Čo sa týka finálneho exportu, tak nVidia má NVENC - podľa jadra HW akcelerovaný export do H.264 alebo s najnovšími až H.265, od jadra závisí, čo všetko tento HW kodek podporuje, FHD zvláda on the fly - používaný aj pri nahrávaní napr. hier cez ShadowPlay. Okrem toho aj preview môže byť akcelerovaný cez CUDA resp. OpenCL.
HW kódovanie do H.264 vie aj Intel (QuickSync), ale kvalita je podstatne horšia. However ani NVENC sa nechytá na x264, ale rozdiel je neveľký.
Potom je samozrejme otázka, či tvoj video editor vie využiť HW encoding, spravidla využívajú softwarové a ešte ako spešl bonus máš problém s vydumaním frameservingu do x264
vo Vegase to je vyriešené framererver pluginom, inak AviSynth - nielen na konverziu, ale aj na deinterlacing a pod. najlepšie riešenie. Len teda stále sú problémy napr. s almost štandardom pre FHD editáciu DNxHD (ten z DaVinci neotvorím vo Vegase, obrátene som zatiaľ neskúšal; v AVS sa mi zatiaľ tiež nepodaril frameserving) a inými "prkotinami". Napr. pátranie po príčinách farebných posunov býva celkom dobrodružné.
HW decoding majú obe, pričom na rozdiel od kódovania spôsob dekódovania je normatívne daný. Vie zrýchliť preview H.263-264-265 videa. 265 if supported.
Druhá otázka je LUT, keďže jeden by predpokladal, že súčasťou spracovania videa je aj niečo ako v BT.709 skalibrovaný monitor, ale obávam sa, že color management tu nikto riešiť nebude, keď som zbadal rozpočet na monťas. Ja mám monitor s HW kalibráciou na tento účel, BenQ PV270, ten má vlastné LUTs, takže ma schopnosti karty v tomto smere trápiť nemusia.
Zaujímavá je napr. aj otázka 10bit per channel outputu (na monitory čo to podporujú) - GeForce to síce má, ale v DirectX. Grafický a strihací SW však používajú OpenGL a tak by si vlastne potreboval Quadro... je to záležitosť ovládača, GPU je rovnaká. Kedysi išlo preflashnúť BIOS grafárne z GeForce na Quadro a vice versa a potom to sežralo Quadro ovládače a dávalo 10bit/channel do OpenGL overlayu, teraz je to nejakým dzindzíkom hardwarovo locknuté. Pre toto mám 2 grafické karty v PC - grafika sa šrotuje von cez Quadro (stačí najlacnejšie), hrá sa na GeForce.