V RS sa celkom s tymi pneu pruzinami +/- pohrali. Je krasne vidiet ako negativna pruzina pekne linearizuje celkovu tuhost (priebeh sila vs zdvih). Obr. Clip_5
26.02.2008 - 09:53:38
00
vcera prsalo :lol:

Prílohy:

Komentár súboru: SR Suntour XCM H-RL 80mm (2006)
SR Suntour XCM H-RL 80mm.JPG
SR Suntour XCM H-RL 80mm.JPG 36.18 KiB thumb_up0thumb_down

09.03.2008 - 11:59:03
00
tomi, tomi ... snaha sa síce cení, ale nie v tomto prípade.
Hned na prvej stránke a aj niekolko krát som písal ...

Predpoklad na meranie je dobrý stav vidly bez vakla, nadmerného opotrebenia so správne fungujúcim tlmičom ...
Upozorňujem že tento graf rieši len charakteristiku (priebeh a citlivosť) pružiny (vinutá pružina, vzduchová, kombinácia ....) podľa modelu vidlice.
V žiadnom prípade nehovorí nič o kvalite tlmiča !!!
Výnimku tvoria len majitelia starších ročníkov vidiel Suntour (2006 a menej, bez úprav chodu tlmiča), ktoré mali problematický tlmič a charakteristika bude skreslená práve týmto tlmičom..

v podstate toto platí aj pre ročník 2007 a taktiež aj pre tvoju vidlu :roll:
09.03.2008 - 22:16:51
00
:oops: uz som ciho...
10.03.2008 - 10:35:43
00
viete mi niekto poradit mam novu RS pike 426 je tam standardna pruzina cize malo by to byt od tych cca 70-80kg, ja mam 77kg a ta vidla sa mi zda byt makka, ked idem po rovinke a len tak vahou zatlacim prudko na vidlicu tak sa stlaci v plnom zdvihu(140) aj na 130mm...neviem ci to tak ma byt ale neviem si predstavit ako to bude ked budem v terene...
02.04.2008 - 21:48:09
00
Podla toho čo píšeš, to naozaj vyzerá na mäkkú pružinu pre tvoju váhu.
v prvom rade si skús premerať SAG (postup najdeš v tejto téme) a potom prípadne celý priebeh, ktorí je pri pružine lineárny.
Tvrdosť pružiny prí 426 je možné upraviť len jej výmenou za inú.
03.04.2008 - 08:35:11
00
ok diki skusim to tu najist, a este jedna otazka, tu pruzinu teda budem muset asi vymenit, zatial ale budem muset chvilu pockat, mozem teda vidlici nejak ublizit ked ju dam pripadne parkrat na doraz??? doteraz som mal shit vidlu a toto je moja prva poriadna takze sa do toho este len dostavam a neviem este "co a ako"..
03.04.2008 - 09:05:28
00
keby to bol vzduch, tak tam je lahká pomoc, ale pružina je lineárna.
určite nedoporučujem skákanie aby si išiel na doraz. Sú tam síce dorazové elastomery ktoré zabránia dotyku kov na kov, ale tie sú tam ako posledná poistka pred zničením.
Najskôr premeraj potom uvidíme. ono by stačilo pod spodnú časť pružiny vložiť cca 1-2cm plastový krúžok, ktorí by zabezpečil vyššie predpätie pružiny, ale toto určite nerieš doma. Ak je naozaj makká tak vhodnejšie bude vymeniť pružinu za tvrdšiu.
určite si daj na vnútorné klzáky stahovaciu pásku (potreba aj pre meranie SAGu) a nechaj ju tam. Sleduj ju počas jazdy kam sa až dostane pri rôznych druhoch prekážok. Možno nebude nutné meniť pružinu a je to len tvoj dojem z prechodu z nefunkčnej vidlice. Na tieto otázky vie odpovedať SAG a graf charakteristiky a doraz zistíš podla pásky ...
03.04.2008 - 09:25:29
00
zatial som este nemeral ale ked si sadnem na bike tak tak vidla pri plnom zdvihu 140mm klesne o 20mm(vidim to tam na tej u-turn stupnici)...inak ak by som chcel vymenit tu pruzinu a nechcem stratit zaruku tak musim dat vidlu do servisu? a potom este do akeho lebo ta vidlica je kupovana z nemecka...
04.04.2008 - 09:50:27
00
zatial som este nemeral ale ked si sadnem na bike tak tak vidla pri plnom zdvihu 140mm klesne o 20mm(vidim to tam na tej u-turn stupnici)...inak ak by som chcel vymenit tu pruzinu a nechcem stratit zaruku tak musim dat vidlu do servisu? a potom este do akeho lebo ta vidlica je kupovana z nemecka...


to nemylíš vážne :shock:
ty chceš meniť pružinu? kludne, ale za mäkšiu!!!
SAG sa dáva 20-30% čiže na tvojej má byť min 28mm ale ideálne by bolo 25% čiže 35mm. Teraz tam máš SAG úbohých 15% čo je žalostne málo, čo sa prejavý na nedostatočnom kopírovaní negatívnych prekážok (jamka, zjazd z obrubníka), zbytočnej strate kontaktu kolesa a ovladatelnosti.
daj na vnútorné nohy stahovaciu pásku a uvidíš kam sa vidla pri prejazde prekážok dostane.

takže naozaj je to len tvoj dojem a strach z neznámeho. Neboj sa toho že sa to húpe, zanára pri brzdení. to je v poriadku a je to známka kvalitnej a citlivej vidly. Doteraz si mal "šit vidlu" (tvoje slová) tak teraz si užívaj a po čase vymeníš pružinu za ...... :lol: (dovtedy pochopíš)
04.04.2008 - 10:09:08
00
no tak toto som necakal, ale dam na tvoje rady, mozno mam taky pocit preto ze doteraz som mal vidlicu ktorej chod sa ani nedal nazvat chodom...
dam tam tu stahovaciu pasku a uvidim ako to teda bude...
este mam jednu otazku co sa tyka zdvihu ked odmeriam od tesnenia po korunku tak je to presne 140mm pri plnom zdvihu, cakal som ze tam bude nejaka rezerva, je teda mozne ze vidla ak ju dam na doraz bude chodit s tesnenim uplne az ku korunke?
04.04.2008 - 11:18:59
00
neviem ako je to na Piku (vlastníci by sa mohli vyjadriť) ale je dosť pravdepodobné, že doraz bude tesne od korunky. Pri Talase je to 3mm od korunky.
Zistiť sa to dá jednoducho. Na lavej strane povolíš koncovku pružiny a zatlačíš. bez pružiny sa dostaneš na doraz a budeš vedieť presne kde je. Spravidla je tam koncový elastomer so silou 80kg/1mm, takže na kontakt kov, kov sa nedostaneš.
Samozrejme všetko je závisle na spôsobe jazdy. Ked budeš dávať vysoké skoky tak možno budeš potrebovať tvrdšiu pružinu, ale toto ti ukáže tá tenká páska na nohe.
Netreba sa báť a skúšať postupne. Uvidíš kam sa dostane. V ideálnom stave by si mal vedieť využiť min 90% zdvihu. Takže ked sa dostaneš na 1cm od korunky bude fajn.

písané údaje o zdvihu, nie vždy zodpovedajú reálnemu zdvihu. V skutočnosti máš pod pozitívnou pružinou aj negatívnu a už zanorenie vidly samotnéj je zopár mm.
04.04.2008 - 13:31:43
00
no na ten jeden centimeter od korunky sa dostanem uz ako som pisal ked prudko zatlacim vahou na vidlu...inak dakujem za informacie zas som sa nieco naucil :wink:
04.04.2008 - 13:45:29
00
no na ten jeden centimeter od korunky sa dostanem uz ako som pisal ked prudko zatlacim vahou na vidlu...inak dakujem za informacie zas som sa nieco naucil :wink:

1. netlač prudko ale plynulo, uvidíš kam sa dostaneš pri tvojej váhe :lol:
2. sprav graf a tam bude pekne vidieť celý priebeh správania pružiny
3. nerieš na fore, namontuj pásku a vybehni von.
04.04.2008 - 13:53:03
00
vie mi niekto presne poradit, kolko % ma byt SAG na vidle, ked zdvih som nameral 92mm...
vcera mi kiri spominal, ze SAG ma byt 25% (ak nie tak ma prosim opravte), z toho mi vypliva, ze moj SAG by mal byt 23mm...

teraz sa mi naskyta otazka, ze pri akych tlakoch to ma byt, ze ci mam natlakovat pozitivnu komoru a negativnu mam nechat prazdnu, alebo ma byt natlakovana pozitivka a aj negativka...

vopred dakujem za odpovede :wink:
15.04.2008 - 20:12:27
00
keyboard_arrow_up