Kristina napísal:
zabúdaš však, že väčšie ráfky sa nerobia ani na MTB (ak nebudeme hovoriť o 36er). To by musel by špeciálny rozmer pre cestu. Výhody väčších kolies ako lepšia prejazdnosť nerovnosťami terénu neexistuje. Zostávajú iba nevýhody vo vyššej rotačnej hmotnosti a tým horšej akcelerácii.

Nezabúdam, zrazu je problém urobiť neštandardný rozmer nejakého cyklo komponentu, keďže teraz má každý diel zásadne len jeden štandard :lol: Neviem, ja nejazdím na dráhe, ale na cestách ktoré sú často všetko možné len nie hladké. Tiež argument u MTB bol, aby sa tam poskladali veľký ľudia (ktorých v populácii pribúda) a na cestnom sú pidi kolieska pri 200cm ľuďoch ešte viac v kontraste ako na MTB. A nevýhoda vyššej rotačnej hmotnosti zrazu na MTB neplatí?

Len poukazujem na dvojaký meter :)
10.10.2018 - 11:46:39
00
Stále tam nevidím najväčšiu výhodu v lepšej prejazdnosti terénom...
10.10.2018 - 12:40:23
00
Nevyužili by to trebárs na kockách (Paris-Roubaix a pod.)?
10.10.2018 - 18:14:36
01
casom budu urcite vacsie kolesa aj na cestakoch
zatial staci tahat prachy od ludi za kotuce na cestakoch a velke kola pridu na rad potom ved aj pri horakoch to tak bolo :rock:
10.10.2018 - 19:04:32
00
Luki.11 Najlepsia dojna krava je predsa to, co zacina pridavnym menom "karbonov[-a,-e,-y]" a potom ultegra [di2]/dura-ace [di2] :lol:.
10.10.2018 - 19:24:06
01
Vidím, že niektorí tu fakt nechápu ako funguje cyklopriemysel :) Ale pobavilo.
10.10.2018 - 19:53:10
00
Každý priemysel funguje podobne. A ľudia o tom vedia, ako ukazuje nasledovná reakcia k jednej nemenovanej recenzii: "And do you know what? It's true. We're used to manufacturer's exaggeration, hyperbole and downright BS, but this is straight up truth." V tomto prípade bol ten človek asi príjemne prekvapený... :)
10.10.2018 - 20:03:36
00
Je to možné, že funguje podobne. Ale potom sú také "novinky", ktoré nie sú ničím podložené iba o blbosti zákazníkov a nemajú dlhé trvanie na trhu. A to, že by "naleteli" na nejaký marketingový "hype" sa predsa miestnym skúseným bajkerom nemôže stať. Sú tu aj takí čo "nenaleteli" ani na marketingovú masírku o lepšej priechodnosti terénom 29" kolies oproti 26" :)
10.10.2018 - 20:11:20
05
Kristina väčšej priechodnosti verím (dá sa dokázať základnou matematickou geometriou), len u mňa je problém, že nebudem kvôli tomu kupovať nový bike a preto ho nemám ako seriózne porovnať ani vyskúšať :) Ale to sme zas mimo tému...
11.10.2018 - 00:31:37
00
Dajte radšej fotku nejakého cesťáčiku.
Zasa sa ide do diskusii čo nemajú konca.
;)
11.10.2018 - 04:24:02
05
Kristina napísal:
Je to možné, že funguje podobne. Ale potom sú také "novinky", ktoré nie sú ničím podložené iba o blbosti zákazníkov a nemajú dlhé trvanie na trhu. A to, že by "naleteli" na nejaký marketingový "hype" sa predsa miestnym skúseným bajkerom nemôže stať. Sú tu aj takí čo "nenaleteli" ani na marketingovú masírku o lepšej priechodnosti terénom 29" kolies oproti 26" :)

Tak ešte jeden "off topic" - sľubujem že za to večer odfotím jeden z mojich ceťákov...

Moja skúsenosť pri prechode na 29" (a to som ortodoxne zastával myšlienku, že je to len panské huncútstvo ) ani tak nebola o prejazdnosti veľkého kolesa, ale o zvýšenie celkového komfortu jazdy. Proste veľké balóny=viac vzduchu= lepšie tlmenie. Jazdil som 26 full a dovoľujem si tvrdiť, že súčasný hard na bezdušových 29 je komfortnejší (oba bikes športová XC geometria). Omedzenie som pocítil iba keď som sa na dovolenke pri výjazde v Štiavnických vrchoch omylom vtrepal do trailu Heligon a nešiel som sa zmestiť do niektorých zákrut a musel som ich "driftivať" ....
Na ceste však dôvod pre zväčšenie kolies nevidím
11.10.2018 - 07:16:27
04
Nevyskusas, nevies :)
11.10.2018 - 20:58:24
01
Moj "novy" bazarovy endurance cestak :) (jeste ladim kokpit)

Prílohy:

Defy.jpg
Defy.jpg 890.93 KiB thumb_up0thumb_down

15.10.2018 - 12:13:10
019
tie modre prvky su tam zbytocne, inak pekny
15.10.2018 - 21:30:33
00
Ladia so zábradlím😁
15.10.2018 - 21:42:03
01
keyboard_arrow_up