nooo divoke XC je podla mna skor ENDURO nie ?

a co sa tyka FR tak to urcite nie je vizualna disciplina, podla mna praave freridisti seru na konvencie a na to ci je nieco vizualne pritazlive alebo nie...

preto sa stretaavaju aj s najvacsim odporom v Amerike a cim dalej tak viac uz aj v Europe, jednoducho lebo chodia kade tade po lese bez ohladu na znacene trasy...

a co sa DH tyka, ano je pravda, ze sa to jazdi na cas.. ale pravda je aj to...

ze ak si pozries hociktory katalog vyrobcu bikov tak DH biky su vzdy mohutnejsie, tazsie a odolnejsie ako FR biky...vratana vacsich zdvihov...
31.03.2006 - 14:29:51
00
2acci nemyslim si ze na dh bikoch si kopce budes slapat...

suhlasim ze dh ja na cas a podla mna je to "profesionalnejsie". freeride je jazda kde chces,ako chces,...skratka free.
01.04.2006 - 06:57:21
00
hehe tak to si dnes dam freeride do obchodu po rozky. pojdem kade sa mi zachce a tak ako sa mi zachce :lol:
robim prdel.chapeme sa.
01.04.2006 - 12:14:57
00
2acci nemyslim si ze na dh bikoch si kopce budes slapat...


Geometria,čo?Hore kopcom ma to bude asi navažovat dozadu :cry: ,ked je tá geometria robená na zjazd.
01.04.2006 - 23:33:07
00
no ja to tiez este trosku zamotam a dovolim si vam oponovat bo:
DH je disciplina ktora sa jazdi na CAS, cize zvrchu dolu co najskor, preto tu ZALEZI na hmotnosti. cim mensia, tym lepsia ovladatelnost menej brzdenia a tak podobne.
FR je naproti tomu disciplina vizualna a tu ide o tie najtvrdsie veci. cize FR je DH silnejsieho kalibru. rozhodne nesuhlasim s tym ze sa jazdia mensie zdvihy. ak tak len kvoli trikom na kontestoch ako crankworks. ale taky red rull rampage asi nie.

Tak to si zamotal naozaj riadne!DH je vždy ťažšie ako FR, na hmotnosti až tak nezáleží.Okrem toho ťažký biker valí dole kopcom rýchlejšie ako ľahký.
Free ride-už samotný názov napovedá o čom to je-voľná jazda(v teréne).To znamená že na takomto biku neobmedzene jazdíš v teréne hore dole kopcom čiže logicky nemôže mať 20kg.Nič na maratóny alebo celodenné bikovanie.FR je len prirodzený vývoj HT -XC FULL -FR.Pôvodne FR nemal ani 2korunkové vidlice a to čo vidíš v TV alebo na videu(tie najtvrdšie veci ,20m skoky a pod.)propaguje len 1% nadšencov-šialencov na špeciálnych bikoch-žiadne FR!Osobne si myslím že aj na tomto fóre sa mnohí bikeri robia oveľa väčší tvrďasi ako v skutočnosti sú a k pomyselnému bikerskému šťastiu by im úplne stačil kvalitný fulík-česť výnimkám.Ja sám mám len úbohé HT-čko(aj keď pekne mastné)ale mám ho rád!Tak som zvedavý na Vaše reakcie-asi si to zlíznem!
02.04.2006 - 10:08:44
00
to momo: ze dh ze vzdy tazsie ako fr to je pekna hlupost. a s tym ze na tazsom biku sa ide dole kopcom rychlejsie sa skus najprv zamysliet. bola by to pravda keby si siel priamociaro ale pri dh treba aj brzdit a tocit :)
freeride ako nazov je odvodeny z toho ze je free oproti ostatnym bikom, cize ze zvladne to co ostatne nie. tym si na nom free. jazda hore kopcom na fr ufff.
jo a zaujimalo by ma co teda podla teba jazdia ti sialenci na tych videach?
02.04.2006 - 12:41:58
00
no ja to tiez este trosku zamotam a dovolim si vam oponovat bo:
DH je disciplina ktora sa jazdi na CAS, cize zvrchu dolu co najskor, preto tu ZALEZI na hmotnosti. cim mensia, tym lepsia ovladatelnost menej brzdenia a tak podobne.
FR je naproti tomu disciplina vizualna a tu ide o tie najtvrdsie veci. cize FR je DH silnejsieho kalibru. rozhodne nesuhlasim s tym ze sa jazdia mensie zdvihy. ak tak len kvoli trikom na kontestoch ako crankworks. ale taky red rull rampage asi nie.

Tak to si zamotal naozaj riadne!DH je vždy ťažšie ako FR, na hmotnosti až tak nezáleží.Okrem toho ťažký biker valí dole kopcom rýchlejšie ako ľahký.
Free ride-už samotný názov napovedá o čom to je-voľná jazda(v teréne).To znamená že na takomto biku neobmedzene jazdíš v teréne hore dole kopcom čiže logicky nemôže mať 20kg.Nič na maratóny alebo celodenné bikovanie.FR je len prirodzený vývoj HT -XC FULL -FR.Pôvodne FR nemal ani 2korunkové vidlice a to čo vidíš v TV alebo na videu(tie najtvrdšie veci ,20m skoky a pod.)propaguje len 1% nadšencov-šialencov na špeciálnych bikoch-žiadne FR!Osobne si myslím že aj na tomto fóre sa mnohí bikeri robia oveľa väčší tvrďasi ako v skutočnosti sú a k pomyselnému bikerskému šťastiu by im úplne stačil kvalitný fulík-česť výnimkám.Ja sám mám len úbohé HT-čko(aj keď pekne mastné)ale mám ho rád!Tak som zvedavý na Vaše reakcie-asi si to zlíznem!


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: davno som sa tak nepobavil
02.04.2006 - 13:30:57
00
Ja sa tiez bavim, ale nie na momovi.
03.04.2006 - 07:39:26
00
Musím to doplniť-Robo zle si si to prečítal,hovoril som o ťažšom bikerovi a nie o biku ,keď sa dolu kopcom pustia 70 kg a 90kg bikeri a nebudú šlapať ktorý bude dole prvý?Okrem toho pri DH si váhu biku strážia asi len pretekári,aj to len do určitej miery-pár deka mínus nestojí za to že sa Ti bike rozletí pod zadkom.A k tým tzv.šialiencom-nemyslel som tých čo doma za plotom preskakujú cestu,ale tých čo vidíš občas na obrazovke skočiť s bikom do hľbky a potom ho s rozbitým nosom natrhnutou riťou a frajerským úsmevom nesú na pleci-každú polku na jednom.
Mzeravik-FR bike nie je úzko vyhranený stroj-dá sa rozdeliť na viac typov:
1-aj dnes sa vyrábajú FR biky s pevným rámom-s tým si až tak neposkáčeš
2-celoodpružené so zdvihom okolo 130-150mm a trojprevodníkom vpredu-načo asi?
3-FR na drsné zaobchádzanie(na tento typ zrejme myslíš Ty)s vysokým zdvihom masívnym rámom atď.Ten je stvorený na jazdu prevažne dolu kopcom na umelo vytvorených tratiach, na umelých lávkach,skokoch položených kmeňoch stromov apod.To si môžeš užiť v niektorom bikeparku u susedov.Na tomto biku ideš hore kopcom peši alebo lanovkou.Páči sa ti North Shore?
4-Skúš napísať niečo k veci lebo toľkých smajlov viem napísať aj ja.Ešte sa bavíš?
03.04.2006 - 08:22:26
00
Moja predstava o dh,fr je taká,že si kúpim bike a čo budem chciet zíst tak to si aj vyšliapem.


Chalan tak to este potrenuj, lebo na tych hojdackach hore kopcom sa pekne zapotis...
07.04.2006 - 04:06:12
00
keyboard_arrow_up