trosku o tom ako som si po tom, co som si zvykol castejsie sa starat o cistotu prevodov, vytunil tento ritual. mam zanovne nove zadne kolesko (ktore ma stalo ako tretina biku), kazetu, retaz a prevodniky, tak si prevody setrim. doteraz som cistil retaz tak, ze som ju na
biku pretrel handrou namocenou v petroleji, potom rozpojil rychlospojku a v petroleji retaz zmotanu "na hada" vymachal (v zavretej plastovej nadobe od nejakeho maleho balenia prachu na pranie). dnes som urobil to iste, pre istotu dvakrat, aby zvysky z vyplaveneho bordelu nahodou nejako nezostali nalepene na retazi. potom som retaz este zo zvedavosti vymachal v tech. benzine, ci sa este nieco vyplavi. kedze z
retaze isiel bordel dalej (hoci uz len mikro), urobil som to este raz. zaver: odteraz budem bicyklovu retaz cistit len v tech. benzine a petrolej necham na cistenie retazi motocyklov zn. Jawa, ktore potom zvyknem mazat WD40. Na biku mazem retaz cervenym FinishLinom (mnohi nan frflu, mne vyhovuje, idem si svoje). Pri cisteni pastorkov na kazete si pomaham palickami od nanukov, ktore tam akurat vojdu aj s 2 vrstvami tenkej papierovej servitky. papier sa lahko trha, preto, ked mam vynimocne tenku handrcku, pouzivam radsej tu (idealne su predrane letne bambusove ponozky
). okrem paliciek z nanukov, ktore sa spinave od oleja daju este tretikrat pouzit (na zalozenie ohna na zimnej turistike), recyklujem aj pouzite vatove tycinky do usi, ktore namacam bud do petroleja, alebo do tech. benzinu a cistim s nimi priehlbinky medzi zubami na pastorkoch. nedosiahnem tym taku cistotu ako keby som dal
kazetu dole a rozobral, ale zas taky uchylak nie som, aby som toto kazdych 100-200km robil, to necham na ziletkarov (hoci casovo by to trvalo asi rovnako). aj tak, raz za cas sa kazetu zhodit prinutit treba, stahovak a bic by mal mat kazdy, kto ma naboj typu shimano. nie je to drahe, ani objemne naradie. na naboji DT350, ktory jazdim teraz, sa da kazeta s orechom rukami lahko z naboja odpojit. ked dam trochu pozor, aby som neodmastil aj to co nechcem, kazeta by sa bez zhodenia z orecha mala dat ocistit postriekanim tech. benzinom v rozprasovaci. ale nerobim to zatial takto, lebo sa mi nechce davat dole koleso. budem to tak robit az potom, ked budem mat servisny stojan. servisny stojan je vec, ktora sice zavadzia (najma spolubyvajucim zenam), ale drasticky zvysuje zivotnu uroven bikera. teraz servisujem
bike otoceny hore kolesami, co ma svoje nevyhody.