OK, tak odhliadnuc od prerabky na 105. Ten hlinik na tiagre s Campagnolo Zonda C17 vs carbon na 105 s mavic Axium ? Ten hlinik bude zrejme o +-500g tazsi. A o 100E lacnejsi.
18.05.2018 - 13:47:17
00
Ak neplanujes robit dalsie upgrade-y, len po case menit opotrebovane komponenty, tak chod do prvej moznosti. Druha moznost ti dava vacsi priestor na dalsi upgrade, v pripade sady aj na postupny (komponenty 105 su s ultegrou kompatibilne).
Zalezi teda na tvojich financiach a ci chces nadalej tlacit vahu bicykla dole..


Naposledy upravil user_id dňa 18.05.2018 - 14:15:09, celkovo upravené 1 krát.

18.05.2018 - 14:00:14
01
Ako sa hovorí - keď chceš znížiť hmotnosť, nepozeraj na bicykel ale do zrkadla ;)
18.05.2018 - 14:11:32
01
Fignon Znizovanie vahy vlastneho tela aj bicykla ma svoje limity. V prvom pripade su to zdravotne limity a v druhom financne :D.
18.05.2018 - 14:14:08
02
Fignon Dobre hovoris, tym som zacal, zo 100kg na 82kg a velmi pod 80kg uz ist ani nechcem. Mam 184cm. Jazdim na 11.3kg biku tak teraz bude chudnut bike :))

init Pravdu povediac aj ja som nakloneny ist do hliniku. Jednoduchsi servis, ziaden presfit, lacnejsie diely na vymenu pri opotrebeni. Ale mam troska strach aby z toho nebol total kostitras. Ten ram je dost tuhy, a kolesa v 400E cenovej relacii uz tiez. Nerad by som po 100km zliezal z toho biku, ako keby som robil so zbijackou cely den. Nikdy som nejazdil hlinikovy cestak na kvalitnych tuhych kolesach, neviem co mam cakat. A velmi kvalitne cesty tu zrovna nemam. Do toho ramu idu max 28mm plaste a ani to nie je iste pri 17C rafoch. Ratam teda skor s 25mm ako max.
18.05.2018 - 14:32:33
00
Na karbone som sice nejazdil, ale ked nabehnes na nejaky fajny slovensky vytlk, myslim si, ze ani karbon ti moc nepomoze. Na hlinikovom cestaku jazdim uz nieco vyse pol roka a nikdy som sa nevratil z vyjazdu zniceny kvoli nekvalitnym cestam (sirku plastov mam 25mm, tlak 8.5bar). Na druhej strane, nebojim sa ukradnut si cast jazdneho pruhu na cestach. :)

Na 17mm Mavic Aksium na Endurace AL 7.0 sa zmestia 28mm (info zo supportu), tak by podla mna nemal byt problem ani u tebou planovanych Campagnologo.
18.05.2018 - 14:51:03
02
No oproti oceli na makkych kolesach bude vsetko kostitras, na to sa priprav. Ja po prechode z ocele na karbon som zistil ze zrazu musim naozaj drzat riaditka aby som sa nevykotil na nejakom vymole.
18.05.2018 - 15:06:27
01
28 mm bezdušák vám urobí viac odpruženia ako akýkoľvek rám
18.05.2018 - 15:22:37
01
Hadam akykolvek 28mm plast, nielen bezdusak, nie ? :) Netreba to s nizkym tlakom prehanat.
18.05.2018 - 15:25:15
00
É... ee. Keby si fúkol bezdušák na taký tlak ako dušák, správal by sa ako prehustený dušák. Tá guma je hrubšia a tým menej ohybná ako pri klasike.
Na ceste honba za nízkym tlakom kvôli gripu nehrozí, žuvačka je MTB, hlavne gravity špecialita.
18.05.2018 - 16:47:09
00
Je to sice OT ale zaujímavý. Pokiaľ viem optimum je fúkať tak, aby bola pneu stlacena na 15% váhou jazdca. To u mňa znamená v predu na 23mm plášti 86 psi, v zadu 25mm plast 116psi. Preto aj jazdím v predu 23mm. Keby som išiel na 25mm tak ten tlak bude ešte menší. Už teraz som hlboko pod minimalnym tlakom uvedenym na pneu. 28mm v predu by som musel fúkať hádam na 50 psi a to by bolo na pocit asi ešte tvrsdsie ako 23mm na 86psi.
18.05.2018 - 19:47:41
00
aby bola pneu stlacena na 15% váhou jazdca


Ako si sa k tomuto dopracoval ? :)
18.05.2018 - 20:03:27
00
Našiel som na to zaujímavý elaborat. Prídem domov a nájdem. Z vlastnej skúsenosti, je to cítiť, je to rýchlejšie a pohodlnejšie. Už som tu na to zakladal tému, asi tu debatu presunieme tam. Prídem k PC a dám sem link, z mobilu je to o zivot.

edit: link na temu https://www.mtbiker.sk/forum/post1361225.html#p1361225
18.05.2018 - 20:46:43
00
hlavne to musí byť quite problematic merať, obzvlášť v domácich podmienkach
exaktne sa skôr dá správny tlak určiť pomocou wattmetra, manometra a pár testovacích jázd ako takýmto spôsobom
19.05.2018 - 05:30:06
00
Este sa kratko vratim k tym sadam. Tiagra je sice ofocialne nekompatibilna, ale.... Tiagra 4700 ma rovnaku dlzku tahu na radeni, ako vsetky vyssie sady. Inym slovom, je to akokeby 105 s 10 polohami na radiacich pakach. To znamena 4700 radenie funguje bez problemov s 5800 prehadzovacom aj presmykom. Aby tiagra prehadzovac tahal vacsiu vzdialenost, je to riesene geometriou prehadzovaca. Na ten isty posun lanka sa 4700 posunie o vacsiu vzdialenost ako 5800...
Vysledok je:
4700 radenie je vymenitelne za 5800, ale ostane tam jedna poloha na zvys (vymedzi doraz prehadzovaca)
4700 radenie bude fungovat s 5800 prehadzovacom ale iba na 11s kazete (treba vymenit na raz aj s retazou kazetou a zrejme aj prevodnikmi) a samozrejme sa bude dat pouzit iba 10s z kazety.
4700 radenie a 5800 presmyk alebo opacne 5800 radenie a 4700 presmyk bez problemov zamenitelne
4700 kluky a 11s retaz netusim Kto viete, prosim doplnte ma.
5800 kluky a 10s retaz by malo fungovat, mozne suchanie retaze o velku pilu pri radeni mala pila + maly pastorok. (s 10s kazetou) Ja mam teraz 10s kluky a 7s kazetu aj retaz. Jediny problem je mala pila a dva najmensie pastorky, v tedy to sucha. Ale kto by uz nieco take radil a na co ? A rozdiel medzi sirkou 10s a 7s retaze je o vela vacsi ako medzi 11s a 10s.
Brzdy v pripade rafikovych bez problemov zamenitelne.

Vo finale to teda nie je az taka katastrofa s tou nekompatibilitou. Da sa to v zasade upgradovat krok po kroku s prihliadnutim na hore uvedene obmedzenia.
21.05.2018 - 12:14:38
01
keyboard_arrow_up