Ahojte, zvladne mensi prevodnik bez presmykaca na favorite rozsah 8sp. kazety - bez padania retaze? Robil to uz takto niekto? Vdaka

...to bike or not to bike...that´s not a question.

07.06.2018 - 13:40:49
Ak máš čas a si manuálne zručný, tak na YouTube je pár videí ako ľudia robia fix/single speed bike z bežných bicyklov. Niektorý tam ukazujú ako zmerať vzdialenosť a podľa toho osadiť zadné prevodové koleso. Len ty musíš spraviť opak, takže sa budeš musieť trafiť s predným ozubeným kolesom do stredu. Aspoň ja to mám tak, že prevodové kolieska môžem montovať na kľuky z jednej alebo druhej strany (stará kľuka s 2 prevodmi na Favorit). Tým pádom si to vieš osadiť na stred zadného ozubeného kolesa. Takže reťaz ti bude skákať len 4 prevody hore a 4 dole (stred by mal byť medzi prevodmi 4-5). Ak chceš vedieť ako sa ti bude kriviť reťaz tak si teraz skús dať na kľuke krajný prevod a preraď si na kazete o 5 prevodov na stranu aby sa ti vyosila reťaz. Teraz budeš mať cca ten uhol o ktorý sa ti bude kriviť reťaz. A skús sa prejsť tak na biku cca pol hodku, skús nejaký ten kopec a podobne a uvidíš či ti padá reťaz, či sa ti veľmi neláme a tak. Je to síce dosť barbarské riešenie na otestovanie, ale aspoň budeš vedieť, či to reťaz zvládne, keďže ty potrebuješ zlomiť reťaz o 4 prevody a medzeru medzi prevodom 4-5 ale takto ju budeš lámať o 5 prevodov. Ak sa ti to bude pozdávať, že sa veľmi neláme a nepadá, tak potom to skús. O tom ako sa bude ťahať reťaz a ako sa budú ničiť kazety neviem. Potom už je len otázka, ako veľa najazdíš a v akom teréne. Kľudne ti to môže vydržať aj 10 rokov a niekto bude meniť reťaz 2x do roka, lebo odjazdí 10 tisíc km za rok.
07.06.2018 - 15:09:33
Ja mám 1*8 na cesťáku a tá reťaz sa láme riadne ale nepadá. Padala na pôvodnej oske, ked som prevodník dal na miesto malého padala pri najťažšom prevode, keď bol prevodník na svojom mieste padala pri najľahšom. Tak som zmeral o koľko dlhšiu st osku potrebujem (pár mm) a už nepadá. Pre info 52*11-34 a namiesto SORy je ALTUS

Prečo jazdiť autom keď mám bicykel?

07.06.2018 - 15:19:09
zaujimave je ze na cestakoch sa jazdi 52-34 a na horakoch 34-50 :D
07.06.2018 - 15:21:39
Jano1987 napísal:
Ak máš čas a si manuálne zručný, tak na YouTube je pár videí ako ľudia robia fix/single speed bike z bežných bicyklov.


Vdaka, ak nebude padat ok, ak ano, existuje narrow wide prevodnik ktory sadne aj na roztec povodnych kluk?

...to bike or not to bike...that´s not a question.

07.06.2018 - 15:34:38
erkosquad netuším, aké sú v súčastnosti súčiastky, neorientujem sa v tom. Otázkou je, či to má zmysel. Minule som videl nejaký cestný bike rovno od výroby 1x11. Biky do terénu sa tak už bežne robia. Takže prerobiť to by sa malo dať v pohode, max tak použiješ do cesťáku diely z terénnych bikov, myslím, že by to malo byť zameniteľné, ale nie som si istý. Otázkou je už len to, či to má zmysel. Ja osobne mám starý Favorit 2x6 (pôvodne 2/5, ale 5 kolečko som nenašiel, tak tam mám 6 kolečko) a to menšie ozubené koleso na kľuke som nikdy nepoužil. Použil som ho iba vtedy, keď som nastavoval prešmykač. Teraz rozmýšľam, že by som si nechal 1x6 s tým, že by som si nechal len veľké ozubené koleso.
07.06.2018 - 16:29:30
Zdravím! Dávam do kopy Favorit, ako druhý bike, kým si nezoženiem nový cesťák a napotom ako bike na jazdy po dedine a okolí. Viem, že to nie je nejaký klenot, ale aj tak by som ho rád sprevádzkoval, pri zachovaní čo najväčšej originality (ale nie nutne) a nie zbytočne draho. Narazil som na dva problémy:

Budem musieť dať dole viackolečko. Momentálne je tam len štvorrýchlostné, chcel by som tam dať šesť až sedemrýchlostné od Sunrace. Vyhliadol som si toto: http://www.fitmachine.sk/produkt-kolecko-6-14-28z-sunrace-index-str-balene-hel-mfm206ds-box39563/0/0/72850/ Nebude treba meniť aj prehadzovačku? Nechcem, ak nepotrebujem, ale radšej sa pýtam.

Druhá vec je, že mi chýba prešmykač. Len sa v tom vôbec nevyznám, ktorý, a s akým spôsobom uchytenia je vhodný. Čo k tomu budem vôbec všetko potrebovať? Aký sa vám osvedčil? Bol by som vďačný, ak by ste mi nejaký odporučili.
06.07.2018 - 20:18:48
PeterLuk čo sa týka viackolečka, viac ako 6 rýchlosti je podľa mňa zbytočnosť. Ale dopredu ťa upozorňujem, že to bude boj dostať to staré viackolo dole, ak je to ešte originál. Prehadzovačka zvládne aj 7 rýchlostí, ak je to klasika. Tam problém nebude. Čo sa týka prešmykača. Máš 3 možnosti. 1) 5-6 rýchlostné viackolo na to, čo chceš ty to zvládne aj bez prešmykača bez extra lámania reťaze. 2) môžeš skúsiť pohľadať origo prešmykač buď tu či bazoši. 3) môžeš vyskúšať zohnať nový kus. Ale tu sa to môže komplikovať. Pokiaľ máš staršiu kostru, nemusíš tam mať vedenie lanka (niečo podobné ako pre zadnú prehadzovačku). Tým pádom potrebuješ prešmykač, kde bude aj zarážka na bowden, inak ho nemáš ako uchytiť a nebudeš vedieť viesť lanko tak, aby si dokázal radiť. Ak tam máš to vedienie lanka, tak ti stačí hocijaký prešmykač s dolným ťahom a správnym priemerom objímky. Ďalej, čo by som odporučil, ak máš ešte staré kľuky s 2 prevodmi, tak sú dosť blízko výškovo pri sebe. Takže budeš potrebovať prešmykač, kde spodné hrany konštrukcie, čo vedie reťaz aby bol medzi nimi minimálny rozdiel, inak sa ti môže stať, že z malého kolečka nedokážeš preradiť na veľké, lebo sa vodiaca konštrukcia oprie o prevody a nepustí ťa ďalej. Určite dbaj na to, aby vodiaca konštrukcia reťaze bola rovná, keďže sú aj také, kde sa dole rozširuje a staré Favority majú kľuku blízko pri prevode a môže ti to potom narážať o kľuku pri točení, resp. vďaka tomu tiež nebudeš vedieť zaradiť rýchlosť na veľkom prevode. Ak nemáš teda to dolné vedenie, budeš potrebovať niečo podobné, či už historické alebo moderné https://f.aukro.cz/images/sk6927891066/400x300/a5ffe2b8-b670-4d50-af5c-88e32cfd535c ak máš vedie lanka na prešmykač na kostre, tak potrebuješ tiež niečo podobné, akurát tam nemusí byť zarážka na bowden.
07.07.2018 - 02:15:25
Díky za obsiahlu odpoveď. :) Objasnil si mi, čo som potreboval. Objednal som teda 6-kové viackolečko a pokúsim sa zohnať originálny prešmykač.
07.07.2018 - 21:01:03
Chalani, viete mi prosim poradit par veci čo sa týka rozmerov rámu, nemám šubleru ale väčšinu rozmerov asi poznáte:
1) ak chcem nejake nove schopnejšie hlavové zloženie aký rozmer pozerať?kludne aj typy uvitam, musí byť celé strieborné nieco v dizajne ako robi klasicky campa http://www.wiggle.co.uk/campagnolo-record-1-inch-threaded-headset/, len to stoji 50+
2) sedlovka aký je bežný rozmer?
3) akú dlžku stredovej osky zvoliť priemer je ak sa nemýlim 68mm

Dakujem za rady.
Miso
25.08.2018 - 12:25:04
Hlavové zloženie závitové 1" (25,4mm) ; sedlovka 25,4mm; stredové zloženie klinkové 137mm, štvorhran 118mm pokiaľ sa dobre pamätám
25.08.2018 - 21:06:10
ja mam taketo HZ
http://www.dvekolesa.sk/mestske_retro_cyklo_diely/hlavove_zlozenie/Hlavove-zlozenie-Tange-Seiki-zavitove-Al-1-strieborne
25.08.2018 - 22:43:46
elsi, alebo niekto iný. Neviete poradiť aký priemer ma favorit predstavec? zohnal som si lacno iné talianske barany a rad by som ich nasadil len sa akosi neviem dostať za zákrutu baranov :D, skúšal som ich aj roztiahnuť šróbom a nič, dúfal som že robia jeden rozmer ale vyzerá, že nie :/
02.10.2018 - 23:15:44
24mm. Nové sú 25,4 a 31,8.
03.10.2018 - 09:57:21
hm to je skoda, jedna sa o starsie barany ale na googli som nasiel priemer 25.4mm. elsi uviedol si priemer toho uchytenia na barany? Dik.
03.10.2018 - 11:44:35

MTBIKER shop (Výber z produktov v kategórii Bicykle ~ Cestné bicykle):

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Cestné bicykle)
cron