Na vela sa da vypnut. Na beznom novom mainstreeme typu fabia sa samozrejme neda co ma svoj dovod:)
13.01.2019 - 09:20:13
00
Na Swifte Sporte I. gen. (2011) ho vypinalo samo , ked si mu dal zopar ostrych zakrut na plnych brzdach, akoby hovorilo , chces sa hrat, tu mas. Po 2-3 min beznej jazdy ho slo opat nahodit. Ale bolo nastavene bajecne, dalo sa s nim aj v zime trochu poblbnut, to na Golfe , co mam teraz , sa jednak vôbec neda vypnut , a pri min. preklze berie vykon, chjvina ako vysita...
13.01.2019 - 09:24:42
00
Ja mam na mondeu dedikovane tlacidlo na stredovom paneli. Jeden tuk a je zapnute/vypnute. ESP je dost agresivne a skrabat sa do hor je utrpenie. Ale pri beznych cestach ako vcera som za neho rad.
13.01.2019 - 09:36:18
00
mnavak napísal:
Na vela sa da vypnut. Na beznom novom mainstreeme typu fabia sa samozrejme neda co ma svoj dovod:)

No práve čo ja viem tak na väčšine nových, a nielen mainstremových aut to trvale vypnúť nejde, a tlačítko esp je väčšinou už len skované niekde na poslednom mieste v menu, a aj keď si myslíš že ho vypneš tak ho vladtne aj tak nevypneš :D . Podotýkám že nepíšem o autách s príponou M, amg a o roznych hothatchoch...
13.01.2019 - 09:50:51
00
Treba vybrat poistku, ale potom nefunguju ani airbagy. Teda nie ze by som to niekedy skusal...
13.01.2019 - 09:53:06
00
Samalama napísal:
mne ho na mercedese vypne ale nie uplne,kamosovi na E46ke ide vypnut uplne ked 10s podrzi tlacitko

Na pofacelift E46 sa vypína dvojstupňovo - pri krátkom stlačení sú ešte niektoré systémy aktívne, pri dlhšom ako 6s vypína všetky. Vypínam ho len vtedy, keď je na ceste už vrstva snehu a chcem mať riadenie úplne pod kontrolou. Plno vodičov týchto BMW v kopci zastane preto, že je DSC aktívne a im pri každom prešmyknutí kolies automaticky uberá plyn. Nevedia proste o tom že to ide vypnúť.
13.01.2019 - 10:13:08
00
...nechápem, prečo by som mal vypínať niečo, čo mi má pomáhať.
A ozaj nevieš ani kedy ho budeš potrebovať (hlavne pri terajšom počasí)
13.01.2019 - 10:27:21
06
presne tak,vypina sa to na letiskach a parkoviskach :D
13.01.2019 - 10:40:35
02
Pretože ako píše tom, keď to nevypnesšš, jednoducho v kopci ti auto zastane.
13.01.2019 - 11:22:15
04
Ja ESP ani nemám, šmyk kontrolujem plynom a volantom :) Ale nie že by som jazdil zákruty driftom :) Ja si potrpím na nízky posed relatívne blízko volantu a obe ruky na volante, aj lakťovú opierku som odmontoval, bo neskutočne zavadzala. Nejazdím pololežmo úplne vzadu s jednou rukou na volante a druhou si neškrabem gule :lol: Viac krát sa mi to oplatilo, raz som nečakane prešiel kruháč šmykom aj som šmykom z neho vyšiel (zrána po rose asi primrznuté + staršie pneu). A jazda v zime alebo za mokra na Hutach (aj pri pomalej rýchlosti) keď cítim zadnú nápravu v zadku a prednú nápravu v rukách je na nezaplatenie :y:

Šiel som nedávno na Tiguane s ESP, na snehu to šlo stále proti mne. Druhá vec, v tom aute som sa cítil úplne izolovaný od cesty, absolútne som netušil čo robia kolesá a paradoxne som sa cítil dosť neisto aj na lepšej ceste... No čo som stará škola...
13.01.2019 - 11:51:17
04
Bola tu poznámka k odtrhovej plošine na škole šmyku. Áno, naplno pri 50 km/h sa to zrovnať nedá, ale v skutočnosti ten šmyk neprichádza tak intenzívne ako pri odtrhovej plošine. A tam človek nevie, do ktorej strany príde odtrh(aspoň my sme sa tak hrali), takže v zákrute sa to zrovnáva trochu prirodzenejšie. Určite je to ale dobrá skúsenosť, mne sa však viac páčil ten kruh na nedotáčavý šmyk so slalomom. A aby som prispel do ankety, tak ESP zvyčajne nemám a ak idem v aute, ktoré ho má tak nevypínam a nikdy mi neprekáža.
13.01.2019 - 12:13:28
00
ESP je perfektný systém na stabilizovanie šmyku. Na správnu funkciu je potrebná aj skúsenosť vodiča, aby nešiel za hranice fyziky auta a nevrtel volantom ako dieťa na kolotoči. Je pravda že sa s ním nedá moc blbnúť na snehu, lebo to ESP nedovolí. Ďalším prínosom esp je že brzdí prešmykujúce sa koleso a tak dáva možnosť tomu stojacemu kolesu zabrať. Skoro ako elektronická uzávierka diferenciálu. Môže to dohnať až po blokovanie oboch kolies, a dusenie motora, ale to vždy doladím spojkou. Jazdím 30000km ročne, na treťom aute s esp a už ma tento systém vytiahol z nejednej šlamastiky. Školu šmyku som absolvoval 3x v živote a dobre viem aké sú moje "schopnosti" a iných oproti esp. Kto vypína esp je pretekár alebo blázon.
13.01.2019 - 14:27:58
04
Len maly detail. Esp samo o sebe neblokuje koleso pri presmyku, nema dovod. V takomto pripade nie je pritomny otacavy moment, ktory treba korigovat pribrzdenim kolesa. Vo vacsine aut je vsak spojene s trakcnou kontrolou ktora to robi (rovnako aj vypinanie je na jednom gombiku). Inak s napisanym plne suhlasim:)
13.01.2019 - 15:11:22
00
Mám Fiestu ST (2005), ESP vypínam jednoducho tlačidlom na stredovom paneli. ESP je dobrý systém, manželka si ho nevypína, takže som rád, že ho mám. Neodsudzujem ani nikoho kto jeho služby využíva. Mne sa proste lepšie jazdí bez neho. Celkom výrazne ma ten systém obmedzuje už len pri rýchlejšom štarte z križovatky, obmedzí mi výkon aby kolesá nehrabali, pri rýchlejšom prejazde zákruty mi tiež uberie výkon aby sa kolesá neodtrhli ani na chvíľu, keď je mokro, alebo sneh a kolesá tiež začnú šmýkať pri zrýchľovaní zase zásah ESP.. Kontrolovaný šmyk pri ktorom viem čo sa s autom bude diať je z môjho pohľadu bezpečnejší ako čakanie na zásah ESP. A ako tu už niekto písal, pri zásahu treba držať kolesá v smere kam chceš aby auto išlo, čiže tiež musíš vedieť čo robiť.

Prílohy:

IMG_20170907_164244.jpg
IMG_20170907_164244.jpg 363.37 KiB thumb_up2thumb_down


Naposledy upravil cisty dňa 13.01.2019 - 16:20:31, celkovo upravené 1 krát.

13.01.2019 - 16:17:03
00
stivko76 napísal:
zihadlo 5 zabudol si este na dobre zimne gumky ;) Lebo ked ich mas na pikacu ,tak ani 8x8 ti nepomoze :)

gumky boli len priemerne Kleber , auto tažke 1,6t
13.01.2019 - 16:19:04
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up