kvalitne hlavove zlozenie by bol moj prvy pokus, ak to nezaberie tak asi ram su este hacky typu dam medzi misky hlav zloz a ram kus plechovky, ale neviem ci by som s tym chcel jazdit a kolko by to vydrzalo
z mojho favoritu isli misky tiez nejak lahko von, ale uz 3 roky tam mam ten ahead tange headset a zatial som s nim nic nemusel riesit, drzim palce aby si nemal prilis zodratu trubku v rame
07.01.2019 - 19:28:47
01
Na mojich 3 Favoritoch s klasickým hlavovým zložením nemám problém. A to majú nabehaných viac ako 5000km. Misky mi tam idú celkom ľahko, akurát ten ten posledný mm troška doklepnem jemne kladivom. Jediné 2 problémy, ktoré by som videl a to buď ohnutá predná vidla. Nemusí byť nejak extra, možno je to okom neviditeľné, nejaký 1-2mm. Ale stačí na to, aby to deformovalo ložiská. Druhý problém, nesprávne poskladanie hlavového zloženia, buď príliš utiahnuté alebo málo utiahnuté. K tomu by som možno ešte pridal nevhodny typ ložiska.
07.01.2019 - 23:09:06
01
elpha napísal:
kvalitne hlavove zlozenie by bol moj prvy pokus, ak to nezaberie tak asi ram su este hacky typu dam medzi misky hlav zloz a ram kus plechovky, ale neviem ci by som s tym chcel jazdit a kolko by to vydrzalo
z mojho favoritu isli misky tiez nejak lahko von, ale uz 3 roky tam mam ten ahead tange headset a zatial som s nim nic nemusel riesit, drzim palce aby si nemal prilis zodratu trubku v rame


OK, vyskusam. Mam tam teraz https://www.bikeservis.com/hlav-zlozenie-1-zav-cartridge-270-mm-cierne-p-1868.html
skusim do toho vymenit len loziska za nejake kvalitnejsie, ked su typu cartridge. Ak to nepomoze, je jasne ze problem bude asi vo vidlici alebo rame.

Jano1987 Dostal som info ze povodne favorit HZ boli ovela kvalitnejsie, ako teraz dostupna hlinik cina. Ake tam mas tie HZ co vydrzali 5000km ? Umna je mozy problem, ze mam velmi tuhe kolesa mach1 RJ project s 36 2mm nerez spicmi a jazdim to na 23mm plastoch. mam 90kg s kitom a vodou. Sice to neseka raf vo vytlkoch, ale musi to dostavat zahul.
Nastavnie vole, verim ze mam OK, ked je to nove krasne sa to cele otaca vlastnou vahou ked je bike v montaznom stojane a vola tam nieje. Nasledne po cca 1000km som musel trocha utiahnut, lebo vznika mikro vola. A po dalsich 1000km uz citit ze rajdy akoby mali indexovany chod okolo rovnej polohy. Proste nikde sa pretlacili gulicky do misiek a vytvorili si jamky. Typicky do spodnej, proste rana od cesty. V zvysku drahy idu stale plynule. Zvacsa to riesim pootocenim misiek o 90 stupnov, aby to bolo pri jazde rovno OK, ale to je zasa len tak na 1000km . Jazdit sa s tym sice v pohode da aj dalej, ale ked pustim rajdy a idem bez drzania je to o zivot. Rajdy sa netocia plynule a skacu do poloh, kde ostavaju visiet, tak sa neviem vojst ani na sirku celej cyklotrasy. S rukami na riaditkach to nepoznat. To je podrobny popys celej vady. Niekomu by to mozno novadilo, ale mna to ser..e. Obcas sa obliekam za jazdy, obcas fotim. obcas sa potrebujem narovnat. Cena toho HZ nie je najvacsi pruser, ale kto to ma 2x do roka rozoberat :(
08.01.2019 - 22:07:05
00
Kenai napísal:
OK, vyskusam. Mam tam teraz https://www.bikeservis.com/hlav-zlozenie-1-zav-cartridge-270-mm-cierne-p-1868.html
skusim do toho vymenit len loziska za nejake kvalitnejsie, ked su typu cartridge. Ak to nepomoze, je jasne ze problem bude asi vo vidlici alebo rame.


a misky mas v poriadku ?
ale ak ti mozem odporucit tak upgrade na ahead vidlu a hlav zloz bola ta najlepsia vec co som kedy s favoritom urobil
08.01.2019 - 22:17:11
01
Neviem, či to bude vidieť dobre, ale má ešte originál hlavové zloženie. Bike pochádza niekedy z 70tych rokov cca. Keďže ho mám v pivnici, veľmi sa mi nechce ísť dole fotiť detail. Ja osobne vážim okolo 90-100kg, predchádzajúci majiteľ tiež okolo 80-90kg. Na biku sa nachádzali ešte pôvodne kolesá 27x1 1/4 (27 to boli isto, ten rozmer 1 1/4 ruku do ohňa nedám, ale na 90% to bol on). Teraz tam mám kolesá 28 určené pre trekovy či nejaký taký bike, šírka plášťov 28. Ja osobne som na ňom najazdil cca 3000km pred renováciou a cca 1000km po renovácii. Predchádzajúci majiteľ to odhaduje na cca 10 tisíc km, čo na tom našľapal, on že vraj aj menil raz ložiská, ja nie. Nemám s tým najmenší problém. Ide pekne, ľahko sa točí. Podľa mňa ozaj buď zlé ložiská, alebo krivá vidla, kúsok pod hlavou, čo ti vyvíja asimetrický tlak a ničí ložiská. Prípadne by son to videl na nešetrné zaobchádzanie, keď prenášaš väčšinu váhy dopredu pri otrasoch ako zjazd z chodníka a podobne.

Prílohy:

IMG_20181205_190631.jpg
IMG_20181205_190631.jpg 365.06 KiB thumb_up0thumb_down

08.01.2019 - 23:05:28
01
elpha napísal:
a misky mas v poriadku ?
ale ak ti mozem odporucit tak upgrade na ahead vidlu a hlav zloz bola ta najlepsia vec co som kedy s favoritom urobil


Je to cartridge cize uzavrete priemyselne lozisko. Nemania sa len gulicky vo venceku, ale cele lozisko. nieco taketo tam je snowlex.sk
Upgrade na ahead ma u mna hodne usklai. Hlavne nebudem mat dost dlhu vidlu a stlpik. STACK mi pojde neunosne dole. Zvazovl by som to hadam len, ak by som zohnal carbonovu vidlu, ale to som vzdal uz pred rokmi.

Jano1987 Sice z obrazka nepoznam, ale staci ked si napisal ze su to origo. Ja som prvy majitel mojho favorita a urobil som na nom urcite hodne cez 30 000km este ako dieta a tusim raz som menil gulicky. Az ovela neskor pri repase som pre poskodenie mysiek vymenl cele HZ. A od toho momentu menim ako na beziacom pase, tak 1-2x za rok (cca 4000km/rok).
Myslis, ze kriva vidla by sa neprejavovala nijak inak? Nenapada ma ako to overit.Vymenit vidlu len ako experiment ktoreho vysledok bude jasny az po 2-3 000 km mi pride hodne komplikovane.
Nesetrne zaobchadzanie to urcite nebude. Okdrem pripadov, ked proste nestihnem obist vytlk iduc za niekym, jazdim naozaj len po slusnom asfalte. Na obrubniky neskacem, jamy obchadzam, alebo preskakujem. Na blbnutie mam MTB. Cakal by som, ze ak by som aj robil nieco zle, tak to skor odnesie koleso, seknuty raf, lozisko v naboji, vycentrovanie, ale predne koleso je v top stave uz niekolko rokov. Ked tu tak nad tym uvazujem, ak by naraz bol tak silny ze vytlaci ocelove gulicky do ocelovej misky tak to by sm mal aspon seknut dusu. Tiez by sa to malo stat skokovo zo dna na den, nie postupne zhorsovanie. Tie priehlibiny sa tam asi proste "vyvybruju". A to asi zasa ukazuje na nerovnomerne zatazenie.
No nic, urobim nasledvne, ak nikto nema lepsi napad:
1. skusim zohnat kvalitne znackove loziska
2. ak to nepomoze asi zafrezovat sedla misiek a sedla na vidlici
3. vymenit vidlu
4. vymenit bike :tmi:
09.01.2019 - 13:26:40
00
netreba urobiť upgrade na AHEAD vidlicu.
(treba tam meniť komplet vidlu aj vymeniť nalisované misky v ráme + nové hlavové zloženie AHEAD, chce to trochu vetšie strojárske skills.)

stačí kúpiť redukciu na AHEAD stlpik ktorý strčíš do HEAD vidlice a tým pádom môžeš pužívať lubovolhé AHEAD predstavce a moderné barany.
(potrebuješ tú redukciu, podložku pod predstavec, AHEAD predstavec a nové barany. )
09.01.2019 - 14:33:00
01
Kenai prípadne je možnosť kúpiť starý Favorit za pár €, hoc aj hrdzavý a vymeniť z neho misky. Alebo pozrieť súčiastky tu na bazáry. Veľa ľudí prerába staré Favority a modernizuje. Pri troche šťastia nájdeš misky za pár €. Ty sa potešíš, že máš len misky, bývalý majiteľ sa poteší, že sa ich zbavil aspoň za pár sušňov.
09.01.2019 - 16:26:34
01
desertfremen napísal:
netreba urobiť upgrade na AHEAD vidlicu.
(treba tam meniť komplet vidlu aj vymeniť nalisované misky v ráme + nové hlavové zloženie AHEAD, chce to trochu vetšie strojárske skills.)

stačí kúpiť redukciu na AHEAD stlpik ktorý strčíš do HEAD vidlice a tým pádom môžeš pužívať lubovolhé AHEAD predstavce a moderné barany.
(potrebuješ tú redukciu, podložku pod predstavec, AHEAD predstavec a nové barany. )


ak nemas nastroj na lisovanie misiek tak ti staci kus tyce so zavitom , par velkych podloziek a 2 skrutky, nie velmi idealne ale funkcne, a urcite lepsie ako to tam doklepavat kladivom

tu redukciu AHEAD do zavitovej vidly som tiez skusal, podla mna su to vyhodene peniaze


Naposledy upravil elpha dňa 09.01.2019 - 17:20:26, celkovo upravené 1 krát.

09.01.2019 - 17:04:54
01
Kenai napísal:
Je to cartridge cize uzavrete priemyselne lozisko. Nemania sa len gulicky vo venceku, ale cele lozisko. nieco taketo tam je
Upgrade na ahead ma u mna hodne usklai. Hlavne nebudem mat dost dlhu vidlu a stlpik. STACK mi pojde neunosne dole. Zvazovl by som to hadam len, ak by som zohnal carbonovu vidlu, ale to som vzdal uz pred rokmi.


urcite nekombinuj ahead hlav zloz a zavitovu vidlu, sice to zlozis dokopy ale nie je to dobre riesenie

viem o 2 modeloch karbonovych vidiel ktore by ti sedeli, +-100e, tiez som nad tym rozmyslal, ale nakoniec to vyriesil ebay a Soma CrMo49 Lugged 700c Road Fork (Threadless) NOS s 50% discountom

ak by si niekedy bol s favoritom v sirsom centre BA tak napis, mozeme v dielni pozriet ako ti to vyzera
09.01.2019 - 17:09:24
01
desertfremen napísal:
netreba urobiť upgrade na AHEAD vidlicu.
(treba tam meniť komplet vidlu aj vymeniť nalisované misky v ráme + nové hlavové zloženie AHEAD, chce to trochu vetšie strojárske skills.)

stačí kúpiť redukciu na AHEAD stlpik ktorý strčíš do HEAD vidlice a tým pádom môžeš pužívať lubovolhé AHEAD predstavce a moderné barany.
(potrebuješ tú redukciu, podložku pod predstavec, AHEAD predstavec a nové barany. )


Ano, ale problem je, ze pouzivam takyto predstavec, To by bola s AHEAD predstavcom esteticka katastorfa 130mm + 45stupnov typnem. Nebudem tu rozpisovat preco, uz som o tom pisal v temach o fitingu. A moderne rajdy na favorite s tenkymi trubkami... tiez nic moc. A ak by som chcel zachovat vzhald, tak su k dispozicii asi 2 vyrobcovia co robia klasicky tvar za nekrestanske peniaze. Ale z funkceho hladiksa, nie je o com, to mas pravdu.
09.01.2019 - 17:20:56
00
elpha nastroj na lisovanie misiek sice nemam, ale ani nepotrebujem, idu nasadit a vybrat uplne bez problemov rukou. Vakel nemaju, ale rozhodne je to daleko od nalisovaneho ulozenia s presahom. Tak ako si to pamatam zo strojariny. Vseobecne je to vtipne riesene, lebo stycne plochy maju na sebe este original lak !? Teda ani originalne misky nemohli byt nalisovane, skor len volne nasadene. Este mi napadlo vyrobit misky/upravit jestvujuce na mieru na ram. Aby isli naozaj nalisovat. Bud vysustruzit medzikus, alebo navarit material a osustruzit. Nasledne menit uiz len premyselne loziska ak nahodou bude treba a misky necht na pevno na zivotnost ramu ... na veky. Skoda len ze nemam dielnu k dispozicii, keby som este chodil do Uherskeho Brodu, uz by to bolo hotove.

Ktore karbbonove vidle myslis, pripadne ani CrMo nemusi byt zle. Proste ak sa mam vzdat origo farby z vidlice, nech je to aspon hmotnostny a jazdny upgrade. Tie karbony su zavitove ci aky system ?

Pozvanie do dielne primam s potesenim, do Ba chodim pravidelne vramci treningu. Mas k dispozicii dielnu so sustruhom a frezou ?
09.01.2019 - 17:40:21
00
Kenai napísal:

Ktore karbbonove vidle myslis, pripadne ani CrMo nemusi byt zle. Proste ak sa mam vzdat origo farby z vidlice, nech je to aspon hmotnostny a jazdny upgrade. Tie karbony su zavitove ci aky system ?

Pozvanie do dielne primam s potesenim, do Ba chodim pravidelne vramci treningu. Mas k dispozicii dielnu so sustruhom a frezou ?


sustruh nie, ale freza by sa mala najst, skor bike naradie tam najdes, facebook CyklodielnaBANM

ja mam tuto vidlu:
https://store.somafab.com/so1crlufo43.html

karbon:
https://www.ebay.com/itm/Hylix-One-Inch-Road-Bike-Full-Carbon-Threadless-Fork-1-25-4mm-700C-330g/302235967321?hash=item465eaadf59:g:A5kAAOSw1ZBbuMTx:rk:2:pf:0

https://www.cnc-bike.de/product_info.php?cPath=50_44_1063&products_id=11392
09.01.2019 - 17:46:14
01
Kenai tieto riaditka by sa hodili k favoritu, az na tu cenu ...
https://www.compasscycle.com/product-category/components/handlebars/
09.01.2019 - 17:57:06
00
No vyzera to pekne, ja som hladal zavitove, ani som neuvazoval o zmene na ahead. Ak by som pouzil nieco threadless tak by som potreboval 320mm stlpik a 100mm podloziek. :$ Myslis, ze take nieco sa vobec da poskladat? Vidrzi to ten stlpik ? Usetrit 2kg na vahe by celkom za ten spas stalo.
09.01.2019 - 18:04:42
00
keyboard_arrow_up