dzajro a mne to vyslo tak, ze chodia na slabo kvalitne preteky do afriky, presne na take, za co su kritizovani.

moravek nie je druha strana, to si na omyle a nanho som vobec nenarazal, ale to dobre vies
hovoril som o tomto uplne zbytocnom vyplakavani, ktore si mohol kludne timko odpustit, ale jeho ego mu nedovolilo a zacal polarizovat cyklisticku verejnost a rozdelovat ju na stranu A a B

Dlho som nad tým premýšľal, ale asi nastala chvíľa napísať nasledovné. Je mi ľúto, že posledný rok a pol sa v našej cyklistike vytvorili dva znepriatelené tábory a tento boj brzdí jej rozvoj. Je veľmi náročné držať nestrannú líniu a nebudem predstierať, že nie som na strane A. Takže Jano, Milan a spol., áno, som účelový pisálek, aj keď mi nikdy nikto nenadiktoval, čo mám písať ani hovoriť. Všetko šlo vždy z mojej hlavy. Jano, pamätáš si, kedy sa pokazili naše vzťahy? Bolo to v roku 2015. Stačilo povedať jednoduchú vetu: "Lukáš, bol by som rád, ak by si ma v článkoch čo najmenej spájal s Cycling Academy, lebo stále robím na Dukle." Bez mihnutia oka by som to urobil. No ty si sa krútil a nechcel to priznať. Rezultátom bolo, že keď na teba písali v diskusii škaredé veci, nemazal som to a hoci sa to zdá neuveriteľné, diskusiu naozaj často nečítam, lebo by mi z nej praskla hlava. Neustriehol som hranicu a už som sa ti za to aj ospravedlnil, hoci chápem, že to nestačí. Ak by si bol zavolal alebo hoci len poslal SMS, opäť by som to bez mihnutia oka vymazal. Mrzí ma, že si mi asi nedôveroval, keďže si sa neozval. Iný dôvod mi nenapadá.

Ale zamysleli ste sa vy zo strany B niekedy nad tým, prečo som na strane A? Všakže Vám ako prvé napadli peniaze... Nie, nie je to o nich. Tak ako vždy, odpoveď treba v prvom rade hľadať v medziľudských vzťahoch. Niektorí zo strany B ste mi dokázateľne klamali, iní ste ma zavádzali. Jeden mi dlhuje už zdanené peniaze a ďalší ma otvorene menuje účelovým klamárom (ale aby som bol spravodlivý, na Milana sa nič z toho nevzťahuje). Každý si môže urobiť obraz, či vás môžem dať na roveň ľudí ako Franklin, Peter, Katka, Ketrin, Lučko a ďalší, ktorí so mnou komunikujú otvorene, ochotne, priateľsky a hlavne s dôverou. Ja vidím ako obetujú svoje životy (najmä prvý menovaný) v prospech cyklistiky. Mimochodom, ja ho neobetujem? Za posledných osem rokov som nikdy nemal dovolenku dlhšiu ako jeden deň a pracoval som všetkých štyristo víkendov aj mimo sezóny, keď pripravujeme tú ďalšiu. Toto je náš 7111. autorský článok a administrácia eviduje cez 35 000 editácií článkov. Je to normálne, alebo som blázon, ako hovorieva o sebe Marc De Becker? Ešte som si aj týmto komentárom definitívne zamkol už zavreté dvere k našim Borákom. A vzhľadom na metódy strany B nie sú vylúčené ani ďalšie konzekvencie.

A na úplný záver ešte jedno poďakovanie Krišotovi za pomoc v nedeľu ráno. On vie, prečo to píšem a je to ďalší človek na správnom mieste. Priatelia, nevzdávajme sa! A hlavne, nenechajme sa znechutiť! Všetkým nezainteresovaným fanúšikom nášho športu sa ospravedlňujem za tento nekorektný komentár. Tak som to skrátka túto prebdenú noc cítil. Tým, ktorí nás čítajú iba počas sezóny, v mene redakcie želám peknú zimu a prevezmem si časté prianie Braňa Dobšinského príznačné pre túto dobu: Žite s pokojom v duši!

P.S.: Už dlhšie som sa ako osoba neocitol na nástenke nemenovaného pána medzi spŕškou konšpiračných bludov a nenávisti. Teším sa na dnešok :-) A tiež som zvedavý, kedy si strana B konečne uvedomí, že ju tento pán absolútne diskvalifikuje. Poradím, že minimálne v noci mu častejšie kontrolujte príspevky. Máme nejeden zaujímavý screen. A vedzte, že nenávisť predsa nikdy nie je správnou cestou. Mt 26, 52.

po tomto nevidim dovod byt nekriticky k jeho rozhovorom s franom a duplom, ked v nich frano nakecal tolko bludov ako v tom poslednom a tak potvrdil svoje trenerske renome.
06.12.2018 - 16:15:52
Obree napísal:
S tými železnicami si sa riadne sekol, stojí sa aj na TdF nehovoriac o iných pretekoch.
Skôr je to o tom že je viac nadjazdov a podjazdov ako kedysi a určite je aj snaha sa priecestiam vyhnúť pri tvorbe tratí. A podlieza sa aj dnes :D


vsak prave to som mal na mysli...v clanku je to napisane tak, ze ako keby to teraz nebolo ;)

♠ ACE OF SPADES - WHEN DIPLOMACY FAILS ♠

06.12.2018 - 17:34:26
Nepochopil som Tvoju narážku sorry
06.12.2018 - 18:42:04
Načo sa tak rozoberá ten článok. Je predsa jasné že je to iba výhradne o peniazoch . Presnejšie o zabezpečení a kvalite trénerov ktorých treba zaplatit. Netreba chodiť ďaleko,v Česku je to ina liga . Jednoducho kvalita generuje kvalitu . Zahrajte sa na keby , keby bolo v cyklistike vela peňazí tak máme viac trénerov viac klubov, atď a aj ten prechod od juniorov treba zaplatiť. Nemáme štadióny , ovály . Motiváciu byť v cyklistike úspešný atď. Jednoducho nemáme dosť kvalitné podmienky. Stačí zobrať ako príklad hokej. Do klubov chodí množstvo detí ktorým rodičia platia niekoľko tisíc eur na sezónu. Pár známych čo m vravia že okolo 5tisc e. Tak v čom to je? Možno aj platy v hokeji sú silné lákadlo. Jedno s druhým. Ale každopádne chyba silnejšie zázemie v cyklo kluboch .

a. Ivan a w/g. V čom je rozdiel keď máš napr 4w/kg natrénované na rovine a v kopci?

v. Sagan sa čo som čítal vyjadril že cca 2021 chce ísť z cesty preč a možno MTB ...

http://www.bajkomktajchom.sk/

07.12.2018 - 09:03:47
Kde to natrénuješ je jedno. Ide o to koľko wattov, wattov na kg dáš v teste, časovke /pretek/ na rovine a v kopci. Na rovine dať napr. 4W/kg je väčší problém ako v kopci. A ešte väčší problém je to dať na rovine v aero pozícii. Tohto roku ako hobík som mal rozdiel v preteku - časovke na rovine a do kopca 31 W pri váhe 71 kg a výkone 251 W a 282 W - rovina a kopec /24 a 21 minút/, 3,5 a 4 W/kg.


Naposledy upravil ivan dňa 07.12.2018 - 09:33:23, celkovo upravené 2 krát.

07.12.2018 - 09:18:16
Jasné ale podľa mňa nie je jedno či natrenujes v kopcoch alebo na rovine. Je to iný priebeh ťahu. Potom by Terpstra vyhrával všetko a ten má určite viac watt ako napr Quintana . Lenže Nairo chodil do školy každý deň 25km do kopca. A Niki tam mal akurát tak nejaký bobek.
Nechcem sa baviť o podiele vlákien ale iba o Tom čo prinesie tréning v stúpaní (akomkoľvek) a čisto na rovine

http://www.bajkomktajchom.sk/

07.12.2018 - 09:22:53
Samozrejme. Časovkár musí trénovať viac v aero pozícii. Ináč trénuje vrchár, klasikár, špurtér. To že je to jedno platí možno u hobíka, ktorý chodí všetko.
07.12.2018 - 09:28:32
No napr.na hrádzi v ba je čistá rovina.

http://www.bajkomktajchom.sk/

07.12.2018 - 09:32:55
Ledavi napísal:
Načo sa tak rozoberá ten článok. Je predsa jasné že je to iba výhradne o peniazoch . Presnejšie o zabezpečení a kvalite trénerov ktorých treba zaplatit. Netreba chodiť ďaleko,v Česku je to ina liga . Jednoducho kvalita generuje kvalitu . Zahrajte sa na keby , keby bolo v cyklistike vela peňazí tak máme viac trénerov viac klubov, atď a aj ten prechod od juniorov treba zaplatiť. Nemáme štadióny , ovály . Motiváciu byť v cyklistike úspešný atď. Jednoducho nemáme dosť kvalitné podmienky. Stačí zobrať ako príklad hokej. Do klubov chodí množstvo detí ktorým rodičia platia niekoľko tisíc eur na sezónu. Pár známych čo m vravia že okolo 5tisc e. Tak v čom to je? Možno aj platy v hokeji sú silné lákadlo. Jedno s druhým. Ale každopádne chyba silnejšie zázemie v cyklo kluboch .


Mame tu domaceho najvacsieho showmana pomaly v historii tohto sportu ale nieje zaujem. Tak niekto niekde robi ocividne chybu. Ked to vidim kolko ludi jazdi na cestakoch vonku tak logicky to generuje obrovske mnozstvo penazi. Akurat ludia v niektorych sportoch su menej sikovni ako v inych. Vid napr. narodne dresy - co to je za nezmysel ze sa pocas MS nedaju kupit? Kedy asi cakaju ze nejake predaju?

Some people were lucky enough to be born smart, while others were even smarter and got born lucky [Ed Seykota]

07.12.2018 - 10:24:29
Ledavi napísal:
No napr.na hrádzi v ba je čistá rovina.

Na hradzi sa tazko trenuje 300W a viac. V kopci to nemam problem drzat dlho. Co by som za taky riadne dlhy kopec dal.
07.12.2018 - 10:45:52
Ledavi Ivan je opat uplne mimo. ak 100kg borec pojde 350w na rovine (3.5w/kg) tak bude rychlejsi ako kolibrik co pojde 240w pri 60kg (4w/kg)... a to aj keby siel kolibrik v haku pricom sa ani nebavime o nejakom bocnom vetre bez moznosti sa schovat...

It never gets easier, you just go faster.
W.E.A.K.
http://www.facebook.com/ExpendablesCT

07.12.2018 - 10:56:44
dellax napísal:
Na hradzi sa tazko trenuje 300W a viac. V kopci to nemam problem drzat dlho. Co by som za taky riadne dlhy kopec dal.


lozorno - kosariska su na toto uplne ideal

It never gets easier, you just go faster.
W.E.A.K.
http://www.facebook.com/ExpendablesCT

07.12.2018 - 10:58:05
stax napísal:
Ledavi Ivan je opat uplne mimo. ak 100kg borec pojde 350w na rovine (3.5w/kg) tak bude rychlejsi ako kolibrik co pojde 240w pri 60kg (4w/kg)... a to aj keby siel kolibrik v haku pricom sa ani nebavime o nejakom bocnom vetre bez moznosti sa schovat...


Zas trepeš somariny. Nikde som nespomínal rýchlosť jazdy pri wattoch. Ale o 4 hodiny sa o tom pobavíme. Aby bolo jasno, alebo aspoň polojasno.
07.12.2018 - 11:28:28
Takze čas je daný ... tešme sa
07.12.2018 - 12:16:47
Ja by som to zavesil na YTB. Ako live coverage .

http://www.bajkomktajchom.sk/

07.12.2018 - 12:35:05

MTBIKER shop (Výber z produktov v kategórii Bicykle ~ Cestné bicykle):

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Cestné bicykle)