Keď tu rozoberáte zdvih vidly , je v praxi v stredne ťažkom teréne cítiť 100 mm , alebo 120 mm , pri váhe bikera 95 kg?Alebo skôr 100mm a kvalitnejšia vidla , alebo 120 mm lacnejšia , dik za postrehy
17.10.2018 - 13:29:10
Urcite kvalita pred zdvihom.Ked ti pojde vidla sekavo s velkym odtrhom (lacne nekvalitne vidlice) tak tym padom ti je taka vidla zbytocna.Radsej nech ide pekne hladko a vyuzijes z tych 100mm 99% ako mat 120mm a vyuzit 70% aj to nekvalitnych.
17.10.2018 - 14:57:44
záleží od konkrétnej vidlice

https://www.strava.com/athletes/14189899

17.10.2018 - 15:10:30
k tej vidlici môžem ešte otázku nech mám jasno? Momentálne mám na biku RST BLAZE ,100mm , pružinová . Author ponúka tú istú kostru biku aj ohádzanú v lepšej výbave , ale ide mi konkrétne o poznatok : Z lepšou vidlou - vzduchovou by som rovnakou technikou prešiel ťažší teren? Je lepšia vidla znateľne cítiť napr. pri pumtracku , alebo pri drobných skoch pri zjazde , príklad pár desiatok centimetrov?Alebo ide iba komfort predovšetkým
17.10.2018 - 17:13:48
Robil si niekedy servis tej vidle? Ak nie a ak sa da,tak skus, daj tam nejaku rozumnu vazelinu (napr butter od rock shox) a olej a uvidis sam na sebe. Koniec koncov, prejst sa da skoro vsetko aj na fully-harde, akorat to prejdes pomalsie. Realne ale,pre nas, beznych ludi to nie je len o komforte ale hlavne o odpustani chyb a nedostatocnych schopnostiach - dobre pruzenie ti toho dovoli prejst viac, lebo budes mat lepsiu stabilitu
17.10.2018 - 17:34:03
No napriklad na pumptracku pruzenie neni moc ziaduce.Ale ano.S lepsou vidlou sa v rovnakom terene budes citit urcite istejsie.Proste koleso lepsie kopiruje teren,menej bije do ruk atd.
17.10.2018 - 18:36:22
Ja som sa rozhodol, že si bike prestaviam postupne, podľa času a hlavne potreby niečo meniť. Neprepočítaval som, koľko by som ušetril (či vôbec) predajom starého a kúpou nového, pretože aj na novom by som zrejme niečo menil. A pridaná hodnota je aj to, že som si takmer všetko menil sám, tak som sa aj niečo nové naučil. Komponenty, ktoré mi ostali som takmer všetky ešte rozpredal. Dole na fotke je canyon GC 8.9, kto by to bol povedal :)

Prílohy:

IMG_20180913_190238164.jpg
IMG_20180913_190238164.jpg 1.05 MiB 607

18.10.2018 - 08:49:21
len ja vidim Ghost?

bajkujem pre radost a tesim sa, ze mam MK 100m od domu :-) ... vzdy budem mat les za domom

18.10.2018 - 08:51:37
Bol menený aj rám.
18.10.2018 - 08:52:56
mir999 čo ostalo z toho canyonu ?

2015 - 2400km
2016 - 1088km
2017 - 1162km
2018 - 2021km

18.10.2018 - 08:57:02
mamator vidlica, prehadzovačka, brzdy, kluky, predstavec a rajdy. Riaditka uz mam ale kupene karbonove, len nebol cas na vymenu.
18.10.2018 - 09:07:27
Ja som tiež , rozmýšľal o postupnej prestavbe biku. Ale vatšina radí predať a kúpiť nový.Nepotrebujem full , keby som potreboval full tak jasne predám a kupujem full . Skúsim ešte si spraviť jasno v jednej veci. Vie mi niekto povedať svoju skúsenosť , alebo názor , na rám od Authoru , na ktorom je postavený môj bike Author Pegas? Lebo tento rám istý osádzajú aj inými komponentami v cenovej hladine 1200€ ale rám je totožný. Vidla je základ to mi je jasné , brzdy sú fajn , radenie zatiaľ stačí.
18.10.2018 - 14:26:02
Rám Author Pegas je taký tuctový rám ktorý neohúri geometriou no pre bežného hobíka ktorý si jazdí len tak a nemá žiadne ambície stačí. Tými žiadnymi ambíciami myslím nepretekať, nemať tak rád techniku, že vylepšovanie nie je hobby. O tomto ráme moc nie je čo diskutovať.
http://en.author.eu/cross-country/mtb-29/author-pegas-29-2018-ua42893602-1154
18.10.2018 - 15:53:55
takže niečo vydrží rám?A keď sa dá dobrá vidla
18.10.2018 - 16:04:18
Vydrží to čo hocijaký iný duralový rám za preddpokladu, že ho nebudeš umývať. :)
18.10.2018 - 16:06:01