Mam TRP Spyre a su bezproblemove :).
13.06.2018 - 19:08:27
00
init ja nechcem ísť silou mocou do gravelu. Ako som písal, mám starého Favorita a jazdí sa mi na ňom dobre a pohodlne. Mám viac skúseností s cestným bikom ako horským. Dizajn sa mi toho RM páči, cena mi príde akceptovateľná, preto som sa pýtal na názor. Ak teda odporúčaš kross, tak aký?
13.06.2018 - 22:31:00
00
Napr. CTM STARK 2.0,3.0,4.0, Kellys Phantic 90 . Vyssie rady sice stoja viac ako 850e, ale daju sa najst modely aj z predchadzajucich rokov a so zlavou.
13.06.2018 - 23:21:33
00
Pozrel som si CTM aj Kellys. Cena plus mínus tá istá. Rozdiel je akurát tak v prednej vidle odpružená/neodpružená. Osobne odpruženú vidlu na to, na čo bike potrebujem k životu nepotrebujem, aj tak by bola nastavená na max. tvrdosť. Potom prevody 1x8/3x10. Podľa videí TrailHuntera, ale aj čo mám reálne odskúšané, tak mi stačia v pohode prevody z Favorita 1x5. Potom už len barany vs rovné. S rovnými. Otec má trekingový bike, skúšal som, má rovné riadlá, ale čo ja viem. Príde mi to plus mínus to isté.
13.06.2018 - 23:48:37
00
Samozrejme, da sa jazdit aj s pevnou vidlou. S tou odpruzenou vsak nemusis kluckovat medzi vytlkmi a aj prejazd po rozbitej ceste/terene menej citit a clovek jazdi s vacsou istotou. Kazdopadne je dobre, ze poznas svoje preferencie a priority, akurat som ti chcel ukazat alternativy, pri ktorych by si dostal za svoje peniaze viac. :)
Totiz, aj tym, ze gravel bajky su stale viacmenej novinkou, ich cena byva casto nadsadena. :)
14.06.2018 - 00:11:10
00
Ja som 15 rokov strávil na BMX 20, 15 na Favorite. Občas som sa povozil na aj odpružených bikoch. Dokážu krajšie žehliť nerovnosti, to je pravda, ale zase ani gumám, ani ráfkom, či nebodaj prednej vidle nerobí dobre, ak človek triafa každý výtlk, čo stretne. Ja osobne som sa vždy cítil bezpečnejšie, ak som nemal odpruženú zadnú vidlu, presne viem, ako sa bude správať a bol som si istejší. Tým, že 95% času trávim na asfalte a zbytok sú lesné cesty, zvyčajne krásne hladké ujazdené ako keby to bola antuková dráha na školskom dvore, tak som nikdy nepociťoval potrebu mať odpruženú vidlu. Je mi jasné, že novinky sú drahšie, ale nie som človek, čo mení každý rok bike, ani nepotrebujem na ňom zdolávať 30 tisíc km ročne v neviem akom teréne, tak mi príde zbytočné kupovať niečo za 2 tisícky, ak to nedokážem využiť. Pozrel som si aj nejaké videá na tému prevody 1xXY vs 2-3xXY, Sterba tam síce hovoril, že 1x nedokáže pokryť všetko, ale z jeho podania to bral skôr pre seriózneho človeka, čo vsa tomu chce venovať naplno. Od TrailHuntera mi to prišlo že hovoril skôr aj k takým bežným ľuďom a rekreačným jazdcom, že 1x stačí. Ja vyznávam zásadu, že nechcem mať ani na aute, ani na biku zbytočnosti, ktoré nepotrebujem, lebo podľa Zákonu schválnosti sa pokazia :-D Taký gravel by som si ešte dokázal doma vyservisovať s bežným náradím, ak už by som mal odpruženú vidlu, tak návšteva servisu. Takže sa na to pozerám aj z tejto strany. Preto by som napríklad nechcel hydraulické brzdy, keďže prípadný servis nemusí byť lacná záležitosť.
14.06.2018 - 07:31:39
02
Si z Bratislavy, skús si ísť pozrieť toto - https://www.decathlon.sk/p/8377732_cestny-bicykel-triban-100.html - Taký kvázi úplne lacný úplne entry level Gravelu. Ale na to čo píšeš že ho chceš, by možno aj mohol stačiť.
14.06.2018 - 09:06:15
02
Jano1987 len aby pár vecí nebolo presne naopak, ako tvoje nadobudnuté dojmy... obzvlášť "stačenie 1x bežným ľuďom" (je to skôr naopak: na 1x ti snáď s 2 výnimkami bude chýbať buď ľahký, alebo ťažký koniec oproti 2x - 3x je v podstate out - a z tohoto dôvodu sa tu niektorí ku 2x vrátili alebo dokonca triplu nikdy neopustili). A obzvlášť ti bude chýbať, ak si zvyknutý na "road like" bicykel, ktorý ide primárne dosť rýchlo, a zrazu sa ocitneš vo väčšom stúpaní. S 1x je to totiž tak, že nadupanec vydupe kopec aj s prevodom, ktorý mu na 11z pastorku umožní ísť naozaj rýchlo, povedzme s 36z prevodníkom, zatiaľ čo bežný človíček môže zistiť, že mu je 32z do kopca priveľa - a to už je na hladkých rovinkách napr. málo. Na AM krave to možno nevadí. Na niečom, čo sa tvári ako cesťák? To už je vec diskusie. Tam budeš mať vpredu najskôr nejakú 48ku, možno o niečo menej. Mne je momentálne v horšom kopci 36/28 už dosť ťažké, takže ako pochodíš s 48/34 je, ako hovoria Angličania, open to discussion.
"Gumám ráfkom ani prednej vidle nerobí dobre" - tak ja mám na XCčku vpredu CESTNÝ náboj (American Classic Micro 58) už 11 rokov a napriek tomu, že ich opizzovávajú, že ako menšie ložiská, viac odchádzajú, tak mu stále nič nie je. Prečo? No práve preto, že vidla robí z nárazov "nie nárazy". Na pevňáku máš travel virtuálne nula, tak oproti 100 mm je to vždy virtuálne nekonečne krát horšie. Samozrejme, bike je optimalizovaný na "hladké hlinené" kopce Vonkajších Západných Karpát a podobné terény, na väčší brutus mám... väčší brutus.
Podobne je to s hydraulikou, tam platí, že čo sa nesere, na to nesiaham, v mojom prípade ak nerátam výmeny platničiek a kotúčov, skoro 10 rokov bez zásahu. To už pochybujem o tom, v akom stave je DOT, ale stále to normálne brzdí!!! A na výmene kvapaliny a odvzdušnení spravidla nie je nič, čo by si nezvládol, hoci existujú (prinajmenšom existovali) aj nablblejšie systémy. Shimák ľavou zadnou. A to Manitú a členovia fóra sú mi svedkami, že aj ja som mával "silné" reči, ako Včka stačia. Nuž.. stačia, kinda of. Ale aj tak by som už niiikdyyy, zdôrazňujem, NIIIKDYYY nekúpil iné brzdy, ako hydraulické, a to ani na cesťák (na kúpu nového cesťáku som čakal pár rokov, kým "môj výrobca" nezačal robiť "môj rám" v úprave pre hydrauliku).
Ak máš mechanické kotúče, tak to servisuješ +/- rovnako často, koniec koncov aj z tých istých príčin, ako iné bovdenom ovládané veci - zasieranie bovdenu, vyťahávanie laniek.
14.06.2018 - 09:53:07
04
Nehádam sa, zrejme máš pravdu. Na kotúčových som ešte nejazdil, tak neviem posúdiť či už servis, alebo ako brzdia. To porekadlo, neopravuj čo nie je pokazené poznám :-) Pozeral som aj tie trekové biky, len dizajn ma neoslovil. Isté majú niekoľko výhod oproti gravelom, ale ja osobne nie som človek, čo mení biky každý rok, či dva, takže by u mňa by bol tak 15-20 rokov možno :-D Nie som nútený hneď teraz kupovať, ale rozhliadam sa, čo existuje a zvažujem možnosti. Je možné, že nakoniec to skončí tak, že si nechám moj Favorit po generálke.
15.06.2018 - 22:04:06
00
https://www.cube.eu/en/2018/bikes/road/road-cyclocross/cross-race/cube-cross-race-pro-greynred-2018/
https://www.giant-bicycles.com/sk/tcx-slr-2
https://www.feltbicycles.com/International/Catalog/Bikes/cross/fx-series/F3x-10170165.aspx

Spekulujem a zatial mi z toho vychadza Cube. Nejake ine tipy do 1500€?
16.06.2018 - 00:08:28
00
Jano1987 ako ex-user Favoritov, to budeš generálkovať do nekonečna... navyše je otázne, či sa na to vôbec ešte dajú zohnať rozumné komponenty (áno, ja viem, "definuj rozumné"). Takže niekedy cca. v 2000-5 som to s nimi postupne vzdal, nostalgia bola silná, ale rozum zvíťazil.
16.06.2018 - 00:25:24
01
https://www.mtbiker.sk/forum/post1383851.html#p1383851

Prílohy:

IMG_0278.JPG
IMG_0278.JPG 228.4 KiB thumb_up0thumb_down

16.06.2018 - 01:59:32
00
tulenik bicykel ktorý si opravujem pre seba, tak dostal nové kolesá, modernejší prešmykač aj prehadzovačku a zapuzdrený klinkový stred, nové omotávky, kabeláž, bowdeny, striekanie farbou a nová reťaz. Dohromady ma to vyšlo tak na 200€, z čoho 100€ vyšli nové kolesá, 40€ striekanie. Takže verím, že nejaký ten rok to vydrží. Bez kolies a striekania by ma to stálo tak 60€. Nemám nič proti originálnym dielom, ale 30 rokov je 30 rokov a moderná technika postúpila ďalej a predsa len sa ľahšie aj nastavuje. Všetka stará technika aj s kolesami išla na starý rám, čo som našiel v pivnici a ten ide na predaj.
17.06.2018 - 21:30:54
00
Ja tiež jeden favorit renovujem momentálne. Má nové kolesá - 30 mm rafiky remerx a náboje novatec. Kazeta 7 rýchlostná. Nové barany ritchey classic aj predstavec - je ahead, takže som kúpil do vidlice medzikus. . Nové brzdové páky a riadiace páčky na spodnej trubiek so sis systémom. 23 mm obutie. Nový lak. Sada komplet pôvodná - aby sa zachoval duch bicykla z 80tych rokov. Jeden bike musím mať retro, je to silná nostalgia.
17.06.2018 - 22:15:04
00
Proste kľuky, prehadzovac, presmykac, a brzdy musí mať pôvodné. A samozrejme ram a vidlicu. A ostatné veci nové. Vtedy dobre vyzerá ale zároveň má dobré jazdné vlastnosti.
17.06.2018 - 22:21:43
00
keyboard_arrow_up