je predsa len tensi a tlak velky. Ma to vobec vyznam ako prevencia defektu ? Po precitani tohoto https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/schwalbe-one-tubeless-clincher rozmyslam ci to ma vobec nejaky zmysel.
18.05.2018 - 22:56:50
00
aky tmel si pouzil s co2?
18.05.2018 - 23:33:34
00
Kenai neboj sa, lepí to. Samozrejme, cestný bezdušák je hrubší - alebo prinajmenšom o niečo "tuhší" - ako cestný dušák, to bol aj problém s prvou generáciou týchto plášťov, ktoré jazdcom pripadali akési "nespolupracujúce" (v závislosti od comba bicykel/ráf/plášť/jazdec/terén pomohlo ísť s tlakom dole), to ale už neplatí o nových modeloch. BTW ten švalbák, ktorý si tam linkol, je z tej prvej generácie, dnešné sú už úplne niekde inde.
Ja mám toto s týmto, ale zatiaľ len nejakých zo 50 km. Myslím že marcels jazdí +/- to isté a už ide do tisícov km, takže štatistiku defektov bude mať asi preukaznejšiu (ja som BTW ***** contika UltraSport II, čo je vcelku pancier, a to s klasickou dušou, pri nevinnej ***** v asi 30 km/h, po asi 300 km od kúpy žiletky. Snakebite :D to by sa na bezdušáku nestalo).
V prípade horšie lepiteľnej diery sa rovnako ako na MTB používa knôt.

Tu máš (od 8:00) ako utesnilo mavicovské USTčko:
19.05.2018 - 06:05:23
01
tulenik snakebite sa aj s tubeless môže stať, mne sa podarilo takto preraziť MTB plášť, no nevinná šupa to nebola :-)
19.05.2018 - 08:02:33
00
aby som uviedol moje anglické vyjadrovanie na pravú mieru, po tej nevinnej ***** som mesiac nejazdil a prvé dve fázy evakuácie bolo odšliapať si to v tretrách nejaké zo 2-3 km na MHD a jazda cez celú BA domov, pričom som mal dotrhaný dres, gate a kvapkala zo mňa kreff :P proste, reklama na cyklistiku
v podstate ako ma šmýkalo po zemi, to koleso asi drblo do stĺpika zvodidiel (na prednom sa záhadne ohol brzdový kotúč) a zrazu bolo prázdne
po rozdělávke, plášťu nič nebolo, a na duši 2 dierky, fakt jak od hada :D
19.05.2018 - 14:15:59
00
mipro napísal:
aky tmel si pouzil s co2?

Otázka na mňa? Ak áno, tak NoTubes.
20.05.2018 - 11:40:38
00
Pomoooooc, máte niekto skúsenosti jazdenia bezdušovo ráfy ZTR Crest MK3 29" ??? Jazdil som obyčajné Cresty nejaký čas, bol som maximálne spokojný, tak som teraz vzal túto ich vylepšenú verziu MK3. Nahadzoval som zadný plášť (Maxis Crossmark TL 2,1) (už rutinersky, niekoľko kolies som si robil bezdušovo a všetko na prvý krát bez problémov), aj teraz ani kvapka tmelu mimo (Notubes tmel), plášť hned chytil, ako fúkam, pekne zapadal a ked bol tlak cca 2,5 bar rachol. Riadna rana, tmel vyprskol, plášť sa jednoducho vyzul. Vtedy som si pomyslel, že som zle postupoval v tom, že som ho nefúkal na etapy, nepotriasol/nepotočil, ale rovno naraz. Druhý krát som už toto nevynechal a OK. Predný plášť som potom dával (Maxis Ardenr Race TL 2,35), už som si dal záležať pri fúkaní, 3x som fúkanie prerušil a ho poriadne pohrkal, potočil, postupne počas fúkania plášť všade pekne zapadol a zas ked som prekročil tlak cca 2,5bar rovnako sa plášť vyzul! Pri tom sa aj ohol závit ventilu, ktorý som kliešťami ohol naspať. Zas všetko odznovu, nafúkal som ho len na 1,8bar, bál som sa dať viac. Čo mohla byť príčina? Všimol som si, že ten ráf MK3 je hookless. Je možné, že hookless ráfy nevydržia vyššie tlaky? Ešte ma napadá, že namydlil som plášte a to netreba robiť pri hookless ráfoch, plášť sa jednoducho "vyšmykne" z ráfu von? Plášte niesu moc velké vzhladom na ráf, dosť ťažko som ich dával do ráfov, musel som si pomôcť montpákou. Previezol som sa potom asi 15km len po asfalte, držia dobre (pri tom tlaku cca 1,8bar ak niečo nesfúklo). Bojím sa ich nafúknuť viac a mám priam panický strach ísť teraz normalne jazdiť. Prosím, poraďte.

Prílohy:

IMAG0163.jpg
IMAG0163.jpg 631.08 KiB thumb_up0thumb_down

IMAG0164.jpg
IMAG0164.jpg 723.51 KiB thumb_up0thumb_down

IMAG0166.jpg
IMAG0166.jpg 781.49 KiB thumb_up1thumb_down

21.05.2018 - 09:49:26
00
Marinada ich tusim ma. kazdopadne osobne by som sa bal tak ako ty, ze sa mi to niekde v zjazde resp klopenke vyzuje
21.05.2018 - 10:06:58
00
Marinada? Vsak on ani nema 29". :) A ak by ich aj mal, tak ich uz nema, lebo by menil koleso po prvej jazde. :rofl:

Ja by som tipol, ze je poskodena pätka plasta. Skus iny plast, ci sa bude spravat rovnako. Ak hej, tak hladat pricinu v paske - ci na nejakom mieste nie je prilis vysoko pri bocnej stene rafika alebo pod.
21.05.2018 - 10:15:31
01
Majo vozí FlowEX, hento by rýchlo zoštiepal na triesky :D
21.05.2018 - 10:21:30
00
Staci ak je patka o malicko sirsia, ze ide lahko nahodit a je problem .. normalna patka rafku by to podrzala, toto nie. Mne Maxiss bezdusak novy /Ardent 2.4/ po prvom vyjazde zacal fucat po celej dlzke tej linky, co je kusok na rafkom, same bublinky a zda sa, ze dalsi plast /Ikon/ bude mat nieco podobne. Bol som spokojny s vyberom, vahou, stuplami, gumou, ale toto ma dostalo :x. Horsie nez schwalbe :lol: Preco sa vlastne zacali robit tie hooklesy ? /u karbonu chapem .. problemovejsie vyrobit-vydrz/
21.05.2018 - 10:24:00
00
No jo, hookless je zlo. A pri ZTR rafikoch je este extra dolezite, ako lto pise, aby mal plast presny priemer. Maju totiz nizsie boky. Akonahle je plast volnejsi, hrozi tento problem pri vyssom tlaku. Ale moze tomu "pomoct" aj ta paska, alebo moze byt ten kord v pätke poskodeny.
21.05.2018 - 10:31:09
00
keyboard_arrow_up