Na štvorkolky a lesné stroje si v tom článku nesťažuje nik...😞

Prílohy:

IMG_20180709_070512.jpg
IMG_20180709_070512.jpg 1.17 MiB 3 thumb_up-3thumb_down

09.07.2018 - 09:59:38
00
Už to tu bolo viac krát, okrem iného aj na predchádzajúcej strane je link na online verziu. Takisto v téme Bikovanie v okolí MT.
09.07.2018 - 11:02:29
01
Jaroh uz si aj na zomri :D FB nesledujem, tak neviem o co ide. Tipujem bajkovacku v 5. stupni?
Inak zaujimave komenty aj k legislative aj tu https://www.mtbiker.sk/clanky/10465/rozhovor-utrapy-bratislavskeho-cyklistu.html
09.09.2018 - 20:41:16
00
Hej, už chystám autogramiádu :-)
09.09.2018 - 20:43:56
01
Zlepšovanie podmienok pe cyklistov na Slovensku bude trvať dlho, predlho. Ale začať treba. Hádam toto je začiatok a určite budeme pokračovať:

Organizácie zastupujúce cyklistov vyzývajú Políciu riešiť dodržiavanie bezpečného odstupu
13.09.2018 - 07:59:22
01
A ako co tym chcel basnik povedat? Je tam pekne popisany problem, ale ziadne ucinne riesenie.
13.09.2018 - 08:32:09
00
Riešenie čoho?
Tá výzva je o tom, aby si si policajti plnili svoje povinnosti voči vodičom, ktorí ohrozujú cyklistov.
13.09.2018 - 08:36:32
02
Juj tieto vyzvy a peticie tak lubim. Efekt sice ziadny, ale mozme si tlapkat po pleciach ako sme sa velice snazili a ako to zase raz stroskotalo na niekom inom.

Jedine efektivne riesenie je dosledne nahlasovat taketo priestupky. Policia do hry vstupi az nasledne, prvotna aktivita musi byt u cyklistov. Su to vysoko latentne priestupky, ktore policia bez nahlasovatelov nikdy efektivne potlacat nebude.
Ale vyzvu na zdvihnutie rite a nahlasenie priestupcu som este nevidel...

A dalsia aktivita by mala smerovat na osadenie znaciek C12 Cesticka pre vyznacenych uzivatelov (cylistov a chodcov) https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2d/C_13a_-_Cesti%C4%8Dka_pre_vyzna%C4%8Den%C3%BDch_u%C5%BE%C3%ADvate%C4%BEov_%28vzor%29.png
na urcite chodniky najma vo vacsich mestach.
Cesty su prepchate autami, cyklista s trochou pudu sebazachovy sa na ne boji vyliezt. No vacsina chodnikov je prazdna a pomestili by sa tam aj s chodcami.
PS: samozrejme samostatna cyklocesta je ideal, ale na niektorych uliciach nikdy nebudu a rovnako na nich nikdy nebudu efektivne koexistovat auta s cyklistami.
13.09.2018 - 09:19:02
00
cokupit, nuž sorry, nemali sme čas spýtať sa ťa, ako to treba robiť, tľapkali sme si po pleciach už vopred. :-D :-D
BTW, koľko si nahlásil vodičov, čo ťa ohrozili? A koľko podnetov si dal na úrad, aby osadili tú značku?

Ale inak máš v druhej časti úplnu pravdu. V mestách sú kilometre a kilometre chodníkov, po ktorých prejde pár chodcov za deň či dokonca za týždeň a pritom vedú popri ceste, na ktorých sa kvôli tisíckam áut za deň bojiš bicyklovať. Typické sú napríklad výpadovky z miest. Týmto smerom budeme určite pokračovať. A predpokladám, že práve policajti budú najviac proti tomu, určite to budú zamietať.
13.09.2018 - 09:44:58
00
Ked niekoho nahlasim ze ma ohrozil autom, co spravi policia ak nemam ziadne video alebo svedka? Nebude to len tvrdenie proti tvrdeniu?
13.09.2018 - 09:55:05
00
cokupit na oba problemy, ktore spominas mam opacny pohlad. Podobne vyzvy maju sancu sa dostat do medii a zvysit pozornost verejnosti, ktora ma inak cyklistiku na haku. A zas cyklisti si na liznutie autom uz viacmenej zvykli a neriesia (mozno okrem Matta). Chodit na policiu osobne nahlasovat tesne predchadzanie sa chce malokomu, niekoho ale moze motivovat aj to ze sa o teme zacne hovorit/pisat.
C 12 je prikazova znacka, takze nie dovoluje jazdu po "chodniku" ale ju prikazuje. Chodnik nebol postaveny podla poziadaviek na cyklisticke komunikacie, nema dodrzane polomery oblukov, odstup od hlavneho dopr. priestoru (HDP) a pevnych prekazok atd. Navyse sa tym ubera priestor chodcom a nie motoristom, ktory problemy v doprave sposobuju. Pre cestnych cyklistov je ovela lepsie zjazdna dostatocne siroka krajnica alebo pruh pre cyklistov v hlavnom dopravnom priestore ako neudrziavany chodnik, v ktorom je umiestnena kopa stlpikov, stlpov osvetlenia a pohybuju sa tam chodci. Ak sa v ktoromkolvek meste pozries na beznu ulicu malo by ti byt po chvilke jasne aky je pomer investicii mesta do vozovky v HDP a kolko do chodnikov v pridruzenom priestore. Idealne by samozrejme bolo mat v ulici pruhy na vozovke pre zdatnejsich cyklistov a v pridruzenom priestore alebo paralelne veducu cesticku pre cyklistov, no dovtedy treba dodrziavat normy a technicke podmienky a navrhovat infrastrukturu podla nich alebo doplnit DZ povolujucu jazdu cyklistov, ktora ju ale neprikazuje. Pri osadzani DZ je dobre sa na danu komunikaciu aspon pozriet a previest po nej, ci je/bude zjazdna.
13.09.2018 - 10:01:10
01
Jaroh- neber to v zlom, som mozno ostrejsi ale to je len frustraciou.
Tych vodicov mam na pazbe desiatky, o to pokoj. Nejaky podnet ohladne znaciek som uz tiez riesil, ale toto nema z pozicie jednotlivca zmysel.

Darebak - bude, ale to je jedno. Pointa je, ze vodic bude predvolany na vysluch (ak im uvedies aspon ECV) a je ista sanca, ze sa uvedomi. No a dnes su najma v mestach tisice kamier a policajt by mal zistit, ci skutok na niektorej nie je zachyteny.
Ber to tak, ze ked ho nenahlasis, zarucene sa nic k lepsiemu neposunie. Ak ho vsak nahlasis aj ked bez dalsich dokazov, sance na zmenu su, pretoze minimalne predvolat ho musia.

Zigo - sory ale cyklista, ktoreho ohrozuju na zivote neriesi, lebo si zvykol no nejaka jednorazva vyzva, ktora o par minut zapadne prachom prebudi vodicov, ktori zrazu prestanu ohrozovat? Obavam sa ze nie...
S tym chodnikom samozrejme suhlasim, bol by to len kompromis. Ale z pohladu plynulosti dopravy aj moznych nasledkov ovela lepsi, ako status quo. Je prosty fakt, ze na istych usekoch ciest je cyklista zbytocne zlo, ktore brzdi uz tak kolabujucu dopravu a upkne zbytocne ohrozuje seba aj druhych. Na chodniku pri rozumnej jazde by to bolo ovela lepsie.

Osobne som v BA na hlavnych tahoch jazdieval casto po chodnikoch. Chodieval som tak, ze mi nikdy nikto nevynadal. Netreba si predstavit nahananie segmentov, iba rozumne presuvanie sa z A do B.
13.09.2018 - 10:28:18
01
Ja nie som zástancom veľkého osádzania C12, dosť by to komplikovalo jazdu nielen naháňačom segmentov, ale najmä ľuďom, ktorí chodia do práce dlhšiu vzdialenosť, keďže táto značka prikazuje. Treba počkať na zavedenie štvorcovej odporúčanej cestičky pre vyznačených užívateľov (https://www.wien.gv.at/verkehr/radfahren/bauen/verkehrszeichen.html). Už pred pár rokmi bola v návrhu zmien, ale do legislatívy sa nakoniec nedostala. Inak by to bolo dosť kontraproduktívne, celá aktivita by sa mohla skončiť na osadení kopy značiek a vyostrení konfliktu medzi chodcami a cyklistami.
13.09.2018 - 14:06:18
00
https://www.teslamagazin.sk/elektrobicykle-dph-eu/
13.11.2018 - 21:36:36
00
Chcem sa opýtať, či tu niekto pozná toto miesto neďaleko Kremnických baní. Možno by som v budúcnosti plánoval ísť s bajkom po tej žltej, ale muselo by to byť 100% legálne. Z tejto mapy to vyzerá že chodník neide iba po hranici NPR, ale aj do nej zachádza, je to tak aj v reále?

Prílohy:

Screenshot_20181230-121020.png
Screenshot_20181230-121020.png 1.01 MiB thumb_up1thumb_down

30.12.2018 - 15:18:02
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up