maju len velkost 53, co je asi najmensia... na postavu 163 az 170 cm
04.06.2018 - 12:43:28
00
dnes som bol pobehat obchody a chalan velmi aktivny niekedy jazdil za Slovenskom ma vyviedol z omylov ze kotuce urcite nepotrebujem a ani endurance geometriu . takze volba asi padne na https://www.giant-bicycles.com/sk/tcr-advanced-1 . este idem zajtra na merania a ukaze mi nejake ponuky co vymyslel pre mna -nejake ponuky na bycikle . ale giant sa mne osobne pozdava . skusal som aj trek emonda sl 6 ale ten nemaju v mojej velkosti ale ten je o 500 e drahsi
04.06.2018 - 20:00:11
00
Cisto pre zaujimavost, ako prisiel na to, ze nepotrebujes endurance geometriu ?
05.06.2018 - 00:37:05
03
Ja by som už cesťák bez kotúčov nekupoval.Som skrátka zvyknutý, že brzdy brzdia, nie len trochu spomalujú bicykel.
Aký bol argument predajcu, že ich nepotrebuješ?
05.06.2018 - 00:48:52
02
Proste sa opytal ci chcem sa na tom cestaku zviest svizne ci to chcem len tak a aj tak sa budem pri jazde este viac krcit lebo odpor vzduchu ma do toho bude nutit (co vlastne teraz robim na mtb ked sliapem aby bola co naj efevktivita)a endurance ze to is potom ist do gravel ked nechcem ist uplne po rychlosti co ja chcem koli tomu idem aj do cestaku. A na margo kotucoviek vsetci predajci to potvrdili az na jedneho co chodi jazdit do alp ze tam to iz opodstatnenie ma hlavne ked mas okolo 95 kg . Ze na cestaku sa nebrzdi ale ide . Aj obycajne brzdy brzdia dobre co som sa sam presvedzil a za kotuce tam ide vaha hore o skoro kilo . Kotuce su dobre v alpach kde clovel vyuzije aj za dazda .a ze ked budem chciet len vymenit lepsie kolesa tak z rafkami nebude problem . Ked chces bike na ultegre za 2000 v kartone z rozumnou vahou okolo 7.5 kg tak na kotuce zabudam lebo to by som mal len karton na 105 a bike bude mat 8.5 kg. A na kotucoch dost namahany vyplet a zbytocne pevne osky ktore len davaju vahu cestaku ktory on nepotrebuje
05.06.2018 - 05:03:17
02
Tie váhy kotučovych bŕzd vydu narovnako pri rôznych výrobcoch či sú tam vahove rozdiele niake.Osobne keby som mal možnosť hneď vyskúšam endurace na kotučoch do kopcov na porovnanie
05.06.2018 - 07:10:41
00
Bral ten predajca pri voľbe geometrie aj ohľad na tvoju flexibilitu, pomery dlzok končatín atď? Ver tomu, že aj na endurance geometrii ideš prikrceny a tých pol stupňa alebo centimeter rozdiel tu a tam vie urobiť rozdiel v pohodlí a následnej regenerácii po 100km výjazde pri minimálnej strate rýchlosti oproti pretekárskej geometrii.
05.06.2018 - 08:49:05
02
Ja som tiez povodne nechcel kotuce. Na MTB som este takto pred rokom jazdil na Vckach bez nejakych problemov. Ale co ma nakoniec presvedcilo je potreba v premavke vediet neocakavane zastavit co najrychlejsie. Nie nejake zjazdy v Alpach kde je clovek na to nachystany, ale situacie ked ti niekto vbehne do cesty a mas zrovna jeden prst na brzde.
05.06.2018 - 10:07:10
01
Kenai napísal:
init To je velmi individualne. Jedn ma problem lebo ma 100 kg a velmi zlu pohyblivost,
dalsi ma znicney chrbat sedenim pri PC do stavu, ze rok chodil po rehabkach, aby vobec mohol zacat bikovat a teraz potrebuje doupravit posed, aby ten chrbat odlahcil (fitter v obchode ho nastavil tak nejak "normalne", ani sa ho neopytal ci nema neaky zdravotny problem)
dalsi pripad je totoalny over reach seknute lopatky krk, ram bol v akcii to neva. ze o 2 cisla vacsi sak si da dole sedlo,
2 pripady bol zo zleho drzania tela na biku, bolesti laktov a otlaceny zadok,
jeden mal problem s kolenami
bezne je aj trnutie noh a ruk....
Ale je pravda, ze vsetci su starsi ako 35 rokov a zacali jazdit nedavno, nie sportovci co jazdia od detstva.

Potom je tu skupina ludi ktori predstavuju vyzvu pre fittera, to jest negativny ape index (to som napr ja) , rozne nesimetrie, dlha stehenna kost na jednej nohe na druhej holenna, to iste s rukami... V urcitej miere sa telo dokaze prisposobit, ale obcas musis prisposobit bike aj na tieto nesymetrickosti a vytvorit "nesimetricky" bike :)

A este jedna drobnost, ak hladas max. vykon tak je viac ako iste, ze nemas dobre nastaveny bike ak neprekontrolujes fitt aspon raz rocne. Preto, ze sa ti treningom zmeni pohyblivost aj svalovy tonus a dokazes jazdit v uplne inej polohe ako ked zacinas. Mozes posunut kufre na tretrach, schudne ti zadnica, mozes potrebovat ine lahsie sedlo.... fitting je najlacnejsi sposob ako zdvihnut FTP a zlepsit cas.

A potomto ti niekto v obchode povie, ze ak si neprimackens to najvzacnejsie ked prekrocis cez bike, tak je pre teba ako uliaty... pri dnesnych kompakt ramoch ... sialene.


Pravdu mas. Zaujimalo by ma ako si vyriesil tu nesymetriu femuru a holene :D
05.06.2018 - 11:01:50
00
Kenai napísal:
Cisto pre zaujimavost, ako prisiel na to, ze nepotrebujes endurance geometriu ?


Pozrel, čo má na sklade, a doporučil?
05.06.2018 - 11:40:54
04
dellax napísal:
Pravdu mas. Zaujimalo by ma ako si vyriesil tu nesymetriu femuru a holene :D

V tomto konkretnom jedinom pripade som nastavil rozsah pohybu polohou sedla a kufrov tak aby ani jedna noha nevybiehala mimo akceptovatelne rozsahy. Ale nechal som ich nastavene rovnako. Ak sa da, snazim sa vyhnut podlozkam. Telo sa dokzaze casom velmi dobre prizposobit ak je to po kuskoch a hlavne v akceptovatelnej miere. Ak das podlozky moze sa cely rozsah pohybu este zhorsit po case, lebo telo tak povediac "zlenivie" a prestane kompenzovat tu nesymetriu. Potom mozes mat problem pri inych cinnostiach.
05.06.2018 - 12:25:36
00
Človek ktorý má čo to na ceste najazdené sa na výber bicykla pozerá inak ako niekto kto musí hľadať rady na fóre. Každý predajca a výrobca má predsa v ponuke rámy s pohodlnou a aj s agresívnejšou geometriou. V kamennej predajni a aj na fórach je to o osobných preferenciách,každý poradí inak,preto je niekedy lepšie riadiť sa svojou hlavou a najlepšie pred kúpou daný stroj vyskúšať a porovnať.
05.06.2018 - 12:34:49
01
marcels myslím že si to presne trafil :D
v tom príspevku od stanik.gonda bolo toľko profánneho bullshitu, až to oči trhá
05.06.2018 - 13:00:39
01
stanik.gonda napísal:
Proste sa opytal ci chcem sa na tom cestaku zviest svizne ci to chcem len tak a aj tak sa budem pri jazde este viac krcit lebo odpor vzduchu ma do toho bude nutit (co vlastne teraz robim na mtb ked sliapem aby bola co naj efevktivita)a endurance ze to is potom ist do gravel ked nechcem ist uplne po rychlosti co ja chcem koli tomu idem aj do cestaku....

Prosim odkaz panovi podavacovi, ze jazdcove telo posobi na polohu na biku ovela viac ako geometria ramu. Inym slovom, dvaja jazdci mozu mat na tom istom biku uplne iny aerodinamicky koeficient a jeden moze skoncit na ortopedii a druhy na nom kludne odjazdit 300km za den. A pritom mozu mat rovnaku vysku, vahu aj pohyblivost. Pozri sa na obrazok co som sem dal o par prispevkov skor. Ak si predstavis kratsie ruky alebo trup na jazdcovi, uplne ti to zmeni jeho posed aj ked ram nezmenis. Efektivna dlzka hornej trubky plus dlazka trupu plus dlzka ruk vytvara trojuholnik. Ak chces dodrzat urcite uhly, tak to mozes urobit iba zmenou ramu, zmenit ostatne dve strany nevies. (leda na chirurgii)

Ak ma jazdec dlhe nohyu a kratke ruky bude na klasickej cstnej geometrii mat sklon chrbta kludne aj 30stupnov oproti horizontu. Pre takeho jazdca je endurance geometria nutnost, ak nechce skoncit 10timi podlozkami pod predstavcom s uhlom 20stupnov do plusu a efektivnou dlzkou 5cm.

Naopak ak ma niekto kratke nohy a dlhy trup a ruky, je mozne ze aj na klasickej race geoometrii bude mat sklon chrbta voci zemi 45-50 stupnov a bude potrebovat velmi dlhy predstavec s negativnym uhlom aby sa dostal na nejakych 40-45 stupnov.

Co z toho vyplyva ?
Endurance, race .... a ine marketingove nazvy geometrii vobec nic nehovoria o tom ako budes na tom biku rychly. Hovoria len nieco velmi malo o tom, pre akeho jazdca su urcene. Garantujem ti, ze ja osobne (negativ ape index) dokazem jadit ovvela rychlejsie na endurance geometrii, ako by som dokazal na race a o dojazde ani nehovorim.

A este je tu vec komfortu. Ak chces na race geometrii trocha narovnat krize, musis sa chytit na vrch rajdov, kde nemas brzdy, vystriet ruky a verit, ze to staci. Ak v tom momente chytis vytlk a ver, ze chytis, tak lakte ta budu boliet este tyzden. Naproti tomu na endurance geo. mozes vzdy ist do dropov a si viac aero ako na race, ked drzis za paky. A ak sa chces narovnat staci ist na paky a si OK. Ja som riaditka za vrch nedrzal uz asi rok a vobec mi to nechyba.
05.06.2018 - 13:58:40
01
ortodoxný závoďák si môže dovoliť ten, čo sa už na cesťáku niečo nasedel
05.06.2018 - 14:31:27
01
keyboard_arrow_up