aj ja sa zacinam obzerat po prvom cestnom biku. pozeral som aj bazarove kusky, ale tie o ktore by som mal zaujem su bud vacsie alebo mensie.

bike by som chcel vyuzivat v Poprade a okoli (aj Vysoke Tatry). Meriam 180 cm vazim od 105 kil v zime do 95 kil na konci leta. pozeram endurance biky v cene do max 1400 €.
v tejto cene sa mi asi podari zohnat len hlinikovy bike s kotucovymi brzdami osadeny komponentami shimano105
alebo karbonovy bike s rafikovymi brzdami osadeny komponentami shimano 105.

vybava mi staci shimano 105, ale viac inklinujem ku kotucovym brzdam, ale taky vnutorny hlas mi hovori, ze za take peniaze by som mal kupit karbonovy bike.

Bol som sa pozriet v Poprade po predajniach, ale nic moc vyber. je asi jediny obchod, kde je vacsi vyber bikov, ale tam ked som povedal, ze by som mal zaujem o karbonovy bike so sadou shimano 105 na rafikovych brzdach tak mi ponukli bicykle od 1 530 do 1599 € (giant, ghost a specialized).

poskuloval som aj po canyone endurace, ale tam sa bojim toho, ze mi nebude pasovat a druhy problem je dodanie biku az v prvom tyzdni jula a tak dlho cakat nechcem a do tretice ze uz skoncili aj nejake zlavy co boli pocas Gira a dalsie budu az pocas Tour de France, a keby ho objednam az potom, tak cakacky budu mozno aj do polky augusta.
31.05.2018 - 17:10:57
00
dzulio napísal:
aj ja sa zacinam obzerat po prvom cestnom biku. pozeral som aj bazarove kusky, ale tie o ktore by som mal zaujem su bud vacsie alebo mensie.

bike by som chcel vyuzivat v Poprade a okoli (aj Vysoke Tatry). Meriam 180 cm vazim od 105 kil v zime do 95 kil na konci leta. pozeram endurance biky v cene do max 1400 €.


http://www.chainreactioncycles.com/mobile/sk/en/vitus-venon-cr-disc-road-bike-105-2018/rp-prod159911
31.05.2018 - 18:33:39
00
Ten Vitus vyzera dobre. Akurat mozno mu budu prevody trochu tazke.
31.05.2018 - 23:04:51
01
A fakt, az tak do detailov som ho nepozeral, ja mam 2017ku a tam su 50/34 prevodniky. Ale zase pisu ze sa zmestia az do 30c plaste.
01.06.2018 - 06:45:01
00
Nie je ten Vitus nejaký ťažký na carbon na 105? Ved toľko váži slušný hliník.
01.06.2018 - 10:51:58
00
Ano, na vahe pridali medzirocne, 2017ka uvadzaju 8,2kg, moj na 58cke rame realne v plnej polnej s spdckami ma pod 9kg. Neviem ci to len nejak inak nerataju, lebo sada je rovnaka, kolesa DT by mali byt este lahsie, tak netusim kde mohol nabrat vyse pol kila.
01.06.2018 - 12:30:08
01
Nemozem najst v bazari nic take co by sa mi pacila/cena vykon.

Rozmysalm aj nad novym Specialized Allez E5:

Zlava z 999 na 699:
http://velosprint.sk/bicykle/cestne/specialized-allez-e5-elite-ink-rktred

Alebo radsej skusit este ten defy 2014 ?
https://www.cyklobazar.cz/inzerat/261520/prodam-giant-defy
(ziadna zaruka)

Este som chcel pozret ten Rose Pro 2015 z bazaru:
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle-cestne/334148/rose-pro-2015.html
Ale s predavajucim je to tazko...(v pondelok dohodnuty, ze utorok pridem - zabudol na mna, potom predbezne na piatok a dnes preistotu ani nezdviha)

Chcem jazdit co najskor :)
01.06.2018 - 19:01:37
00
Do koľko peňazí sa potrebuješ zmestiť a akú veľkosť potrebuješ ?
01.06.2018 - 21:33:41
00
Zemo napísal:


Pozeral som na ten bike, má všetko čo som chcel, aj keď ako kolegovia spomínali je nejaký ťažší na karbón a aj tie prevodníky, či nebudu stúpania pre mňa neriešiteľný problém 😁
Samozrejme ku cene treba prirátať 120 € za dopravu a dizajnovo sa mi veľmi nepaci, ale to by som nejak zvladol.
Čítal som na neho aj recenziu na road.cc
01.06.2018 - 22:24:04
00
Na váhe možno ani nenabral, len ju zreálnili. Váži +/- rovnako ako môj Xelius SL, treba si uvedomiť, že má hydraulické brzdy, ťažké kolesá (well, ľahšie ako moje RX31 asi o 300 g) a ťažké plášte, alu kokpit. Ak mám ja (Xelius SL je najľahší, vrchársky rám od LP) na hydraulickej Ultegre 9,15 kg (80 g košíky na lahwe, vysunutý držiak Garminu, Garmin SPD senzor, Favero Assioma pedále niečo pod 300, fizik blikačka, svorka na topeakovský saddlebag navyše oproti katalógovej, údajne 8,5 kg dodávke) tak tá hmotnosť je úplne reálna.
Obrovská hmotnosť, okolo 300 g ak si dobre spomínam (!!!) môže byť skrytá v radiacich pákach, nové Dury a Ultegry vážia asi polovicu (len neviem, či som to už neporovnával s plánovanými, ešte ľahšími Di2 pákami). Plášte sú tiež z tých ťažších, ak je ten contík v drôte a nie sú tam (a to nebudú) ľahšie duše, tak len výmenou za kevlarový plášť a ľahšiu dušu ďalších asi 200 g off, 105ka je všeobecne ťažšia ako Ultegra (tu rozdiel neviem, ale rozdiel Dura/Ultegra na kľukách je +/- 10 dekov, obávam sa, že 105 vs Ultegra bude skoro nepozorovateľné). Možno aj prasce sú o málo ťažšie (toto sú "105", ale reálne non-series - na druhej strane mám pocit, že aj na nové prasce sa len namaľuje názov série a vnútorne žiadna zmena, viac som sa v tom nerýpal, len porovnal hmotnosti). No a potom klasika, middle/lower class kokpit a sedlovka a sedlo v nejakom základnom prevedení, aby veľa nestálo, aj to robí pri troche smoly pár sto (zhruba ten "pár" aj sedí) g oproti tomu, na čo sme zvyknutí z váženia pro bikov. Ktoré sú v reáli tiež ťažšie, ako si myslíte (málokto sa strefuje k 6,8, to si môže dovoliť krpatý Quintana s Skovým rámom a aj jemu radšej prihodia, aby pri kontrole nepodliezol pod pravidlá).
02.06.2018 - 08:05:23
00
Ak by som mohol aj ja vstúpiť do debaty. Z reálneho hľadiska pre bežného smrteľníka nemá veľký zmysel riešiť 1kg váhy hore dole. Pamätám si na starej Ukrajine (stály prevod, brzdilo sa pedálmi do protismeru) sa dalo vyškriabať skoro všade. Občas to síce bola makačka, ale dalo sa. V tých pár prípadoch, čo sa nedalo, tak som to odtlačil a bol som tak rýchlejší ako kamoši, čo mysleli nahodiť tak ľahký prevod. Pokiaľ chcete zefektívniť váhu bicykla, tak kostra rámu a prehadzovačky veľký vplyv nemajú, aj keby boli o 2 kilá ťažšie ako sú. Čo má najväčší vplyv na váhu sú rotujúce časti bicykla a to kolesá. Už neviem kde to bolo, možno si aj zle pamätám, ale pri 30km/h každých 100g kolesa predstavovalo váhu okolo 3kg. Ak by som mal bicykel kde 1 má rám 8kg a druhý 10kg na rovnakých kolesách, tak rozdiel je zanedbateľný, ide o pevnú váhu, nerotuje ani nič iné, prakticky to nepocítite. Ale ak by som mal 2 kolesá jedno 1200g a druhé 1000g, tak tam je pri 30km/h rozdiel 12kg rotujucej váhy a tá najviac vplýva na jazdné vlastnosti. Čím rýchlejšie idete, tým viac sa vám násobí váha. Ak chcete reálne odľahčiť bike a aby to malo aj efekt, tak najlepšia cesta je ľahšie kolesá, plášte a duše. Ak pozeráte aj na cenu investoval som/dostanem, tak jednoznačne už spomenutá výmena kolies a plášťov. Taká pikoška, 5g kryt vzduchového ventilu na Bugatti Veyron váži pri rýchlosti 400km/h 7,2kg.
02.06.2018 - 10:42:03
01
So much bullshit in only 11,2 lines. Odporúčam si z fyziky zopakovať vzťažné sústavy.
/* EDIT z relativistiky: m = m0/sqrt(1-v^2/c^2) - klasická Lorentzova transformácia, takže tvoj 5 g ventil by mal uvádzanú hmotnosť pri pohybe rýchlosťou rovnajúcou sa 96,43 % rýchlosti svetla VOČI TEBE */


Naposledy upravil tulenik dňa 03.06.2018 - 00:07:48, celkovo upravené 1 krát.

02.06.2018 - 12:32:48
04
Ja mam cestak zaveseny nad mtb a musim ho zakazdym dvihat a tam to jedno kilo navyse citit veru je :-) Zato na ceste rozdiel vo vahe oproti 13 kilovej Eske takmer necitit. Ale s tym ze nejazdim velmi kopce.
02.06.2018 - 16:05:56
00
dzulio napísal:
Pozeral som na ten bike, má všetko čo som chcel, aj keď ako kolegovia spomínali je nejaký ťažší na karbón a aj tie prevodníky, či nebudu stúpania pre mňa neriešiteľný problém ?
Samozrejme ku cene treba prirátať 120 € za dopravu a dizajnovo sa mi veľmi nepaci, ale to by som nejak zvladol.
Čítal som na neho aj recenziu na road.cc


Pozri este nejake anglicke firmy, maju zopar podobnych co sa tyka ceny/kvality, myslim ze aj v tej recenzii spominali nejake alternativy, mozno najdes aj lepsie. Tie ramy si netreba robit iluzie, v tejto cenovej kategorii to budu vsetko z jednej fabriky niekde v azii. Ja som moj bral z wiggle s postovnym zadarmo a dizajn mi celkom sadol (iny ako tento rocnik) Jedina vytka zatial je omotavka, ta bola uplne tenka, tu som vymenil.
02.06.2018 - 16:17:33
00
dzulio:
pozri napr.:
http://www.wiggle.co.uk/cube-attain-gtc-pro-disc-road-bike-2017-1/
04.06.2018 - 09:04:00
00
keyboard_arrow_up