Ja som šiel do Authora RONIN a úplná spokojnosť. (1130 Eur), je to ikonický bike, veľmi pohodlný, presne podla môjho gusta, používam ho denne. Nechanické dvojpiestikové kotúčovky úplne super, jemne sa dá brzdný účinok dávkovať, páky idú úplne ľahko..ak to stlačíš naplno tak ver že preletíš cez riaditká, takže silné sú dosť. Hydry som nechcel ani zadarmo, nahovno sa to šteluje, odvzdušnuje, a servisuje oproti jednoduchym mechanikam. To nieje motorka ani auto s hmotnosťou jednu tonu že byt to by to potrebovalo hydraulické brzdy, to je bicykel.

Inak keď sme už pri tých brzdách tak klasické čelusťové brzdy na cestnom bicykli sú tiež úplne postačujúce (nemám problém ich stlačiť tak že preletím cez riaditká alebo zaflekujem) a stále majú menšiu hmotnosť ako kotúčovky, v tomto segmente sú kotúčovky len "moda" alebo marketingový ťah. Na gravel sa už kotúčovky hodia viac, to je pravda, za mokra a v zime brzdia dobre.
29.05.2018 - 09:44:12
01
jerryno19 napísal:
Cital som o tom Silexe, ale to nie je to, co hladam...ja som povodne chcel cestak, ale kedze jazdim vacsinou hradzu okolo Dunaja, sem-tam nejake to pole sa dostat k Dunaju, a tiez vyuzitie chcem celorocne, tak potom hladam asi cyklokros. V prvom rade chcem identifikovat, aky bike je na to vhodny, ake ma specifikacie, a v dalsom skusat, ci mi sadne. Preto sa tu pytam aj na postrehy ludi, ktori maju odjazdene/odskusane. Jazdim pre radost, pre rychlost, ale zas nie som "ortodoxny" cyklista :-).


Ja cele okolie Bratislavy, 70% asfalt, 30% gravel, a polne cesty, 50-100 km vylety, jazdim na tomto (Canyon Roadlite), a som maximalne spokojny (ale ja neznasam barany takze vyber bol jednoduchsi):

https://imgur.com/PHTYyK4
29.05.2018 - 10:08:57
01
je soot 30 na clarise uz slabota? ked uz 50 nie su...lebo tazko sa mi pozera na horsie vybavene biky za viac penazi (speedster, ronin atd)
29.05.2018 - 10:16:04
00
jerryno19 Tak na to co pises, bude Silex viac ako vhodny a ma pevne osky. CX bude tiez vhodny, no treba si uvedomit, ze CX bike je bike urceny hlavne na preteky a k tomu ma prisposobenu geometriu aj komponenty. V porovnani s gravelom bude menej pohodlny, bude mat natiahnuty posed, kratsi razvor, vyssi stred a prevody do terenu. A sice moze zvladnut sirsie gumy, casto maju miesto len do 35 max (UCI povoluje sirku gumy 33 max).
Gravel bude viacej pohodlny, posed bude vzpriameny, viacej do pohody a na dlhe vylety, stred bude nizsi a razvor dlhsi. Uchyty na blatniky a nosice a tasky su uz samozrejmostou. A dalsim dolezitym rozdielom su barany. Gravel ma casto sirsie barany a velmi casto je spodna cast vyhnuta von (co niekomu moze vadit). A v poslednej dobe vyrobcovia prisposobuju biky na 275 kolesa so sirokymi gumami (napriklad aj Silex)
S tym, ze sa to znacne lisi u jednotlivych modelov, kazdy vyrobca ma svoj pohlad na vec. Stale je dost takych, co len zmenia farbu na CX rame a predavaju ho ako gravel. Potom mas modely, ktore su medzi endurance cestakom a CX bikom (skor na nespevnenu cestu ako cisty teren) a nakoniec modely medzi CX a MTB (teda lepsie do terenu s tym ze zvladnu aj cestu, nieco ako MTBcko s baranmi).
Najlepsie bude ak vyskusas viacej bikov (aj gravel aj CX) a podla toho si spravis nazor. V cene od 1000 do 1500, vela znaciek ponuka mnozstvo roznych modelov, takze si urcite vyberies.
29.05.2018 - 10:20:51
01
Silex mi pride taky pohodak, bez agresie, ale to len pisem dojem z web obrazkov a popisov. Neviem preco, ale najviac ma to taha ku "Cannondale CAADX 105 2018". Pride mi, ze z neho vyjde aj taka "agresia"/rychlost ked treba a chces. Ale to je len taky feeling.
29.05.2018 - 10:30:13
00
leclercq napísal:
je soot 30 na clarise uz slabota? ked uz 50 nie su...lebo tazko sa mi pozera na horsie vybavene biky za viac penazi (speedster, ronin atd)

Nepovedal by som že "horšie vybavené biky za viac penazí" je vždý zlá kúpa. Staviaš na predpoklade, že rám má rovnakú výrobnú cenu, čo ale nie je pravda. Spraviť kvalitný oceľový rám z tri krát zoslabovaných cr-mo trubiek (Author) môže byť drahšie ako spraviť duralový rám v prípade Kellysu. Rám tvorí podstatnú časť ceny bicykla, takže sa kludne môže stať že gravel na SORE bude drahší ako iný gravel na 105. Nepozera by som na to iba optikou "výbavy".
A k tvoje otázke: kludne chod do toho SOOT 30 na clarise je veľmi dobrá voľba, bezkonkurenčná za tie prachy (860 Eur). Tie nove clarisy R3000 radia presne, hladko, dizajn a technologie zo 105tky. 16 (2x8) prevodov bohate stačí (ked zoberieš do úvahy že sa stále viac presadzujú jednoprevodníky a tie majú len 10 alebo 11 prevodov a nikto sa nesťažuje na hrubšie odstupnovanie.
29.05.2018 - 10:57:17
00
jerryno19 napísal:
Silex mi pride taky pohodak, bez agresie, ale to len pisem dojem z web obrazkov a popisov. Neviem preco, ale najviac ma to taha ku "Cannondale CAADX 105 2018". Pride mi, ze z neho vyjde aj taka "agresia"/rychlost ked treba a chces. Ale to je len taky feeling.

Ja teraz jazdim Caadx 2016, povodne bol na Sore, ale hodil som Tiagru 4700 a som spokojny.Este vymenim brzdy za Spyre a to bude vsetko.
29.05.2018 - 12:17:44
01
Zdravim, momentalne sa neviem rozhodnut, ktory gravel si mam vybrat, tak vas ziadam o radu :)
Chcem ho hlavne vyuzivat na cestu, mesto, dochadzanie do prace, hradza, lesne asfaltky (BA karpaty) a sem tam polna cesta.
Buduci tyzden si idem este vyskusat special diverge, velkost 56/58, v kaktuse v karlovke mali iba 54.
Vazim 105 kg, tak sa mi zda ze sirsie kolesa by boli lepsie.

Najviac som nakloneny pre specialized diverge, tie maju pevne osi v zaklade, rozdiel je iba v sora vs tiagra medzi nimi, obe maju tektro mira, vacsia pila ma 48zubov, ostatne maju 50.
http://www.kaktusbike.sk/cestne-bicykle/specialized-diverge-e5/
alebo
http://www.kaktusbike.sk/cestne-bicykle/specialized-diverge-e5-elite/

Marin Gestalt 2, ktory nema pevne osky, ma tiagru a oproti speslu ma tektro mira. Tu sa bojim ze ram nebude mat dobre vlastnosti, napr. ako special. - neskusal som este.
https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/cestne-bicykle/marin-gestalt-2-cestny-bicykel-model-2018.html

Vcera, som si v kaktuse skusal tento CUBE Nuroad, musim povedat ze sa mi na nom sedelo dobre a pohodlne + ma dobru vybavu a pevne osky. Navyse sa tam da namontovat nosic nad zadne koleso.
http://www.kaktusbike.sk/cestne/cube-nuroad/

No a na zaver tento endurence bajk, da sa s tym porovnavat ? Z podpory mi odpisali, ze maximalne tam dam 30mm plast. Vyzorovo sa mi najviac lubi (asi ta modra). Je aj najdrahsi.
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/2018/endurace-al-disc-7-0.html

Dakujem :)

    02.06.2018 - 14:44:48
    00
    Pre mňa bol ten Author Ronin sklamaním, ta hliníková vidlica slabo tlmí nerovnosti, riadidlá mi vyskakovali z rúk, môj karbónový cestak na 25mm plášťoch lepšie tlmí nerovnosti..
    03.06.2018 - 14:34:38
    00
    To je ocelovy ram s hlinikovou vidlou? Aky je dovod na takuto divnu kombinaciu?
    03.06.2018 - 15:26:39
    00
    Je to taky kockopes, vpredu pevná os vzadu klasicky rychloupinak a tu vidlu som nepochopil, prečo je tam hliníková
    03.06.2018 - 16:20:04
    00
    Hosť napísal:
    To je ocelovy ram s hlinikovou vidlou? Aky je dovod na takuto divnu kombinaciu?

    aby to mohlo mať názov Ronin SL (superlight)
    04.06.2018 - 06:30:16
    00
    Hosť napísal:
    To je ocelovy ram s hlinikovou vidlou? Aky je dovod na takuto divnu kombinaciu?


    $$$ :)
    04.06.2018 - 08:26:59
    00
    Ja mam klasický Ronin s oceľovou vidlou a nesťažujem si, je super, tá oceľová vidla určite lepšie pruží ako tá duralová, hoci má zas o niečo vyššiu hmotnosť.
    Duralovú vidlicu som ešte nemal, neviem porovnať, vždy som mal buď oceľovú alebo karbónovú.
    Na ronin SL sa vidla v duralu montuje jasne kôlni nízkej hmotnosti.
    Vidla z karbónu sa na ten bicykel dizajnovo jednoducho nehodí, to je snad každému jasné, navyše by tam nemohli byť tie tri šrouby pre nosiče, čo je dôležitý dizajnový prvok Ronina, v kombinácii s lesklým polopriesvitným lakom , kde pekne vidnon farebnú štruktúru zvarov pod ním.

    Treba aj vedieť nakoľko barov nahustiť pneumatiky, aby to nebolo úplne "tvrdé", najme keď viem že idem na nejakú kamenistú poľnú či lesnú cestu.
    04.06.2018 - 09:50:17
    00
    Praveze karbonova vidla by sa na taky bike hodila, v ciernej farbe ci cirom laku. Uz dlhsie sa mi paci ocelovy ram na prirodno s ciernou karbonovou vidlou a v poslednej dobe je vela takych bikov.
    A nie je pravda, ze uchyty na nosice by nemohli byt na karbonovej vidle. Ja ich mam na Silexe.

    cdn.road.cc
    04.06.2018 - 10:38:44
    02
    keyboard_arrow_up