Je to podla situacie, ale treba si uvedomit, ze ten co ide dole prejde za rovnaku casovu jednotku obvykle vyrazne vacsiu vzdialenost a teda ocakavat, ze pomaly vlecuci sa bajker rychlostou 5km/h smerom hore, dokaze uhnut tomu, co leti zhora 40km/h je prinajlepsom usmevne.
Sem tam sa stane, ze je ziaduce pustit toho co ide dole, ked sa jedna o narocny technicky usek, kde hrozi pri zabrzdeni, ze clovek padne, alebo prinajlepsom len neprejde, ale inak by mal davat pozor ten, co ide dole... nikdy nevies, co ti skoci do cesty .. srna,diviak,dieta,turista,atd. ... smero do kopca sa stane malokedy, ze by clovek pri pade si nejak zvlast ublizil.
V kazdom pripade, najdolezitejsie je situacie vyhodnotit a byt ohladuplny. Je lepsie, ako ked sa zidu dvaja ohladuplni a nakoniec zastavia, ako ked sa zidu dvaja mamlasi s klapkami na ociach a spolocne si odnesu svoj srot do zberne surovin. V tom lepsom pripade, v horsom podpalia les.
edit: moc dlho pisem
Ano, je to o danej situacii a hlavne o ohladuplnosti
Ale mne sa zda normalnejsie, ze ked idem hore kopcom 5km/h a vidim ze ide niekto oproti 40km/h, tak v tej mojej mini rychlosti je lahke zastavit, staci jemne vytocit, dat nohu dole, pripadne sa nahnut do strany a ten oproti prejde bez problemov. Samozrejme ten, co ide zhora, by mal primerane spomalit v ramci bezpecnosti.
Ked sa na to pozriem z druhej strany, idem dole 40km/h, mam zabrzdit na 0km/h, uhnut sa a potom cakat, kym protiiduci prejde okolo mna megarychlostou 5km/h?
Snazim sa jazdit ohladuplne a nikdy nemam problem zastavit a uhnut sa ale mne osobne pride lahsie zastavit a uhnut sa v rychlosti 5km/h ako v 40km/h.