Preto veľa krát vidíme aj vrchárov na vysokých ráfkoch pretože aj s nimi sú na hrane limitu.
No zrovna na kolesach pridavat a este na obvode nie je najoptimalnejsia varianta kedze sa tym zhorsuje akceleracia. Pri natupoch v kopci to robi svoje. Radsej by som dovazil niekde inde. Ked kolesa tak naboje alebo napr w-metrom v klukach ci tazsim predstavcom
29.11.2018 - 00:03:29
00
Nehovorila som o vysokých a ťažkých časovkýrskych zápletoch. Ale napr. 40mm sú už štandardom hoci kedysi sa v kopcoch jazdievali prevažne nízke 25mm. Vyššie ráfky zároveň poskytujú lepšie aerodynamiké vlastnosti pokiaľ sa dostanú do kopcov alebo a nie je cieľ na kopci tak výhody vyšších ráfkov prevažujú vyššiu hmotnosť.
29.11.2018 - 06:32:46
00
Napr. Shimano Dura Ace sú iba 40 a 60 mm, resp. ešte C24 hliníkové, a zjavne to považujú za dostatočný výber.
Kopce/terezín 40, flat 60. A hmotnosť galdových 40 mm Dúr je niečo nad 1300, čo je v hustej pohode.
29.11.2018 - 09:42:30
00
Kristína, máš prosím viac info o tých tvojich 35mm kolesách? Viem, že to tu niekde bolo, ale neviem to nájsť. Porozmýšľal by som, či sa mi oplatí vymeniť moje karbónové 1500+g neTLR kolesá :) (akože neoplatí, ale...)
29.11.2018 - 10:30:34
00
Ked vravíte o hmotnosti kolies (napr. 1500g pár) , talk to myslíte aj s obutím, kazetou a oskami? Alebo len ˇčisté" kolesá?
29.11.2018 - 11:46:00
00
hmmm ked si zoberiem 600g galusky + 150g kazeta nemyslim ze je vela ludi co jazdia 750g set kolies ;)
29.11.2018 - 11:48:18
04
Sranda je že 7 kg bicykel sa dá dosiahnuť aj ten z 80-tych rokov 20-teho storočia (na oceľovom ráme z trubiek COMOMBUS alebo REYNOLDS a s vtedajšími kolesami a vtedajšími sadami) .
Takže hoci máme výskum a moderné materiály, hmotnosť sa dramaticky neznižuje, nemá už kam ani pomaly.

7 kg cesták sa dá dnes postaviť na oelovom, duralovom aj karbonovom ráme.
29.11.2018 - 12:13:39
00
:D
29.11.2018 - 12:18:16
03
desertfremen no daj nejakú excel tabuľku z rozpisom komponentov. Toto bude zaujímavé :)
29.11.2018 - 12:53:44
01
naozaj si matne spomínam na nejaký germánsky oceľový cestný rám a sub-7 kg build, ale bolo to tak dávno, že si nepamätám výrobcu (80. roky)
lenže bežne sa nič tomu blížiace nejazdilo - Indurainove oceľové Pinarello v 94om malo okolo 9 (zas on bol tak trochu slon)
29.11.2018 - 13:16:24
00
Oceľový Favorit F1 SUPER SPECIAL pre reprezentáciu ČSSR z roku 1973 veľkosť 58 zo zoslabovaných trubiek COLUMBUS hmotnosť rámu okolo 1850 gramov (to bol už veľký rám na 185-190 cm) . Oceľová vidlica hmotnosť 700 gramov. Sety Duralových kolies prekvapivo nízka hmotnosť - Ráfiky boli ľahké jednostenné s nízkym profilom (nie ako dnes že keď sa do teba oprie bočný nárazový vietor tak zabočíš). Osadenie CAMPAGNOLO najvyššej rady.

A to sa bavíme o bicykli ktorý jazdil takmer pred polstoročím.

Pozrite si priemerné rýchlosti Etáp na TDF v 70-tych rokoch a dnes. A zistíte že rýchlosti sa nezmenili. Aj vtedy balík išiel priemernou rýchloťou 38-42 km/hod ako dnes na tých super high-tech bicykloch. Rekord do vrchu na Alpe D Huez drží Marco Panntani z roku 1997 - ešte nebola karbonová éra - (a pochybujem že ho ešte niekto niekedy prekoná, ani s 6,8 kg karbon bicyklom. )
29.11.2018 - 14:12:18
01
Tak ten fical na inom matrosi, ako karbon. :lol:
29.11.2018 - 14:15:18
09
desertfremen napísal:
Pozrite si priemerné rýchlosti Etáp na TDF v 70-tych rokoch a dnes. A zistíte že rýchlosti sa nezmenili. Aj vtedy balík išiel priemernou rýchloťou 38-42 km/hod ako dnes na tých super high-tech bicykloch. Rekord do vrchu na Alpe D Huez drží Marco Panntani z roku 1997 - ešte nebola karbonová éra - (a pochybujem že ho ešte niekto niekedy prekoná, ani s 6,8 kg karbon bicyklom. )

Pocuj, aj k tomu mas dake data, ci len tahas z ponozky, co pises? Narychlo som ja nasiel toto.

Prílohy:

Overall_Speed_Tour_de_France.gif
Overall_Speed_Tour_de_France.gif 21.6 KiB thumb_up0thumb_down

29.11.2018 - 14:20:52
03
desertfremen napísal:
Oceľový Favorit F1 SUPER SPECIAL pre reprezentáciu ČSSR z roku 1973 veľkosť 58 zo zoslabovaných trubiek COLUMBUS hmotnosť rámu okolo 1850 gramov (to bol už veľký rám na 185-190 cm) . Oceľová vidlica hmotnosť 700 gramov. Sety Duralových kolies prekvapivo nízka hmotnosť - Ráfiky boli ľahké jednostenné s nízkym profilom (nie ako dnes že keď sa do teba oprie bočný nárazový vietor tak zabočíš). Osadenie CAMPAGNOLO najvyššej rady.


no schvalne daj ku tomu "prekvapivo nizka hmotnost" a "najvyssej rady" aj cisla - uvidime co zmestis do 7kg...

teda nie ze by som ti chcel nejak zasadne kazit zaluzie ale moje BHcko co ma 6.1kg ma uz len na ram+vidlica usetrene 1.5kg co znamena ze suma zvysnych komponentov by musela byt o 600g nizsia - co vsadim 20E ze nebude :)


Naposledy upravil stax dňa 29.11.2018 - 14:27:16, celkovo upravené 1 krát.

29.11.2018 - 14:22:21
00
Tak to si vedľa, to mu krivdíš. Prečítaj si niečo o ňom, nejaký životopis. (Nezamieňaj si ho s Armstrongom ktorý bol posadnutý myšlienkou vyhrať za každú cenu).
Panntani bol iný, pre neho to bolo vecou CTI bojovať podla pravidiel.
A keď ho krivo obvinili a diskvalifikovali z Gira 1999 ponížili ho tým pred celým národom (bol miláčik národa asi ako dnes Sagan) , tak to neunesol psychycky a začal brať kokain. A odvtedy to s ním išlo z kopca.
Antidopináči ho zabili, sa dá povedať.
Najprv zabili jeho meno, a potom jeho.
29.11.2018 - 14:26:14
00
keyboard_arrow_up