Robio napísal:
Mam guidy R, novy bike cca tri mesiace a dost sa mi prepadava packa, reps. prve 2-3cm sa nic nedeje a az potom to zacne brzdit, nieje to moc prijemne hlavne ked som bol zvyknuty na shimana ktore boli tvrde ako kamen takmer hned na zaciatku chodu. Je to problem odvzdusnenia alebo sa tak spravaju standardne vsetky guidy r. diky


Si tu citam odpovede a veru vselico som sa tu docital :)
Ja som mal R, teraz mam RS,
Rka zaberaju pocitovo neskor, zacne to brzdit cca od 50% chodu packy. Ale urcite sa nemagaju az po grip.
RS maju prepakovanie (prepakovanie maju shimano do SLX) a tym padom zaberaju skor, cca od 30-40% chodu packy. Sila rovnaka na papieri, no prax je ze su akoby s lepsou odozvou, trva kratsi cas kym najdem spravny zaber.
RSC maju kolecko na nastavenie volneho chodu co je dobre na zostelovanie prednej a zadnej nech idu rovnako.

Shimana celkovo zaberaju prudsie, niekto to ma rad, pre mna osobne ten on-off efekt mi vadi. Navykol som si uz na SRAM.

Urcite pomoze odvzdusnovat pravidelne, ak sa vela jazdi , kludne kazdych par mesiacov.
25.10.2018 - 17:50:45
00
Tak sorry ale co mam robit generalku biku kazdych par mesiacov ? To uz ma servis auta vyjde lacnejsie, kam sme sa to dostali, nic na biku nevydrzi, vsetko sa musi nonstop len doladovat, cistit, odvzdusnovat a ked sa to nahodou zanedba tak mozes rovno niekolko sto eurovy komponent zahodit a kupit novy, hrozne daco, totalne som sklamany z novych bikov, ano vykon aj vaha vsetko islo dopredu ale za aku cenu. Hodinarske komponenty na ktore sa staci pozriet a uz sa lamu a opotrebuvavaju.
Nechcem uz od sramu nic vidiet, totalne otrasny dizajn vyrobkov.

A tie guidy R su sracky, nech si hovorite niektori ze nie, je to tak, rovno to z novych bajkov zhadzujte a davajte shimano. Brzdny pocit horsi ako na 10 rocnych low end shimanach, ano vydrz v zjazde je samozrejme inde ale pocit na brzdach je pre mna dolezitejsi a ten je zalostny, hnusny gumeny bez istoty a nastupu vykonu a take rady ze to mam vymenit za RSC si strcte.
26.10.2018 - 06:56:03
09
Guide RS sú rovnaké sračky, dal som im poslednú šancu po tom ako sa zase zavzdušnili a potom ich tu nájdete za cenu pošty a nech serú niekoho iného. Nieje možné aby som ich musel odvzdušniť každé dva mesiace aby bola páčka tvrdá a pomaly každý týždeň rozpohybovať lenivý piest.
Ale take Code...tie už sú zas úplne inde.
26.10.2018 - 07:29:14
01
Kde inde su Code? Same shit different name.
Skusal som guide RSC ultimate aj R verziu a bola to bieda.RSC silna brzda ale z martiniek po modrej na kunerad prehriata za chvilu moje XT m8000 to daju na supu bez problemov.A R verzia ten isty zjazd s 2 prestavkami lebo som tu brzdu musel tak silno mackat ze ma ruky boleli. Brat ich menil hned za stare XT 785ky.
26.10.2018 - 08:21:19
01
Mozno by stacilo menej brzdit a viac to pustit....
26.10.2018 - 08:45:04
02
Je to presne tak ako pises Robio, ked si kupis bike musis mat dielnu s vybavenim, pretože inak to nejde, vsetko ma nehorazne kratke servisme intervaly a nahradne diely, vsetky tie aervisne sady, tiez nestoja par eur. Keby si to servisoval vsetko v servise tak sa nedoplatis. Akurat sa kamos smial, ze kolko som dal za brzdovy kotuc, ze on na audinu ma.lacnejsi :-D Nechcem to porovnavat, pisem to len ako fakt. Asi s tym nic nespravime, ale chapem, ze to cloveka naserie. Tak hlavu hore, nakupit naradie za plno 100 eur a po nociach mozes servisovat aby si mohol cez den jazdit :-D Napadne mi to pripomina moju staru Skodu 120 co som mal asi pred 100 rokmi :-D
26.10.2018 - 09:36:21
02
Kaper napísal:
Mozno by stacilo menej brzdit a viac to pustit....

Nemyslim si,XT to zvladnu v pohode Guide nie.To iste odpozoroval aj brat a on teda nieje z tych co sa to boja pustit
26.10.2018 - 09:49:04
00
Guide maju prasiatko Avid Trail a to su gramarske brzdy (asi neexistuje ziaden 4piestovy strmen, ktory by bol lahsi), je to vyfrezovane na kost, tam nie je asi ani gram zbytocneho matrosu. Takze hlavne zadna sa vie velmi rychlo prehriat, obzvlast, ak nema kam odvadzat teplo na karbonovej zadnej stavbe. Videl som, ze coolstop robi na nich dosticky s chladicom :) Jazdil som obe, viem. Ale brzdili, sice kvilili (podla toho som vedel, ze sa zacina prehrievat) a prehrievali hadicku, ale brzdili (Avid postupne packa tvrdla, Guide packa nie, ma vacsi zasobnik).

Ibis: tak,tak .. v niektorych pripadoch aj naradie sebou .. vyhoda su komponenty, ktore sa daju fixnut v terene :D
26.10.2018 - 09:59:29
01
Usetrit na komponentoch 200g a potom nabalit do ruksaku za kilo nahradnych dielov a naradia, logika dnesnych bikerov.
26.10.2018 - 11:04:11
05
Samalama napísal:
Kde inde su Code? Same shit different name.
Skusal som guide RSC ultimate aj R verziu a bola to bieda.RSC silna brzda ale z martiniek po modrej na kunerad prehriata za chvilu moje XT m8000 to daju na supu bez problemov.A R verzia ten isty zjazd s 2 prestavkami lebo som tu brzdu musel tak silno mackat ze ma ruky boleli. Brat ich menil hned za stare XT 785ky.


Skúšal som code RSC a tie sa mi zdali po všetkých stránkach lepšie ako guidy ale tak zas to je iná kategória. Ja osobne som so sramom čo sa týka bŕzd skončil, na moje potreby sú proste slabé a servis až nezmyselne časovo náročný. Ďalšie budú zee / xt 4piesty alebo sa obdarujem Hope-ami.
26.10.2018 - 11:12:59
00
Robio : logika vyrobcov :) .. ale ano, povacsine bajkeri ich k tomu donutia .. lebo poriadne plaste nie, tbrea co najlahsie, potom su slabe boky, tak tam treba narvat vselijakych hadov, a vo vysledku to je este tazsie a nevyriesi to, co predtym fungovalo. UST nie, lebo je to tazke a neviem co, tak potom treba mlieko, aby to ako tak tesnilo a nestracal sa tlak. Ze mlieko prida tolko gramov, co predtym plast, to nevadiii ... presmykac nie, lebo to je zleeee, tak dame 1x12 a potom rovname zuby :lol: .. a vyrobcovia potrebuju ryzovat, tak veselo predavaju .. idealne nafarbickovane veci za 10x penazi.

scart335 : tak ano, lebo Shimano sa nedo nic servisovat. Rovno kupis novu packu/prasiatko, pretoze nahradne diely neexistuju. Akurat teda pozitivne je to, ze povacsine ta nahradna vec stoji tolko, co u SRAM ten servisny kit :D /blbe je ale, ze po par rokoch to asi nekupis/ .. na druhej strane, aby privela kvapaliny malo za nasledok hodenie packy do smeti, pretoze sa znici tesniaca blana (u Saint packy) a nahradna neexistuje, nebude velmi vtipne. Nevyberies si :)
26.10.2018 - 11:39:03
02
Najhorsie na vselijakych servisnych sadach je,ze su akurat na jeden bajk.Potom sa zmenia standardy,patrony,koncovky a podobne a s novym bajkom treba aj zas dalsie sady na servis.
26.10.2018 - 11:52:34
05
Neviem prečo sa tu takmer vôbec nespomínajú magury, napríklad take MT5, podľa testov, recenzií vyzerajú byť ako veľmi výhodný kauf v cene 150€ za sadu. Samozrejme plastová odvzdušňovacia skrutka je tam trochu nezmysel no inak som na nič zlé nenarazil. Nejazdil som ich tak reálne neviem, ale zvažujem že si ich zaobstarám......
26.10.2018 - 12:23:22
01
Kristova brzda .... tu vsetci asi jazdia zavody "DH kolmo dolu" :-O
26.10.2018 - 13:50:09
00
Kaprak : je to tak .. prakticky co packa, to iny typ servisnej sady. A kazda stoji asi 12-20e pre Guide neviem ci nie 25e. A je to vacsinou vymena tesnenia pre obe packy, plus pirpadne pruzina + plastove teleso a skrutka. Pozeral som, ze jedna packa na Zee pritom stoji 20e.. proste im hrabe s tymi servisnymi sadami.

dymONE : pri DH moc nebrzdis, aby si ju prehrial asi nehrozi .. kto brzdi , nevyhrava predsa :) .. pri tej prilezitosti treba povedat, ze najoblubenejsia brzd na DH bolo kombo Avid Trail packa + Avid Code2011 prasiatko. Potom Sainty a obcas nejaky nestastnik mal Formulu. Ale to uz je asi 2-3 roky, co som pozeral tu stats (svetovy pohar v DH).
26.10.2018 - 14:09:01
00
keyboard_arrow_up