jerryno19 Tak na to co pises, bude Silex viac ako vhodny a ma pevne osky. CX bude tiez vhodny, no treba si uvedomit, ze CX bike je bike urceny hlavne na preteky a k tomu ma prisposobenu geometriu aj komponenty. V porovnani s gravelom bude menej pohodlny, bude mat natiahnuty posed, kratsi razvor, vyssi stred a prevody do terenu. A sice moze zvladnut sirsie gumy, casto maju miesto len do 35 max (UCI povoluje sirku gumy 33 max).
Gravel bude viacej pohodlny, posed bude vzpriameny, viacej do pohody a na dlhe vylety, stred bude nizsi a razvor dlhsi. Uchyty na blatniky a nosice a tasky su uz samozrejmostou. A dalsim dolezitym rozdielom su barany. Gravel ma casto sirsie
barany a velmi casto je spodna cast vyhnuta von (co niekomu moze vadit). A v poslednej dobe vyrobcovia prisposobuju
biky na 275 kolesa so sirokymi gumami (napriklad aj Silex)
S tym, ze sa to znacne lisi u jednotlivych modelov, kazdy vyrobca ma svoj pohlad na vec. Stale je dost takych, co len zmenia farbu na CX rame a predavaju ho ako gravel. Potom mas modely, ktore su medzi endurance cestakom a CX bikom (skor na nespevnenu cestu ako cisty teren) a nakoniec modely medzi CX a MTB (teda lepsie do terenu s tym ze zvladnu aj cestu, nieco ako MTBcko s baranmi).
Najlepsie bude ak vyskusas viacej bikov (aj gravel aj CX) a podla toho si spravis nazor. V cene od 1000 do 1500, vela znaciek ponuka mnozstvo roznych modelov, takze si urcite vyberies.