Choďte už s týmito teóriami niekam.
10.12.2018 - 10:59:22
00
ivan napísal:
Neohováraj človeka, ktorého nepoznáš. Mal by si sa hanbiť. V živote si nedosiahol ani 10 % z toho čo ona.


Si ako malý chlapec. Ja som len napísal a potvrdil tvoj názor , že dopovala. Čo je aj na nete dostupné . Ale Kostel poctivo maka. Ja ho osobne nepoznám ,ale chcel by som dosiahnut aspoň tých 10% ako on . Veď keď si taký frajer urob mu plány a dôkaz konečne niečo. Nie si honit ego na fóre.
10.12.2018 - 14:39:35
00
Tak Sagan podľa Cyclingnews budúcu sezónu (opäť) vynechá otvárací víkend v Belgicku, ale vynechá aj Strade Bianchi, naopak ale pôjde všetky klasiky až po L-B-L. Čiže v pláne sú všetky 4 jarné monumenty. Myslím, že sa máme na čo tešiť :)
10.12.2018 - 15:15:07
01
Sasulnik napísal:
Takže, protivietor vymaže tých 100 absolútnych W? Si si naozaj istý?
Ak by ten protivietor nebol, čo vymaže tých 100 W? Váha, odpor vzduchu?

Ja myslim, ze ivan tym protivetrom myslel prave na odpor vzduchu. A sice uz mozno toho offtopicu bolo dost, mam pocit, ze zavery ostali nejednoznacne (resp. rovno nespravne), tak prispejem do OT kotla.

Samozrejme, ze odpor vzduchu moze zmazat rozdiel absolutnych 100 wattov medzi lahsim a tazsim jazdcom (ked sa bavime o ich vyslednej rychlosti). To je prave ta zakladna fyzika, ktorou sa tu kazdy druhy nie vzdy uspesne ohana.

Lahsi jazdec ma zasadne mensie CdA nez ten tazsi (ked uz nie Cd, tak urcite ma mensie A, kedze je z podstaty veci mensi:), na co sa tu akosi zabuda), a nakolko aerodynamicky odpor rastie exponencialne, tak cim rychlejsie jazdci pojdu, tym vacsiu ulohu odpor vzduchu hra a rozdiel v rychlosti tazsieho a lahsieho jazdca na rovine sa bude zmazavat.
Sesulak vam tu dokonca prihral kalkulacku, kde si to mozete sami vyskusat. Dolezite je ale nemenit len vahu jazdca ale aj jeho frontal area (lebo 90 kilovy clovek nema rovnaky celny profil ako 70 kilovy, aj ked si to mozno namysla pri pohlade do zrkadla:)). Ak sa vam to nechce vyklikavat, ja som to vyklikal rovno za vas, screenshoty v prilohe. Je tam vidiet, ze 90 kilovemu jazdcovi staci ist pri 30 kmh len o 54 wattov viac nez 70 kilovemu, aby sli rovnako rychlo. AVSAK PRI 50 km/h JE TENTO ROZDIEL SKORO 226 WATTOV (0.321 vs 0.447 hypoteticke CdA, ktore samozrejme moze byt rozne, ale pre vacsieho jazdca bude spravidla vyssie nez pre mensieho)

Dolezity zaver pre vas do bezneho zivota je ten, ze cim rychlejsie idete, tym viac sa misky naklanaju v prospech relativneho vykonu, a to aj na rovine! Predpokladam, ze o to sa tu ivan snazil svojim hypotetickym celnym hurikanom, a teda zvysit rychlost jazdcov relativne voci vzduchu.

Prílohy:

Komentár súboru: mensi jazdec 30 kmh
Screen Shot 2018-12-10 at 15.21.50.png
Screen Shot 2018-12-10 at 15.21.50.png 653.59 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: mensi jazdec 50 kmh
Screen Shot 2018-12-10 at 15.22.07.png
Screen Shot 2018-12-10 at 15.22.07.png 480.84 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: vacsi jazdec 30 kmh
Screen Shot 2018-12-10 at 15.22.30.png
Screen Shot 2018-12-10 at 15.22.30.png 578.2 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: vacsi jazdec 50 kmh
Screen Shot 2018-12-10 at 15.22.54.png
Screen Shot 2018-12-10 at 15.22.54.png 336.46 KiB thumb_up0thumb_down

10.12.2018 - 15:39:53
07
A ako si spočítal frontal area A?
10.12.2018 - 16:06:14
00
Ta su samozrejme mnou vyfabulovane hodnoty, ktore mozu byt naozaj rozne, ale stale plati, ze tazsu cyklista ma obvykle vacsiu frontal area nez lahsi. Nasiel som nejaku kalkulacku pribliznych hodnot CdA podla vysky/hmotnosti tu: https://www.cyclingpowerlab.com/CyclingAerodynamics.aspx, tam mi to pri 70 kg a 170 cm dava CdA 0.41 a pri 90 kg a 190 cm zase CdA 0.46, takze trosku mensi rozdiel nez u mna. Tie hodnoty mozu byt ale aj pre rovnaku hmotnost jazdca velmi roznorode, su ovplyvnene telesnou vyskou, posedom na bicykli, volbou bicykla, dresu, prilby, komponentov, oblecenia, sirkou ramien. Preto sa nemusime drzat ziadnych konkretnych hodnot. Coho sa ale mozme drzat je to, ze spravidla tazdi jazdec ma vacsie CdA.
10.12.2018 - 16:16:28
00
https://m.youtube.com/watch?v=Z4Te-wrCQsM
10.12.2018 - 16:22:35
04
slavomirk napísal:
Si ako malý chlapec. Ja som len napísal a potvrdil tvoj názor , že dopovala. Čo je aj na nete dostupné . Ale Kostel poctivo maka. Ja ho osobne nepoznám ,ale chcel by som dosiahnut aspoň tých 10% ako on . Veď keď si taký frajer urob mu plány a dôkaz konečne niečo. Nie si honit ego na fóre.


,,Johaugová dnes deklasovala zvyšok planéty. Druhej najlepšej dala cez minútu. Sypací odborníci - na aký matroš to tipujete ? By sa dali vypísať kurzy. Rúž na pery - 1,2, prekročený solbutamol 1,3, kvalitný tréning 8,0 ,,

Ani v jednej z týchto štyroch viet netvrdím, že dopovala. V prvej vete tvrdím že deklasovala zvyšok planéty. V druhej že dala viac ako minútu ďalšej v poradí. V tretej vete sa pýtam tých čo obviňujú športovcov z dopovania aký nedovolený prostriedok tipujú, že teraz používa a v poslednej vete sú kurzy na ich tipovanie.

Nikde som nikoho neohováral. Napísal som, že nejaký zaujímavý článok je ,,hanba na sto roky,,. Ak sa v ňom píše, že niekto tvrdí o potrebe tréningu len pre netalentovaných, nič iné ako hanbou takýto článok nie je. Takéto tvrdenie talentovaného športovca je hanebné.
10.12.2018 - 16:34:57
00
Wladix napísal:


Rachela vám to trocha ozrejmil. V tom čo vravel stax, že na rovine sú W/kg na trt, že 100 kilový cyklista pôjde pri 350 W rýchlejšie ako 60 kilový pri 240 W a ja vravím, že to tak nemusí byť sú zahrnuté rovnaké podmienky. Obaja idú vedľa seba, proti rovnako silnému vetru, v rovnakom posede, s rovnakou aero ,,výbavou,, - oblečenie, bicykel, pivný aero vak /prirodzený alebo umelý/, ... Od určitej sily protivetra bude za daných watov rýchlosť ľahšieho cyklistu väčšia vdaka jeho menšej čelnej ploche.
10.12.2018 - 17:11:30
00
to bude platit v spominanom veternom tuneli a tu je realita:



PS: vyjadrenie Martina Kostela si vobec nepochopil (neber tie jeho slova smrtelne vazne ;) )
10.12.2018 - 17:16:56
03
Je to to isté ako silný protivietor na ceste. Ako som si to vysvetlil ja, už nie je až také podstatné. Podstatné je, ako si takéto tvrdenia tréningu vysvetlia naše potenciálne talenty, ktoré to môžu dotiahnuť až do konca - do WT. Potom tu v 50 vláknach vyplakávame nad ďalším článkom, prečo je cyklistika na slovensku tam kde je, či máme talenty, ... Talenty máme, ale s takýmto ,,profesionálnym,, prístupom - kedy nie sú v tréningu potrebné takmer ani kolesá na bicykli - budeme plakať dalej.


Naposledy upravil ivan dňa 10.12.2018 - 17:59:20, celkovo upravené 2 krát.

10.12.2018 - 17:19:38
00
Vedecké výpočty a do toho vymýšľane konštanty. Super.
10.12.2018 - 17:24:07
02
Aké vedecké výpočty. Stačí ak si to dvaja takýto rozdielni cyklisti vyskúšajú na určitom úseku v silnom protivetre na bicykli s wattmetrom. Pôjdu po rovine rýchlosťou 4 - 5 km za hodinu ale pri wattoch ako pri jazde do x percentného kopca, kde rozhodujú W/kg. Žiadna veda.

Ešte k tým Ledaviho tréningovým plánom pre talentovaných cyklistov. Môžeš napísať dokonalé plány - len to potom niekto iný ako ty musí odtrénovať. Musí sám od seba chcieť. To, že by namiesto neho chceli iní - nestačí. Musí byť ,,posadnutý,, určitým cieľom /psychické schopnosti fyzicky talentovaného športovca/. Je ochotný urobiť preň všetko. Zanechať istoty, ,,vydať sa do sveta,, ... Ak sa chce talent /s jeho určitou mierou - nie megatalent Sagan, Evempel, ... - tým stačí rok, dva prechodu - zlepšovania/ vo veku 19 až 23 rokov zlepšiť až na úroveň WT, nestačí mu trénovať len tréningami. Za tých 5 rokov musí absolvovať 400 tréningov pozostávajúcich z rýchlych pretekov, kde sa jeho FTP /60 minútový výkon/ zlepší na 5,2 - 5,3 W/kg /špurtér/, 5,4 - 5,6 špurtér, klasikár, 5,7 a viac časovkár a vrchár. V podmienkach slovenska - počet a kvalita pretekov sa dá dostať na 5 - 5,1 W/kg časovkár, ,,vrchár,, Dukla. Samozrejmosti ako neskutočná tréningovo - preteková intenzita počas permanentného hladovania, ... ani nespomínam.


Naposledy upravil ivan dňa 10.12.2018 - 19:41:49, celkovo upravené 3 krát.

10.12.2018 - 17:31:03
00
do tej nekonecnej elektrikarskej debaty hodim nove dresy Bory...Hack3r vas spasil :D :P

Prílohy:

2019kit.jpg
2019kit.jpg 510.56 KiB thumb_up0thumb_down

2019kit2.jpg
2019kit2.jpg 437.07 KiB thumb_up0thumb_down

2019kit3.jpg
2019kit3.jpg 582.58 KiB thumb_up0thumb_down

2019kit4.jpg
2019kit4.jpg 528.75 KiB thumb_up0thumb_down

2019kit5.jpg
2019kit5.jpg 685.27 KiB thumb_up0thumb_down

2019kit6.jpg
2019kit6.jpg 441.18 KiB thumb_up0thumb_down

2019kit7.jpg
2019kit7.jpg 319.29 KiB thumb_up0thumb_down

2019kit8.jpg
2019kit8.jpg 317.85 KiB thumb_up0thumb_down

2019kit9.jpg
2019kit9.jpg 492.29 KiB thumb_up0thumb_down

2019kit11.jpg
2019kit11.jpg 276.19 KiB thumb_up0thumb_down

10.12.2018 - 19:21:05
07
ivan napísal:
,,Johaugová dnes deklasovala zvyšok planéty. Druhej najlepšej dala cez minútu. Sypací odborníci - na aký matroš to tipujete ? By sa dali vypísať kurzy. Rúž na pery - 1,2, prekročený solbutamol 1,3, kvalitný tréning 8,0 ,,

Ani v jednej z týchto štyroch viet netvrdím, že dopovala. V prvej vete tvrdím že deklasovala zvyšok planéty. V druhej že dala viac ako minútu ďalšej v poradí. V tretej vete sa pýtam tých čo obviňujú športovcov z dopovania aký nedovolený prostriedok tipujú, že teraz používa a v poslednej vete sú kurzy na ich tipovanie.

Nikde som nikoho neohováral. Napísal som, že nejaký zaujímavý článok je ,,hanba na sto roky,,. Ak sa v ňom píše, že niekto tvrdí o potrebe tréningu len pre netalentovaných, nič iné ako hanbou takýto článok nie je. Takéto tvrdenie talentovaného športovca je hanebné.



Nech fórum prepaci
Posledný krát k tomuto. Ivan ty máš schyziofreniu? Napísal si rúž. A tá norka tvrdila že vďaka ružu mala vysoké hodnoty kvôli ktorý jej niekto dal. dokázali že
sypala.
Za ďalšie . Podľa pocitu jazdili jazdci .Pantani atď. Neviem čo mi na to povieš , ale verím že zas vytiahnes svojho " králika z klobúka". A ak sa nemýlim tak napr.Barenyi jazdí na
pocit čo sa týka tréningových dávok.
10.12.2018 - 20:22:07
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Cestné)
keyboard_arrow_up