Caute chalani,
checl by som sa poradit. Co si myslite o zmene zdvihu vidlice zo 120mm na 130mm? Mam Cube stereo 120 HPC race. Rovnaky zdvih vpredu aj vzadu = 120mm. Zatial mi tie zdvihy stacia na moje jazdenie, vacsinu jazdim lesne traily a singlace. Sem tam si to ale pustim dole kopcom rychlejsie v technickom terene a uz mi neostava velka rezerva na vidlici. zatial som ju ale na doraz nedal nikdy. Mam vidlu RockShox revelation RL, ta by sa mala dat prerobit aj na vyssi zdvih pomocou vhodneho shaftu. Skor mna ale zaujima do akej miery to ovplyvni geometriu biku a jazdne vlastnosti, ak by som predok dvihol vyssie o ten 1 cm. Ci to ma vobec zmysel. Bike zatial menit nechcem. Ak ma niekto skusenost, alebo vie poradit... som vdacny za kazdy nazor. dakujem
24.09.2018 - 14:32:31
00
1cm zdvihu na vidlici ani nepocitis. To ze zvysis zdvih o 10mm na vidlici ti zdvihne predok tak mozno o 0,5cm kedze hlavova trubka je v nejakom uhle, tym padom ti to ani moc nerozhodi geometriu. Myslim ze na ten ram by si kludne mohol pouzit vidlicu so 140mm zdvihom. Tu mas kalkulator geometrie: https://bikegeo.muha.cc/
24.09.2018 - 14:46:23
00
cauko, dakujem za odpoved. Mas s tym aj realnu skusenost... pisem radsej do fora, pretoze som mal diskusiu s jednym servisakom a ten mi to zase neodporucal a nesiel by do toho. Tvrdil ze aj ten 1 cm naviac moze vyrazne ovplyvnit celu geometriu biku a tym zmenit jazdne vlastnosti + ram moze byt viac zatazeny a tym nachylnejsi na poskodenie. Nerad by som si znicil karbonovy bike koli 1cm zdvihu naviac. Preto si radsej vypocujem viac nazorov.
25.09.2018 - 09:16:28
00
no to by bolo fakt šťastie, keby si zdvihol, nič nepocítil a nakoniec aj zničil rám :D
25.09.2018 - 09:20:45
00
Na svojom biku používam o 2 cm (reálna dĺžka vidlice a nie zdvih) dlhšiu vidlu oproti tomu, čo sa montovalo z výroby. Geometriu to zmenilo skôr k lepšiemu a za tie roky čo to tak mám sa nepoškodilo nič. 1 cm na vidle nezmení skoro nič. Keď zarátaš to čo spomínal Polo + sag, tak reálna zmena nebude skoro žiadna.
25.09.2018 - 09:22:16
00
U XCckovejsie ladenych bajkov je to citit viac, ako na AM/EN .. zalezi aj na tom, aky tam ma teraz hlavovy uhol. Ale 1cm bude v pohode si myslim, a aj tak nebude uplne 1cm /ako spominate/, sag by mal malinko narast, aby to malo spravny efekt. Inak ale Yeti geometria je ofiko deklarovana pre 2 rozne vidlice, 32mm/150 Fox (52cm asi vyska) a 34mm/150 Fox (tusim 53.5cm) .. ale jazdia to aj na vyssich vidliciach. Yeti to ale pozerie :lol:
ps: co si este pamatam z cias davno minulych, kedy sa riesili na XCalu ramoch zdvihnutia z 10 na 12cm, kde boli strme uhly, vzadu do 10cm a skakalo sa na tom aj :lol:, tak oproti tomu, toto nic nie je.
25.09.2018 - 09:39:07
00
ja som mal tak upraveny kellys tyke, a je to fakt minimalna zmena, nemusis sa bat
25.09.2018 - 09:58:44
00
lto napísal:
U XCckovejsie ladenych bajkov je to citit viac, ako na AM/EN .. zalezi aj na tom, aky tam ma teraz hlavovy uhol.
ps: co si este pamatam z cias davno minulych, kedy sa riesili na XCalu ramoch zdvihnutia z 10 na 12cm, kde boli strme uhly, vzadu do 10cm a skakalo sa na tom aj :lol:, tak oproti tomu, toto nic nie je.

hehe presne to som jazdil XC-HT mirinda s 120 rebou :D
25.09.2018 - 13:25:57
01
super, dakujem za rady chalani! Tak dalsiu sezonu to mozno skusim s tym 130mm zdvihom. Nie je to nejako financne narocny upgrade, tak ak mi nebude vyhovovat, vratim sa nas5 na 120 :-)
26.09.2018 - 10:40:06
00
Zapojim sa aj ja do tohto vlakna. Cez zimu chcem upgradenut vidlu a chcem aj zvysit zdvih. Momentalne mam 140/140 (P/Z) na Canyone Spectral 2017. Ak tam dam 160ku vidlicu, znesie to ten ram? Spectral robia aj vo verzii EX, kde je ram rovnaky, akurat vpredu 150mm zdvih. A za druhe, da sa na vidlici Fox 36 Performance elite znizit zdvih (trebars 170-160, resp. 160-150? Dik za pomoc
27.09.2018 - 12:28:59
00
Pozri si dlzku vidlice jednej aj druhej, casto je tam rozdiel vo vyske v tom zmysle, ze 140tka je vysoka napr. 51cm a 160tka nie je 53cm ale 55cm (priklad je z 26" vidlic). Dokonca niektore vidlice su este vyssie pri rovnakom zdvihu (z nejakeho dovodu). Aby sa nestalo, ze si to dvihnes nie o 2cm ale o 4cm (extremny pripad).
Vyssie zdvihnutie ti potom ovplyvni trosku aj posed, sedlo bude treba posunut trosku (par mm) dopredu (sa mi zda .. zalezi na uhle sedlovej trubky)
27.09.2018 - 12:34:49
02
Chalani, ako zistím, či sa dá na tejto vidle zmeniť zdvih na 130mm? Vďaka
07.06.2019 - 11:12:47
00
Tak pridavam update po 3 mesiacoch jazdenia... ak by niekto mal rovnaku dilemu ako ja, tak mu to moze pomoct v rozhodovani. Prvy mesiac som zvysil zdvih s povodnych 120 na 130mm. V jazne pocitovo minimalny rozdiel oproti 120. Po mesiaci som zvysil o5 na 140mm. Jazda dole kopcom sa zlepsila, posed pre mna pohodlnejsi ako pri povodnych 120mm. Celkovo pocit z jazdy mam lepsi, stabilnejsi. Nevyhoda.. prudke stupania citim trosku viac. Ide to hore kopcom o chlp tazsie ako pri 120mm. Je to citelne hlavne v prudkych stojkach. Napriek tomu celkova ovladatelnost je lepsia a ostavam na 140mm. Ziadne praskanie v rame, alebo krutenie nepocitujem. Takze za mna odporucam ak niekto rozmysla o podobnej zmene zdvihu na tom istom rame.
10.06.2019 - 16:00:24
00
Wladix napísal:
Chalani, ako zistím, či sa dá na tejto vidle zmeniť zdvih na 130mm? Vďaka

Fakt nevie nikto poradit? Lapierre ?
12.06.2019 - 09:21:23
00
O akú vidlicu ide?
13.06.2019 - 21:19:56
00
keyboard_arrow_up