Skusim svoj postreh - taketo opletacky kvoli upgradu zo 4700-vky o jedinu kategoriu vyssie mi pridu zbytocne. Nova Tiagra je v pohode sada, da sa na nej vela pojazdit. Ked ju znicis a bude ta to bavit, tak pokojne preskoc trebars na novu Ultegru R8000, ale toto co navrhujes - oplieskas postupne kopec penazi a dostanes sa na to iste, co si mal na zaciatku, len budes mat o jedno koliesko vzadu na kazete navyse, a to mi teda nepridu rozumne zinvestovane eura ani omylom :-)
21.05.2018 - 21:28:03
09
Suhlas, ja som pouzil 105 len ako prijklad, vsetko od 105 hore je uz kompatibilne. Da sa ist aj na dura ace 9100 samozrejme. Pointa bola, ako prejst s tiagry na hor, komponent po komponente, vzdy ked sa nieco zoderie. Totiz par prispevkov do zadu sme tiagru uzavreli ako tazko upgradovatelnu. Tak ak bude nieto citat o par mesiacov toto vlakno, nech vie presne ako to je.

Este mi napada, brzdy na tigre sa oplati vymenit hned, su podstatne horsie a tazsie ako 105 a o vyzsich sadach ani nehovorim. Moje pojdu rovno na bazar.
21.05.2018 - 22:05:10
00
Kenai napísal:
Este mi napada, brzdy na tigre sa oplati vymenit hned, su podstatne horsie a tazsie ako 105 a o vyzsich sadach ani nehovorim. Moje pojdu rovno na bazar.


Mas obe brzdy odskusane?
21.05.2018 - 22:44:45
00
Kenai aku velkost ramu potrebujes?..... 56 ci 58?..... lebo kamos predava karbonovy Rock Machine na 105 za 1000 e (povodne 1500)..... bajk ma najazdenych mozno 500km.... velkost XL - 58. za bajk dam ruku do ohna jak sa hovori..... chalan nato nema cas, nechava si len horak
21.05.2018 - 22:50:52
00
init Osobne nie, ale nechal som si poradit od tych co maju. A vraj je to najcitelnejsi rozdiel mediz tiagra a 105 podla recenzii.

Tesak No bol by to sice zazrak, keby mi sedla geometria (ten canon endurace som vybral asi z 20 modelov len na zaklade geometrie) ale Rock Machine medzi skumanymi nebol. Aky je to presne model ?
21.05.2018 - 23:19:29
00
Raceride 700, model asi 2016
21.05.2018 - 23:22:08
00
Dakujem, ale na mna je to moc agresivne. Skoncil by som s predstavcom do neba otocenym.
22.05.2018 - 00:23:59
00
Rozhodol som sa po nejakom čase si kúpiť svoj prvý cestný bicykel a horský zavesiť dočasne na klinec. Zaujal ma CTM Arrow 2016 cena 1.899,- Eur,mal som možnosť si ho vyskúšať a aj vizualne sa mi páčil. Ma niekto osobnú skúsenosť s daným modelom pripadne nejaký názor od niekoho zbehnutého v cestných bicykloch.

Ďakujem za prípadné reakcie
23.05.2018 - 12:22:24
00
Ahojte chalani a baby!

Toto je môj prvý príspevok na tomto fóre, dúfam, že neporušujem žiadne pravidlá.

Rozhodol som sa, že na 30. narodeniny si dám darček a dokončím svoj prvý olympijský triatlon.
Keďže behať behávam a plávať viem tiež, logicky budem musieť trénovať cyklistiku.
Priznám sa, že doteraz som nikdy nemal cestný bike a preto by som Vás chcel požiadať o pomoc.

Do 30. narodenín mám asi 13 mesiacov. Preto táto sezóna bude nultá - potrebujem si kúpiť cestný bike a natrénovať nejaké km.

Koncom tejto sezóny by som dal možno nejaký šprint triatlon, ale naplno chcem sútažiť až na jar 2019.
Moje rozmery 180 cm, 77 kg

Chcel by som cestný aero bike s časovkárskymi riaditkami, karbón vidla a aspoň Sora.
Týždenne plánujem trénovať tak 2x 30-40km maximálne.

Veľmi sa mi pozdáva tento bike:
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle-cestne/331940/predam-pretekarsky-cestny-bicykel-cucuma-l06.html

hoci podľa tabuliek by som mal ísť do veľkosti 56 (M), ale pre triatlon vraj je lepšie o číslo menší bike?
Vyhovuje mi aj cenovo, nakoľko momentálne sa bojím, že nebudem môcť venovať až toľko času športu a nerád by som bol, aby mi peniaze stáli v pivnici (aj keď dovoliť by som si mohol aj lepší bike) - radšej by som po roku, dvoch išiel do lepšieho ak sa budem tomu môcť venovať.

Asi najlepší bude bazárový bike, keďže okolo 500€ toho z nových moc nie je (Kenzel a BTWIN možno).

Čo poviete na ten CUCUMA?

Ďakujem za odpovede :)
23.05.2018 - 12:59:06
00
Neviem ti sice poradit konkretny triatlony bike, ale ak nemas s cestnymi bicyklami vela skusenosti, urcite si najskor nieco pozicaj a odjazdi na tom aspon 1- 2 hod.
Pri vybere sa neviaz na to ci to ma TT opierky, to sa da namontovat na kazdy. Mozno jedine keby to malo integrovane brzdy a radenie v TT opierkach.
TT bicykle maju aj inu geometriu, aby umoznili viac aero posed. Na kazdom cestnom biku sa sice vis dostat do agresivnej polohy (hlava dolu, chrbat rovno), ale bude to zahul na krize a nedokazes tak optimalne prenasat silu do pedalov. Preto ci sa ti to paci, alebo nie... Hladal by som TT bicykel. Ak je tvoj cel naozaj triatlon, tak sa ti to vrati v podobe komfortnejsieho treningu, a teda aj viac natrenujes.
Alebo sa vykasli na aero polohu a mozes k tomu pristupovat ako k cestnej casovke. Teda ist do obycajneho cestneho bicykla s agresivnou geometriou.
Posledna myslienka je, radsej by som kupil 600 eur novy low end cestak. ako 600Eur sekac s 30 000 km za sebou. Budes potrebovat jazdit vela 10 000 km/rok a pri tom ta ta jazdenka zruinuje. Vsetko na tom budes musiet vymenit a tie diely budu o vela drahsie ako na low end cestak. Plus lacny novy pojde urocite aspon prvy rok bez problemov. A ten rozdiel vo vahe medzi low end a lepsou jazdenkou aj tak na rovine pri triatlone velmi nepoznas.

Co sa tyka velkosti ramu, pri takych sportovych ambiciach by si si urcite mal nechat urobit bikefitterom diagnostiku. Ten ta opatri idealnymi mierami tvojho buduceho tatosa, alebo "kozy" v tvojom pripade. Alebo dokonca ti pomoze s vyberom konkretneho modelu a znacky. Urcite by som sa ale vyhol fitterom z predajni bikov. Tam ta natlacia do toho co maju v ponuke aj keby ti mali ruky kvoli tomu natiahnut o 10cm. :) Totiz ak kupis v akcii velmi kvalitny bike, povedzme 2000 eur zlacneny na 600, ale bude ti o cislo vacsi. Nebude to usetrenych 1400, ale 600eur omyl.
23.05.2018 - 13:39:12
00
peterkajuch: TT opierky na Cucume sú nepoužiteľné na všetkých šprint a OTT s povoleným draftingom, keďže nevyhovujú pravidlám ( nie sú spojené a pretŕčajú brzdové páky), obdobne to platí i pre časovkársky bike, takže ak sa nemýlim, tak na SK Ti ostáva len Ďanová. Vidím, že si z BA, tak za tri týždne je na Draždiaku ráno OTT, poobede šprint- príď pozrieť na čo sa jazdí- TT opierky sú skôr výnimkou. S tréningom 2 x 40km budeš veľmi ťažko uvísať v balíku. No pri takejto kilometráži Ti dobre poslúži každá slušná jazdenka. Štart na prvom TT zbytočne neodkladaj- preteky sú najlepší tréning...
23.05.2018 - 13:54:04
00
Kenai Ďakujem za odpoveď. K názoru, že lepší je na začiatok cestný bike s aero geometriou som sa dočítal na viacerých fórach (aj tu) a to z dôvodu väčšej univerzálnosti. Tie TT opierky som mal na mysli ako voliteľné príslušenstvo a asi som to ani nemal spomínať.
Súhlasím s tým, že nový bike bude asi lepší - ale v tejto cenovej kategórii s aero geometriou toho asi veľa na výbber nebude. Tiež dobrá jazdenka od niekoho kto nemá čas trénovať by mohla priniesť lepšiu hodnotu za peniaze.

Jimmi Ďakujem za pripomienky k TT opierkam :) Ohľadom tréningu - k 2 x 40 km som sa dopracoval aj podľa Training insights na Suunto Movescout, kde ľudia na OTT v čase 2:30-2:40 priemerne trénujú za týždeň:
50 km bike
15km beh
40 min plávanie.
Ja si viem vyhradiť tak 2x 30-40 min plávanie ráno. 2x beh (2x10m alebo intevaly a 15km) a max 2x bike po hodine, hodine a pol. jedine, že by som mal trenažér aj dnu.

Samozrejme bolo by skvelé trénovať 18 hodín týždene, ale mám fulltime job a čoskoro možno bude hádam aj malé dieťa :)

Na Draždiak prídem pozrieť!

Ď.
23.05.2018 - 15:31:04
00
Este doplnim, asi najlacnejsia koza https://shop.quintanarootri.com/products/quintana-roo-kilo
A priklad noveho cestaku s pomerne agresivnou geometriou za velmi dobre peniaze https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-r1-105-583173
U noveho mas este vyhodu moznosti volby velkosti a obcas sa daju aj zamenit komponenty.
24.05.2018 - 00:37:53
00
Ak sa chalan plánuje pohybovať v sume okolo 500€,tak tam je to jednoznačne o jazdených bicykloch. Radšej kúpim jazdenku v dobrom stave ako nové ťažítko. A pri následnom predaji ,ak ho to chytí a bude sa aj jazdeného zbavovať nestratí toľko ako pri predaji základnej rady.


Samozrejme je výhodou ak nie je technický analfabet a čo -to si vie opraviť alebo si pri kúpe dať pozor. Jazdených cestných bikov som mal už viac a nejaký zásadný technický problém nebol. A treba využívať už vyrobené veci,šetríme planétu. :)
24.05.2018 - 12:21:31
06
Mudro pises, ale je tam to velmi dolezite:
hugo napísal:
Samozrejme je výhodou ak nie je technický analfabet a čo -to si vie opraviť alebo si pri kúpe dať pozor.
A u modernych ramov... no ja neviem, aby si mal ultrazvuk zo sebou. Mnoho krat ani majitel sam nevie, ze ma nieco naprasknute. Je to vec odvahy a pristupu.

A preto, ze nechcem vyhadzovat co je dobre, jazdim na biku z 1992 roku vyroby. Stale prvy majitel :) A aj ked kupim novy, tan mi zostane na trenazr.

BTW: Velmi poucne video a spominaju sa tam aj usklaia carbonu z druhej ruky.
Carbon Fiber - The Truth! thumb_up0thumb_down
24.05.2018 - 13:08:47
00
keyboard_arrow_up