Sasulnik napísal:
Ujo-Ventilka oba tie decatloňácke biky RC500/520 nie sú gravely ale endurance cesťáky na kotúčovkách. Echt gravel príde až na jar.


Zatriedovat je vzdy na diskusiu, no clovek ma rad poriadok vo veciach :)

Podla mna endurance cestak na kotucovkach je gravel :)
Urcite na spodnej hranici, ak sa tam zmesti plast okolo 38mm.

Cistokrvny endurance cestak s kotucmi rata tak s 32mm plastami a geo decathlonackych cestakov uz aj predtym je skor o stabilite. Vysoky, dlhy razvor, polozenejsia vydla, pocitovo daleko od bezneho cestaku.
05.12.2018 - 17:39:46
00
Ujo-Ventilka napísal:
oponoval by som, gravel ma svoje vlastne specifika, doteraz take nieco na trhu nebolo. Zavadzajuci je ten nazov gravel, ze na strk,
pre mna je gravel stabilnejsi endurance cestak s poriadnym tire clearance, ked sa to zmeni na drbne, cestak znaci ze to ma jazdne vlastnosti cestaku plus je lahke, a manevrovatelne a komfortne, nie zbytocny overbuild ako MTB Htcka. endurance znamena pohodlny vysoky posed. Tire clearance aspon 38mm, to sa uz da jazdit komfortne po hocicom okrem blata, korenov, kamenov a podobnych lesnych veci.


Ano, ma svoje specifika, ako vsetko co vznikne kombinaciou viacerych konceptov, ale neprinasa nic zasadne noveho.
Stale plati, ze je to ako "ochudobneny" krosovy bicykel.
Oproti krosu ponuka:
- nizsi komfort v lahkom terene odobratim odpruzenej vidlice,
- mensi rozsah prevodov - namiesto MTB komponentov su cestne,
- chyba plynule davkovanie brzdneho ucinku - vo vseobecnosti vacsina krosovych bicyklov ma hydraulicke kotuckovky, gravelove bicykle zas mechanicke,
- nizsiu vahu - karbonova vidlica, cestne prevody namiesto MTB, mechanicke kotucovky namiesto hydraulickych , to vsetko umoznuje znizit vahu,
- viac moznosti uchopov vdaka baranom.

Do diskusie by som nevmiesaval MTBcka HT, kedze tie tu primarne urcene len do narocnejsieho terenu. Krosove bicykle, na druhu stranu, su svizne na asfalte (aj rozbitejsom) a v lahkom terene. Rovnako sa prezentuju gravely.

Musim prizvukovat, ze v zasade nemam nic proti gravelom, akurat mi pride divne, ze sa okolo tejto novej kategorie robi take halo, akoby slo o nieco prevratneho. Jasne, s baranmi vyzera bike kuulovejsie :-).
05.12.2018 - 17:46:01
01
Gravel nieje nič iné, ako marketingové oprášenie cyklokrosu, ktorý tu s nami je niekoľko desiatok rokov, so svetovým pohárom, dresom majstra sveta, a všetkým ostatným...jediné, čo to má navyše, že pár rokov dozadu sa cyklokrosy/gravely robili pre pretekárov, a dnes je z toho konzumný boom pre všetkých....podistým to bude v tom, že ten bicykel je svižný a agilný na asfaltke, na šotolinke a neasfaltovej ceste....čo stačí veľkej časti bicyklujúcej verejnosti.
05.12.2018 - 19:03:16
03
Cykloros podla UCI je 33mm
Gravel - konzum - hocikolko sa zmesti
05.12.2018 - 19:49:26
00
Ja predpokladám, že Gravel čoskoro skončí tak ako Faf Bike. No kým konzumenti (bikeri) zistia, že Gravel je len ďalší trik obchodníkov, veľa sa ich nachytá.
05.12.2018 - 23:11:33
00
a nie je to jedno či to je len reklamný ťah alebo fakt niečo výnimočné? osobne nekupujem veci preto že sú v móde a neraz sa mi stane, že niečo nekúpim len preto, že je to masová záležitosť. jediná nevýhoda "boom produktov" je nadhodnotená cenovka. fat bike má podľa mňa tiež svoje čaro, ale je na úzkoprofilové využitie a možno aj preto sa nechytil. osobne som začal pozerať po gravel tématike len preto, že som hľadal odolnejší cesťák a nepotreboval som nízku hmotnosť pretože si jazdím pre seba a nepotrebujem byť lepší, rýchlejší ako niekto, stačí že po nejakom období uvidím zlepšenie u seba a to poteší nad mieru
06.12.2018 - 06:41:55
011
Gravel Votec VRX Pro v teste. https://www.mtb-news.de/news/2018/12/05/votec-vrx-pro-test-gravelbike/?utm_source=forum&utm_medium=teaser&utm_campaign=news
Kritika vlastností Gravelu i keď len ˇšanovlivá". ( promo článok )
Už som na Gravel bikoch videl teleskopku, odpruženú vidlu a tento v teste má platformy.

Prílohy:

aHR0cHM6Ly93d3cubXRiLW5ld3MuZGUvbmV3cy93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAxOC8xMS8yMzE3MDE1LTVhYnFubWExNHhhNC12dGVjNC1vcmlnaW5hbC5qcGc.jpg
aHR0cHM6Ly93d3cubXRiLW5ld3MuZGUvbmV3cy93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAxOC8xMS8yMzE3MDE1LTVhYnFubWExNHhhNC12dGVjNC1vcmlnaW5hbC5qcGc.jpg 132.51 KiB thumb_up1thumb_down

06.12.2018 - 06:57:08
00
Ujo-Ventilka napísal:
oponoval by som, gravel ma svoje vlastne specifika, doteraz take nieco na trhu nebolo.

veru nebolo.. preto na CXku jazdím presne tie moderné "gravel" terény už 10 rokov :lol: ale stále sa držím toho že ho mám ako doplnok k MTBčku, jazdím s ním 70-80% po ceste akurát zvláda aj skratky cez polňačky či krížom lesom.. ale gumy tam držím rozumné na ceste 32 či 35, aby sa to na nej furt gúlalo..
tlačiť tam tučné plášte s velkým vzorkom aby som mohol šantiť v lese to už rovno vezmem MTB.. :^)
06.12.2018 - 07:06:20
09
GaliPet napísal:
Ja predpokladám, že Gravel čoskoro skončí tak ako Faf Bike. No kým konzumenti (bikeri) zistia, že Gravel je len ďalší trik obchodníkov, veľa sa ich nachytá.


Takže nám nešťastníkom čo sme to kúpili odporúčaš čím skôr predať, kým je okolo toho taký hype? ;)
06.12.2018 - 07:29:32
00
Neriešte prosím čo je lepšie, skôr by sa táto téma mohla udržať v konštruktívnom duchu, tak ako začala.
06.12.2018 - 08:29:55
03
ja Gravel napríklad vítam, je to medzikus - cesťáku a crossu... pred 2 rokmi som kúpil Crossový bike, lebo 75% cesty (aj ked slovenské cesty III. triedy, to je už tankodróm sem tam), ale tých 25% po poľných a ľahkých lesných cestičkách jazdím tiež, nakoľko sa potrebujem vyhnúť hlavným cestným ťahom.... a to teda na klasickom cesťáku nedáš nijako...

na crosse mi chýba tá polohovateľnosť "baranov" že ak treba sedíš vzpriamenejšie, viacmenej v jednej polohe, čo je dobré keď človek sa vozí len tak na "kochačku", ale keď sa snažíš šlapať, tak je to limitujúce, na tých baranoch predsa len ak treba, tak sa dá prikrčiť na rýchlych pasážach, vieš meniť viacero polôh

takže do budúcna to vidím tak, že na cross pôjde 100 mm AIR vidlica a bude z toho hardtail do "lesa" s 2" gumami, a namiesto crossu na cesty a poľňačky, bude gravel vpredu s dvojplackou... keby sme žili v rakúsku, kde je kopec cyklochodníkov a ciest v kvalitnom stave, tak tam sa asi gravel moc neuchytí... ale realita SVK je a asi ešte dlho bude taká, že na tie naše cesty bude lepší skôr ten gravel s 700x40 gumami...

taký Koyuk 2.0 bych bral hneď... za tých 1100 to nevypadá špatne... či?

a ak to správne sledujem, tak Gravel ešte len začína... a teoreticky už aj vidím zaradenie... Gravel bude riešiť low a mid end kategórie pre "začínajúcich" cyklistov, a klasický cesťák bude skôr mid a high end, pre "fajnšmekrov" ktorí už vedia čo presne potrebujú... ono keby nám dal nejaký výrobca bikov, že koľko tak predali v minulej sezone klasických cesťákov oproti crossom a mtbčkam by asi bolo jasno... ale odhadujem že cesťáky ťahajú v súčasnosti za kratší koniec...
06.12.2018 - 08:39:03
02
Závisí kde v AT. Lebo ak v Marchfeld-e (na západ od Moravy a severne od Dunaja), tak to sú tam šotolinové orgie v poli :-)
06.12.2018 - 09:04:07
01
Ak sa môžem vyjadriť aj ja k téme, tak minulú sezónu som testoval asi 4-5 rôznych gravelov a celkovo sú moje dojmy pozitívne. Najmä cesty do práce boli 100 a 1.
Ráno som dupal po asfalte, aby som stíhal a po práci som už mohol strúhnuť kľudne nejakú skratku do susednej doliny a neísť zasa trasu, ktorú chodím permanentne 6 rokov hore-dole.
V mojich končinách je málokde pekný nefrekventovaný vyasfaltovaný okruh . Na druhej strane rôznych požiarnych lesných ciest a luxusných asfaltových zvážnic je tu viac ako dosť.
Tu s gravelom nemám problém prejsť cez rozbité spojky a pokračovať ďalej. Na cesťáku by som to asi ani skúšať nechcel.
Na strojoch ako Canyon Grail som ani nemal pocit, že by som na ceste oproti žiletke nejako zaostával a s podhustenými kolesami sa dalo vyštverať za sucha skoro všetko. Zjazdy samozrejme omnoho umiernenejšie. Na môj štýl jazdenia, že vyrazím s tým, že nemám presne naplánovanú trasu a nemusím sa riadiť len hlavnými ťahmi , to je ideál.
06.12.2018 - 09:23:56
04
No Takto. :)
Mám Oceľový Gravel na 40 mm pláštoch (Najazdil som na ňom 4 tisíc doteraz) a 4 roky som mal Duralovo-Karbonový cesťák s "Race" geometriou na 23 mm pláštoch a klasickými čelusťovými brzdami (FELT F-kovej rady) na ktorom som najazdil dohromady asi 15 tisíc. Takže mám čo porovnávať. Ten pocit z jazdy je úplne iný, rozhodne to nieje len "marketingový ťah" ako tu poniektorí prezentujú. Zásadný rozdiel je GEOMETRII - a to aj oproti cyklokrosu (ak si odmyslím 40 mm plášte VS 23 mm plášte ktoré sami o sebe zadefinujú pocit z jazdy veľmi jasne). Pre porovnanie - na cesťáku som bol naozaj v citeľnom predklone - hornú rámovú trúbku som mal 610 mm (oproti 560 mm na graveli), predstavec som mal 130 mm (oproti 120 mm na graveli). Na graveli som v pohodlnom predklone. Cestný bicykel má strmší hlavový uhol, krátky rázvor, čo sa prejaví v lepšej ovládateľnosti - bicykel okamžite reaguje a môžete robiť ostré kľučky a predbiehacie manévre medzi ostatnými (ak ste náhodou v skupine). Oproti tomu gravel má položenejší hlavový uhol a stým súvisiaci dlhší rázvor kolies, ktorý vám zase dá vetšiu istotu v dlhých tiahlych zjazdoch a vetšiu stabilitu všeobecne. Cesťák (aj cyklokros) má kratšiu zadnú stavbu a stým súvisiacu vetšiu TUHOSŤ rámu - to si jasne uvedomíte - bicykel ide okamžite hladne "za pedálom" a zrýchluje - oproti gravelu, ktorý má zase vetšu PRUŽNOSŤ rámu aj kolies (čím je pohodlnejší hlavne na dlhšie jazdy) a má taký lenivší prejav po šliapnutí do pedálov. To sú moje osobné skúsenosti.

1 hodina v sedle cestného bicykla som mal akurát tak "dosť" aj na hladkom asfalte a potreboval som prestávku na vydýchnutie, narovnanie, (chrbát som začal cítiť, atď).
1 hodina v sedle Gravelu - a mám pocit že by som mohol ísť ďalšie tri bez prestávky - a to aj na lesnej ceste bez asfaltu.
To je hlavný ROZDIEL.
Samozrejme, priemerná rýchlosť je na graveli nižšia o pár km/hod pri tej istej námahe ale nieje to nijak výrazné že by to obmedzovalo.


Tiež dochádzame do práce cez mesto bolo na cesťáku utrpenie - na graveli si to užívam.

Cyklokros som nemal ale jeho prejav a pocit je veľmi podobný cesťáku s ktorým má rovnakú DNA.
Gravel je iná kategória.
06.12.2018 - 09:54:51
08
som sa schválne kukol na tie čísla a volajako mi to nevychádza.. vzal som ako vzor Meridu (Cyclocross - CX, Scultura ako cesťák, Silex ako gravel)
HTA: CX 70-72°, Scultura 71-73,5°, Silex 71°
TT: CX 525-590, Scultura 520-590, Silex 548-620
CS: CX 425, Scultura 408, Silex 430
a doplním Reach a Stack:
R: CX 370-403, Scultura 373-401, Silex 380-430
S: CX 524-612, Scultura 529-619, SIlex 587-663
www.merida.sk

z toho čo si popísal mi vycházda že cesťák si mal zjavne s nahovno geometriou pre teba :)
06.12.2018 - 11:00:12
02
keyboard_arrow_up