Ahojte,

zhanam horsky bike pre svojho otca- 100kg, vyska cca 176cm. Rozpocet mam do 2700 €, snazim sa ale najst nieco v pomere cena/vykon. Bike by jazdil asi 70% po terene(strkove a lesne cesty) a 30% asfalt. Zhanam nieco, co by zvladlo vacsiu nadielku, aj 100 km, s prevysenim aj 1600 m. Hladam bike, ktory zvladne nieco podobne so 100 kilovym chlapom.

V spleti znaciek a vyrobcov sa orientujem len tazko, do oka mi padli ale tieto modely. Vsetky maju cca 500Wh bateriu, kazdy ma ale iny motor. Viete, prosim, poradit, ktory bike sa mojim poziadavkam najviac blizi? Kludne mozete odporucit aj nieco ine:
Merida(motor Shimano): https://www.dolomitybike.sk/e-bike-mtb-275/2946-merida-ebig-trail-500-2017.html
Cube(motor Bosh): https://www.cyklosport3000.sk/obchod/produkt/134160-cube-reaction-hybrid-race-500-2018/
LaPierre(motor Yamaha): https://ride.sk/eshop/horske-elektrobicykle/lapierre-overvolt-ht-700-275-2017/

DAkujem.
28.05.2018 - 19:04:27
00
Zdar je to len na tebe pre aku znacku a motor sa rozhodnes. Moje skusenosti su jednoznacne pre motor Shimano a preco ? ked ti dojde baterka tak motor nekladie ziadny odpor . Je to tiche a najlahsi motor a cez apku si mozes nastavit motor a rezim aky ti vyhovuje. Bosch ma agresivny nastup co mne nevyhovuje a pripada mi to ako NOKIA a zrejme tak aj dopadne ak nespravia nieco revolucne. Motor velky jak hovado hlucny 2,5x namahany v otackach , neregurovatelny a nenastavitelny jedine cez servis. Kazdy vyrobca si nastavuje charakteristiku pre svoj model a bike. Brose motor je tichy ked si v OFF rezime nekladie odpor takze v pohode dojdes domov. Vyhoda ze si vies regulovat a nastavit u znacky Specialized charakteristiku motora aku potrebujes a to je super. Yamaha trosku hlucnejsia ale tiez celkom dobra volba v OFF rezime . Ak mas moznost pozicat si tak to pojazdi cez vikend a uvidis co ti bude vyhovovat . Podla mna je ale chyba rozhodovat sa podla ceny pretoze cenu ti vie obchodnik dat dole aj o 15-20%. Takze radsej popozeraj co je na tom biku namontovane. A snaz sa zjednat cenu. V dobrom obchode ti obchodnik poradi a nebude ta odhovarat od konkurencie.
28.05.2018 - 20:33:44
01
Ano, ale podla niecoho sa rozhodnut musim, a v mojom pripade je to cena. Strop je cca 2700€, teda ak by som nasiel bike v pomere cena/vykon za 2700€(najprv ho ale musim najst :-D ), vtedy by som sa snazil cenu s obchodnikom zrazit. Ale urcite sa teraz zameriam na motory shimano.
29.05.2018 - 12:08:05
00
jozef178 Skus este pozriet Ghost Kato 6
29.05.2018 - 13:00:08
00
Nuž, chlapi, nie veľmi rozumiem Vášmu nadšeniu pre stredové motory. Ja som si na jazdeného fulla namontoval predné koleso s 350W/36V elektromotorom, dokúpil ľahkú 11Wh baterku (2,5kg) a pri prvom výjazde to som urobil takmer 70 km a 900 m up a z baterky ostalo ešte 40%. Pocity bezproblémové a prirodzené, keď som nechcel zvyšovať TF, dal som vyšší stupeň asistencie, dolu kopcom som to vypínal. Okrem toho šetrím reťaz a kazetu a kedykoľvek viem z bicykla do 20 minút urobiť klasiku.Takže keď Jozef kúpi slušného (aj jazdeného) fulla, domontuje sadu, jednak sa dostane cenou hlboko pod svoj strop (a ešte mu ostane na druhú batériu) a otec bude mať pohodlný bicykel s minimálnymi nákladmi na údržbu. A ver, že od určitého veku ten full padne veľmi dobre :-) Nuž a celú sadu viem kedykoľvek premontovať na ďalšie dva bicykle doma, teraz je momentálne na synovom (má 9 rokov) a vďaka tomu môžeme chodiť na výjazdy spolu a nezdržuje ma.
Nepredpokladám, že otec bude jazdiť traily a skákať z mostíkov, skôr to vyzerá na cykloturistiku a vtedy ten pohon predného kolesa úplne stačí.
29.05.2018 - 14:02:11
12
Je to len na nom pre co sa rozhodne . Ja len dodam k stredovym motorom s pohladu konstrukcie bicyklov sa naslo riesenie kde motor mas v tazisku v rame a jazdec tak nema problem zdolavat strme vyjazdy a zjazdy. Ked mas tazisko posunute tak ta bude preklapad vo vyjazdoch toto samozrejme riesi aj jazdec polohou tela ale ked mas zatazene predne koleso tak pri zjazde neviem neviem. Ak sa mu jedna len o rekreacne jazdenie kde nebude zdolavat nejake zjazdy tak je to len len na nom pre co sa rozhodne. Ten motor co mu navrhujes ma uplatnenie pre bicykle do mesta. Vsetko ma svoje za a proti netreba zabudnut hlavne na kvalitne brzdy ktore tam treba menit, ( na to kazdy kasle) kedze koleso sa v tom pripade chova ako zotrvacnik . Fyzika .
Ja som zastancom niecoho overeneho, testovaneho a nespekulovat nad niecim do coho vrazaju vyvojari miliony a mysliet si potom ze som prave vytvoril unikat a este k tomu lepsi.
29.05.2018 - 19:10:37
01
to horak71
vôbec si nemyslím, že som stvoril unikát, len si myslím, že na to, čo asi bude jazdiť jeho otec, mu môže dobre a bohato poslúžiť aj motor v prednom kolese. A za omnoho menej peňazí :-)
Nespochybňujem vývoj elektrobicyklov, len sa mi zdá, že firmy, teraz to preženiem, vyvíjajú a chcú predávať Mercedesy aj tým, ktorým stačí a majú len na Fábiu. Jasné, že to je ohromný kšeft. Pravdepodobne sa dajú pri bicykli za 4.000,-€ a viac dosiahnuť podstatne vyššie marže. Je to technicky takmer dokonalé, krásne to vyzerá, vzbudzuje to emócie, no nekúp to. Kto na to má, nech si to kúpi, Ja na to, žiaľ, nemám, a preto som to urobil tak, ako som to urobil (ale je pravda, že už viac rokov, v podstate odkedy som začal uvažovať o elektrifikácii, som nakoniec stále došiel k hub motoru v prednom kolese - ten koncept sa mi páči najviac a pokrýva takmer celý rozsah môjho jazdenia, o synovi prípadne manželke ani nehovoriac)
29.05.2018 - 22:49:38
01
to horak 71
spomínaš brzdy - pozri sa aké majú spomínané modely bikov - najlacnejšie. Nemyslím že 100kg chlap bude brzdiť na poslednú chvíľu - na to treba techniku,a niekedy aj odvahu. Koleso sa chová ako zotrvačník - pravda ,ale motor v náboji má hmotnosť sústredenú do stredu, a je to určite lepšie, ako ťažké 27,5" x 2,8" plášte ,ktoré sú umiestnené na obvode! A nepíše sa o tom ,že biky so stredovým motorom majú problém so synchronizáciou ubratia výkonu pri zmene prevodov- obzvlášť pri väčšej záťaži. A čo sa pritom môže stať ,by si mohol vedieť . Keď sa takému turistovi znefunkční pohon čo spraví ? Nepojazdný bike, nutná investícia do opravy. Áno sú tieto typy pekné,coolové. A pozri ešte na váhu - 22-23kg.Plus jazdec - baterka to vie spočítať .Bežné fulko má 12-13kg + pohon +-5kg. Samozrejme ,nech sa dotyčný rozhodne sám ,ale možno by si mal napísať tabuľku na plusy a mínusy. Nie všetko čím nás masíruje reklama je úplne top a nevyhnutné.
03.06.2018 - 10:20:31
00
horak71 napísal:
... Moje skusenosti su jednoznacne pre motor Shimano a preco ? ked ti dojde baterka tak motor nekladie ziadny odpor .

Ja mam Bosch model 2018 a ten nekladie tiez ziadny odpor.

jhle napísal:
A nepíše sa o tom ,že biky so stredovým motorom majú problém so synchronizáciou ubratia výkonu pri zmene prevodov- obzvlášť pri väčšej záťaži. ...


V motore mas torzny snimac, pri preradovani motor odpoji pohon a pripoji az ked retaz znovu zaberie, takze v tom nevidim problem. Ja by som osobne do prerabky nesiel,
03.06.2018 - 14:08:04
02
za mna bulls, s motorom brose a bateriu ma 650Wh, motor je tichsi ako shimano E8000 vypnuty taktiez s minimalnym odporom.
12.06.2018 - 17:59:16
00
ja po skusenostiach s Levami by som do brose motorov nesiel... Nech si hovori kto chce co chce Bosch/shimano su najlepsi (yamahu som neskusal...)
12.06.2018 - 18:03:44
00
marek7650 tak daj nejake info co bolo na nich zle . Dik
12.06.2018 - 18:59:50
00
Vydrz baterie sa nedala porovnat s baterkou od boschu 400 nie to este 500 aj ked aby som tolko nehanobil je pravda ze leva mali pluskove kolesa ale realny rozdiel bol +-25 km
V mojom okoli boli 3 kusy a všetky 3 isli na reklamacku do cca 500 km. Posledne co bolo malo problem s pinmi v rame kde sa davala bateria. Bike raz šiel raz nešiel...
ked budem s chalanmi v priebehu tyzdna spytam sa co im bolo :)
13.06.2018 - 00:29:13
00
Levo nemá v rámec žiadne piny motor sa pripája priamo na batériu, tam kde aj nabíjačka.
13.06.2018 - 16:59:33
00
Pardon dobre hovoris teraz som volal chalanovo abvraj snimac kadencie tam nejake piny...
13.06.2018 - 17:04:23
00
keyboard_arrow_up