Ako ja si ako o antidopingovej inkvizícii, tak aj o účinnosti dopingu myslím svoje, ale toto je iný, ehm, výlev.
29.11.2018 - 14:34:11
02
No to som s tou TDF nedal dobrý príklad, pretože dlžia aj profil sa líšia rok od roku ale plus mínus rýchlosť pelotonu aj tam od cca 70-tych rokov je tých 38-42 km/hod podla aktualnych podmienok. . Lepšie porovnanie je napr na klasike Milano-San Remo kde je trasa rovnaká. Rýchlostný rekord drží Gianni Bugno z roku 1990.
29.11.2018 - 14:38:55
00
S hurikánom v chrbte.
29.11.2018 - 15:03:32
00
:)
Pri bicyklových pretekoch Vždy záleží viac na človeku ako na technike.
Na jeho genetike - plúcach, svaloch, a hlave (jazdiť treba vedieť aj "hlavou")
A tak to je dobre.
29.11.2018 - 15:09:29
00
Ja som sa tu na fore docital, ze to ake ma niekto pluca a svaly sa vraj vola talent a nie genetika... To len aby rec nestala. :)
29.11.2018 - 15:23:12
02
Jezus napísal:
Ja som sa tu na fore docital, ze to ake ma niekto pluca a svaly sa vraj vola talent a nie genetika... To len aby rec nestala. :)

Ja som sa zas v knihach docital, ze nic take ako talent vlastne neexistuje. Nazor nech uz si obhaji autor: https://www.amazon.com/Bounce-Myth-Talent-Power-Practice-ebook/dp/B003P2WJ18
29.11.2018 - 15:33:10
01
Jezus napísal:
Ja som sa tu na fore docital, ze to ake ma niekto pluca a svaly sa vraj vola talent a nie genetika... To len aby rec nestala. :)


Tak Ivan vie, čo píše... :)
29.11.2018 - 15:36:13
00
talent je z mojho pohladu len iny vyraz pre lepsiu genticku vybavu ako maju jedinci v podobnom veku a vahe. teda ked aj vazis rovnako, stravujes sa skoro rovnako, merias rovnako a rovnako trenujes ten jedinec ma genticku vyhodu voci tebe a ostatnym a dosahuje lepsie vysledky. uz sme ale zas OT :D
29.11.2018 - 15:40:00
01
hlavne je smiešne si myslieť, že človek je tam jediný činiteľ, a takisto je smiešne si myslieť, že v balíku je výsledný čas zásluha jedinca
takisto je smiešne si myslieť, že úspora 1 W kvôli keramickému ložisku vyhrá preteky, keď 1 W robí aj vcelku nepodstatná špinka na reťazi a to, ako som sa vydrichmal, robí desiatky % :D
no a vplyv *****? pozerám na jeden môj segment, kde s obvykle pridžubaným vetrom mávam čas okolo 10-11 min, no a keď fúkalo ako by si jeden predstavoval, tak 6 (a keď fúkalo ešte mizernejšie, ako obvykle, tak 13-16)...

trošku som sa ešte porýpal v prelome oceľovej histórie do alu histórie a našiel som:
Ullrichove alu piňo nevážilo oveľa menej ako piňo dona Miguela: https://cycling.today/retro-pro-bike-jan-ullrichs-pinarello-paris/
hoci v múzeu píšu 7,5 - možno opäť bez nutnej kozmetiky

o rok neskôr to už náš koksový showman dal pod 7:
http://www.cyclingnews.com/features/marco-pantanis-1998-mercatone-uno-bianchi-mega-pro-xl-reparto-corse/
treba brať do úvahy aj to, že Ullrich bol trochu väčší ako špagetožravec a don Miguel bol proste medveď
29.11.2018 - 15:54:30
04
Duralové Pinarello z roku 1997 malo 7,5 kg - Ullrich na ňom vyhral TDF.
Duralové Bianchi z roku 1998 malo 6,9 Kg (vratane pedalov, flaše a košíkov) - čiže "katalógová" hmotnosť určite bola aj pod povolenou hmotnosťou UCI 6,8 kg.
Pirát na ňom vyhral povestné "Double" (To o čo sa márne snažili v poslednej dekáde borci ako Contador, Nibali, Froome, Quintanna...).

Akorát mi nejde do hlavy tých 9 kg Oceľového Pinarella z roku 1994, na ktorom Indurain vyhral TDF.
To Oceľové Pinarello sa dalo dostať pod 8 kg.
Možno to bola fakt "zosilnený kus" špeciálne pre Induraina, pretože bol to Obor svojim spôsobom. (Mal tuším 88 kg)
Nechápem ako mohol vyhrať TDF 5x po sebe a presadiť sa medzi 60 kg pavúkmi - vrchármi.
To je to isté ako keby teraz Sagan s klasikarskou postavou vyhral TDF a natrel to Foomovi a Quintannovi.
30.11.2018 - 10:25:01
00
Inak sa mi veľmi páčia tie kolesá na tom pirátovom Bianchi z roku 1998.
(Tie ráfiky s nízkym (až nulovým) profilom. Kde sa také nové dnes dajú zohnať? )
30.11.2018 - 10:27:21
00
Indurain mal silnú časovku, nie kopce - v etapákoch si ho videl vyhrať také že prológy a časovky a možno ešte náhodou nejakú etapku. V kopcoch sa akurát snažil nestratiť. However, Reynolds ani Columbus trubky, coby metráž, sa nebudú robiť špeciálne pre jedného kusa - prispôsobenie na indivindi rozmery sa zas pri zváraní do prírub dalo robiť celkom dobre.
Nízky galdový ráf? Nema problema: https://shop.mavic.com/en-int/open-pro-t-j24100.html#1028=3921&1035=3501
360 g, to je +/- toľko, ako má napr. Duke Baccara T vysoký 35 mm, kde je tuhosť úplne niekde inde, toľko k tomu, aké sú také kolesá "dobré"
Udávané hmotnosti treba brať s rezervou, pre konkrétny ten Ulrichov v múzeu píšu 7,5 kila, inde pre ten istý "approx. 9". Je to vraj aj tým, že v priebehu sezóny dostal karbónové kolesá. Lenže, počas preteku máš, ak sa vykašleme na bidony, na biku ďalšiu nutnú kozmetiku, minimálne snímače, štartové číslo, transpodér(y), computer. V mojom prípade je to dokopy asi pol kg. Takže aká bola reálna štartová hmotnosť je stále otázne.
Podstata je tá, že síce sa naozaj dal už v 80tych urobiť 6,5 kg oceľák, reálne sa na takom nejazdilo (možno neprešiel cez UCI špecifikácie, možno to bol prototyp) a k danej hmotnosti sa v praxi dopracovali až o 10 r neskôr. S alu zliatinami.
Mal som Favorita aj z lešenárskych trubiek, aj z Columbusu na Campe, nechcel by som už späť ani jeden z nich, hoci som dlho váhal sa ich zbaviť, ani nič im podobné. Toto pohonkávanie si nad zašlými časmi je celé na pizzu. Nie, nebolo to lepšie vôbec v ničom.


Naposledy upravil tulenik dňa 30.11.2018 - 18:23:47, celkovo upravené 1 krát.

30.11.2018 - 13:40:02
01
Už by ste to mohli uzavrieť s tým, že hmotnosť nie je všetko a podstatné sú aj iné vlastnosti rámov, potažmo geometria. A tam bol aj je progres nepochybne.
30.11.2018 - 13:52:32
03
No počuj Tuleň, nesúhlasím s tebou.
Klasické cestné bicykle zo "zlatej éry cyklistiky" (tie zo 50-tych až 80-tych rokov) to sú stroje ktoré majú za sebou históriu, nádych starých časov. . To dnešným chýba, nech sú akokoľvek technicky vyspelé. Preto Aj ja vlastním jeden kus, (DUSIKA z roku 1981), ktorý momentálne reštaurujem. Je to obyčajná sériovka - nič výnimočné , trubky nemá zoslabované ale aspoň po tých rokoch sa na ňom môžem cítiť bezpečne. (Rám som vážil - a má 2550 gr. a vidlica 700 gr. ) Dám vedieť keď ho dokončím koľko bude vážiť. Sada je pôvodná ale dávam tam aj nové veci kvôli funkčnosti a pohodlnosti. (komplet nové kolesá na priemysloch , nové zapuzdrené stredové zloženie atď.)

Nieje to bicykel na každodenné používanie - to nechajme dnešným moderným. Je to bicykel ktorý máš v obývačke na stene ako dekoráciu. Je to bicykel na príležitosť. (vytiahneš ho pár krát za rok na nejakú jazdu historických bicyklov alebo občas v nedeľu za pekného počasia trochu prevetrať. Tie akcie sú čoraz populárnejšie - napr Eroica.

Je to ako Porsche 911 z roku 1971. Ano, dneštná 911-tka vďaka vývoju techniky má lepšie parametre, ale všetkými desiatimi by som chcel mať v garáži radšej to zroku 1971.
03.12.2018 - 10:05:54
00
ffwd f6r s ffwd nabojmi, tie naboje mi pridu ako prelepene dt350 neviem ako je spolahliva ta vaha este to prevazim na druhej, ale bude to +- odpovedat realite.
ps tie umele stuple som vynuloval :D

Prílohy:

IMG_20181205_103826.jpg
IMG_20181205_103826.jpg 1.73 MiB thumb_up1thumb_down

IMG_20181205_103921.jpg
IMG_20181205_103921.jpg 1.66 MiB thumb_up1thumb_down

05.12.2018 - 11:08:19
05
keyboard_arrow_up