No ked uz si porovnaval jednu znacku (Merida), okrem HA, co nesedi s tym co pisal desertfremen? Silex ma jednoznacne dlhsi a vyssi ram, dlhsie CS, rozvor, atd.
Ale inak suhlasim, ak mal taky pocit po hodine jazdy na cestaku, tak mu najskor nesadol (zly fit, ci nespravna velkost, alebo proste nesadla geo toho ramu). Ale to je aj tak mimo temy.
06.12.2018 - 11:36:11
00
že sa bavíme o rozdiele v milimetroch a v hraničných hodnotách.. a desert práve píše že cesták mal dlhší a na gravele sedí menej poskladaný (samo o sebe hovorí už aj že na dlhý bike si dá ešte dlhší predstavec)..CS je výraznejší rozdiel s tak cesťákom, s CX minimálny..
najvačší rozdiel na tom celom robia tak prevody a tučné gumy :) takže mi zďaleka z toho nevychádza že by gravel bol dajaká super vyplnená diera či nebodaj úplne iná kategória.. akurát začali predávať obyčajné bicykle trochu inak vyskladané..
06.12.2018 - 11:46:04
03
Cesták som nemal s "nahovo" geometriou, bola to moja veľkosť rámu. (Mám 196 cm a podla tabuľky FELTU som mal mať rám 61 cm čo som aj mal.
Akorat že to bola geometria "F" čo je identická ako používali v profipelotone. Ale takú som chcel. (Peter Sagan efekt).

Nehovorím že som na tom cestáku nejazdil 2-3, občaj aj 4 hodinové výjazdy.
Ale rozhodne to nebolo také pohodlné ako gravel a u mňa pocit pohodlia rozhodne zaváži či ma výjazd baví alebo nie.
Nevadí mi že ten istý výjazd trvá o pol hodinu dlhšie, neporovnávam si segmenty na strave, ale ten pocit pohodlia je na nezaplatenie.
06.12.2018 - 11:58:37
00
CraObs To ze mal na pocit dlhsi cestak, ale nie je vysledkom dlhsieho ramu. Cestaky maju praveze kratsi ram (TT, CS, rozvor) ako typicky dnesny gravel. Dlhsi posed na cestaku je dany hlavne predstavcom a nizko polozenymi rajdami. A to, ze je rozdiel len par mm v geo sa da povedat aj o inych kategoriach bikov. Skusi si zobrat hociaky XC, trail, AM/EN bike a pozri si aky je rozdiel medzi tymito kategoriami alebo v ramci kategorie na old school & modern geo. Par mm.. ci stupnov. ;-)


Naposledy upravil Filip80 dňa 06.12.2018 - 12:08:49, celkovo upravené 1 krát.

06.12.2018 - 12:00:30
00
Ked uz sme pri tych kategoriach, tak cestak je primarne urceny na cesty, s tym, ze ma vela podkategorii a kazda ma specificke urcenie. Samozrejme, da sa na nich jazdit hocico a hocikde, dokonca aj teren, ale ma to svoje ale. :-)
Rovnako CX biky su biky urcene na CX zavody a tomu su aj prisposobene. Sice je par firiem (napriklad Focus, Canyon), ktore v ramci CX rady ponukaju CX ram s inym osadenim, lepsie prisosobenym na beznu jazdu (urban, fitness ci dnes to mozme nazvat aj gravel) ale stale je to zavodny CX ram.

Kategoria gravel je len odpoved na dopyt po niecom inom ako je typicky road / CX bike. No zaroven gravel je velmi siroky pojem a kazda firma ho chape inak. Niekto len osadi CX ram inymi komponentami, da novu farbu a do nazvu hodi gravel. Niekto mierne prisposobi endurance cestak. Niekto spravi uplne novy ram so specifickou geometriou. Niekto pouzije MTB ram - pripadne cestny upravi na MTB podobnu geo.

Uznavam, ze niektore firmy chapu gravel len ako dalsi "termin", ktory im pomoze s predajom. Ale tych je nastastie len par. Osobne si nemyslim, ze gravel skonci ako fatbiky. FB vzdy boli (pred nedavnym boobom) a aj su len velmi specializovane biky pre maly okruh ludi. Gravel je nieco uplne ine. Narozdiel od fb (urceneho na specificky teren ci v zime) gravel vyuzijes celorocne a na rozne povrchy, bez velkeho obmedzenia. Je to univerzalny bike pre masy. V US je gravel obrovska scena, ktora funguje dlho a je velmi popularna. K nam sa dostava s niekolkorocnym oneskorenim (podobne ako beh a maratony) a firmy reaguju pomerne neskoro.

Fakt je ten, ze nikto nikoho nenuti kupit gravel bike. Ak vam to nic nehovori, tak to jednoducho ignorujte. Dnes je taka siroka ponuka vseliakych bikov, ze kazdy si vyberie co chce. A keby nahodou nie, vzdy sa da kupit ram (aj vyrobeny na mieru) a osadit podla seba.

Ja gravel mam, ale nekupoval som ho kvoli gravel nalepke. Po cestaku som poskuloval par rokov, ale na trhu nebolo presne to, co by som v cestaku chcel. A ak hej, boli tam ine ale. Nakoniec vacsinu mojich poziadaviek splnala kategoria gravel a ked Merida prisla so Silexom ktory som skusil, vyhovoval mi vo vsetkom.
06.12.2018 - 12:02:40
03
desertfremen napísal:
Cesták som nemal s "nahovo" geometriou, bola to moja veľkosť rámu. (Mám 196 cm a podla tabuľky FELTU som mal mať rám 61 cm čo som aj mal.
Akorat že to bola geometria "F" čo je identická ako používali v profipelotone. Ale takú som chcel. (Peter Sagan efekt).

nevravím že si mal zlú velkosť, ale nesediacu geometriu ;) vymenil si v skratke posed zo 610+130 za 560+120!
Filip80 napísal:
Cestaky maju praveze kratsi ram (TT, CS, rozvor) ako typicky dnesny gravel

áno to som presne napísal, desert totiž písal opak..

nie som dajak odporca gravelov, dokonca som rád.. ale netvárim sa že došlo dačo nové, akurát už to človek nemusí lepiť ale dá sa kúpiť hotovka a tlačí to ceny dolu a rozširuje možnosti.. akurát sa pozastavujem nad tým že poniektorí to už tlačia do extrému a že z toho robia v podstate naozaj MTB HT s baranmi.. a s baranmi to v lese je síce sranda, ale občasná na spestrenie, nie prioritne.. takže dávať na to skoro 2" plášte je fakt odveci..
06.12.2018 - 12:33:40
01
Suhlasim. skoro MTB s baranmi je extrem a tiez ma to neberie, no ja to beriem tak, ze nech si kazdy jazdi co chce.
06.12.2018 - 12:47:17
00
Gravel je super pre starších ľudí, resp. čisto hobby cyklistov, ktorí sa nenaháňajú za výkonmi. Ja si gravel vyskúšal a neoslovil ma, pretože na tom neviem tak dupnúť ako cestnom či cyklokrose. Mám Canyon Aeroad, čo je top pretekársky stroj, ale napriek tomu mi príde veľmi pohodlný. Ale gravel rozhodne svoje miesto má, pre mnohých je oveľa pohodlnejší ako cyklokros a zároveň netreba zabúdať, že cyklokrosový bajk zoženiete pod 1000€ len ťažko, kdežto tie základné gravel bajky som videl už aj za 500-600€. Na Slovensku je stále v móde kúpiť si MTBčko a jazdiť na ňom po ceste, takže gravel by mohol týmto ľuďom otvoriť oči.
06.12.2018 - 13:30:46
02
[img][img][img][img][img][/img][/img][/img][/img][/img]
JOLI napísal:
Tak výzbroj na lesy, lúky, háje je na novú sezónu pripravená. Američan bude spoznávať karpatské zákutia.

Prílohy:

IMG-20181111-WA0000.jpeg
IMG-20181111-WA0000.jpeg 829.57 KiB thumb_up3thumb_down

06.12.2018 - 14:09:28
013
ale hodinu nevydrzat na cestaku? nieco je zle, nieco je zle
06.12.2018 - 15:58:44
02
Luckass napísal:
Gravel je super pre starších ľudí, resp. čisto hobby cyklistov, ktorí sa nenaháňajú za výkonmi. Ja si gravel vyskúšal a neoslovil ma, pretože na tom neviem tak dupnúť ako cestnom

Ale tak zase tak staro sa necítim. A keď si chcem poriadne naložiť tak tiež jedine na cesťáku. Gravel beriem práve ako zábavu v ľahkom teréne. Nepotrebujem si na ňom nič dokazovať v krkolomných zjazdoch, alebo na šutroch a koreňoch, brodoch a iných chuťoviek. Na takéto divočiny sú tu na to iné traktory.
06.12.2018 - 16:52:23
01
[quote="@1436634"][/quote]
Ja síce tmavé a matné rámy nemusím, ale ten Bombtrack je teda niečo. :y:
06.12.2018 - 16:55:12
00
CraObs napísal:
som sa schválne kukol na tie čísla a volajako mi to nevychádza.. vzal som ako vzor Meridu (Cyclocross - CX, Scultura ako cesťák, Silex ako gravel)
HTA: CX 70-72°, Scultura 71-73,5°, Silex 71°
TT: CX 525-590, Scultura 520-590, Silex 548-620
CS: CX 425, Scultura 408, Silex 430
a doplním Reach a Stack:
R: CX 370-403, Scultura 373-401, Silex 380-430
S: CX 524-612, Scultura 529-619, SIlex 587-663


z toho čo si popísal mi vycházda že cesťák si mal zjavne s nahovno geometriou pre teba :)


A co ti prosim nevychadza, nerozumiem.

Vsetko tam plati,
uhol vydle sa oproti cestaku moc nemeni, tak o stupen, aby sa zachovala zivost bajku, polozeny uhol je dobry na zjazdy v lese, a to gravel dava mozno tak v krizovom rezime. Reach a TT je v dnesnej dobe nedobre cislo na porovnavanie, niektore znacky zacali davat kratsie predstavce okolo 8cm, treba sa pozerat co montuju na konkretne bajky, canyon preto zacal pisat do geotabuliek parameter reach+. dolezity je stack a tam ten silex je o cca 5cm vyssi.
Pre mna dolezity je razvor, to dost definuje pocit z bajku, ja mam stale radsej krasie bajkyaj ked gravely sadost natahuju,dava to potom jazde Ficove istoty :)

Ja sa vzdy pousmejem, ked vydim tych vsetkych 99percent bajkerov na cestaku ako maju predstavec proklate vysoko, ale cest m nedovoli ho otocit :) ja mam na graveli cca v strede a to som ho znizoval, lebo mi bajk prisiel az privysoky. a to mam nohy dlhsie o 4cm na moju vysku...
06.12.2018 - 19:29:20
00
[quote="@1436634"][/quote]

tak to je parada, to by som si tiez vedel na Karpaty predstavit, aj na dlhe vyjazdy. A aj single by to davalo.
06.12.2018 - 20:15:02
00
Skus si zjazd na baranoch so sucasnym brzdenim na kamenistom / korenistom podklade a pochopis, ze barany do terenu nepatria. Okrem toho preco by si si skladal HT a potom nan dal barany? Aby Ta to obmedzovalo? Je to nanic...
06.12.2018 - 20:24:55
04
keyboard_arrow_up