Pri takomto pristupe si ochvilu na 2000 a keby bola dobra ponuka aj 2200🤣
22.01.2019 - 22:20:38
00
No nie, možno dáme variantu 2 a to hliníkový rám a ráfikové brzdy za 650-850e :-) a bude bike :-D uvidíme...aký bude rozpočet, ale rád by som variantu 1.
22.01.2019 - 22:26:01
00
Nehroť rozpočet, ak to je prvý cesťák nevieš či ťa to chytí. Vitus aj ten kúsok z Merlinu vyzerajú fajn, nerieš, lebo sa o chvíľu vypredajú, v tej cene to nie je zlá kúpa. Ak budeš časom chceť lepší alebo ťa to nechytí tak veľa neprerobíš.
22.01.2019 - 22:30:24
00
Ja by som sa na prvom cestnom naozaj nejak neblaznil. Prvy je v podstate na to aby si zistil co potrebujes, co sedi co nie pripadny prechod na nejaky vysnivany bude mega...ale ak mas predstavu, vies aku geometriu, sadu a pod, tak kludne zainvestuj. Tam ten defy alebo vitus, ak ti bude vyhovovat si mozes nechat aj na dlho, ak nie, predas ho este za rozumnu cenu(Asi skor defy, lebo vitus nie je az taky znamy, aj ked tam je napr karbonova sedlovka) alebo nebudes mat az take vycitky ked sa ti nan bude prasit. Ak ta cestak chyti, tak sa priprav, ze budes riesit ine ceny a par tyzdnov po kupe noveho uz budes obzerat nove, pripadne kolesa, rajdy a pod...? nikdy to neprestane, ver mi???!
22.01.2019 - 22:38:04
02
Diskove brzdy netreba.
22.01.2019 - 22:41:39
01
Miso12 Zabudol si na cestne pedale, tretry, sedlo, dobre handry, pripadna vymena baranov ak budu prilis siroke...:-) . Cirdeman zatial jazdi na krose s platformami.
22.01.2019 - 22:44:32
01
A čo tak tento? Je tam síce len Tiagra, ale inak celkom slušný bajk.

    22.01.2019 - 22:48:38
    00
    init treba mu to davkovat postupne, inak si to rozmysli:)
    22.01.2019 - 22:53:01
    00
    user_id napísal:
    Miso12 Zabudol si na cestne pedale, tretry, sedlo, dobre handry, pripadna vymena baranov ak budu prilis siroke...:-) . Cirdeman zatial jazdi na krose s platformami.


    Šak toto, nikdy nič nesadne presne pre človeka...tretry by som na začiatok nechal MTB co mam na cross-a, dokúpil by som len SPD-čka a mal by som jedny tretry na oboje :-) samozrejme neskôr by som prešiel na cestné...mozno :-)

    Ešte ani crossák nemám presne na mieru...idem dávať užšie riadítka, kratší predstavec a sedlo s väčším otvorom a iné rohy...takže ďalšie investície pre komfort...a možno keď vydá tak aj nový dres s kalhotami.
    22.01.2019 - 23:06:15
    00
    edy34 napísal:
    Diskove brzdy netreba.

    Ráfové sú do 2 rokov história a budeš kupovať kadejaké Miche a pod. A to nie je nejaká moja hypotéza, to sa povedalo na dosť plnú hubu. Môže sa ti to nepáčiť, ale to je tak asi všetko, čo sa ti to môže.

    Ja som urobil VEĽKÚ chybu že som AD 2007 kúpil HTčko s Včkami. Nie že by som tým neubrzdil v zásade všetko, čo s tým jazdím, ale vo všetkom sú horšie. Vrátane napr. frekvencie údržby. A na cesťák som cielene čakal, kým LP vypustí diskového Xeliusa.
    23.01.2019 - 00:17:45
    00
    To hadam nie, ked bude dopyt, tak sa budu stale vyrabat klasicke rafiky, naboje a brzdy... Pre mna maju kotuce zatial pozitivny ucinok taky, ze v pelotone nezaspim, kedze dost casto vydavaju strasne zvuky :lol:
    A aj ta hypoteza s lacnym cestakom len na zaciatok nemusi, ale aj moze byt spravna, ja som si kupil prvy lacny cestak pred 7 rokmi a uspesne ho tocim doteraz, aj ked z povodneho nezostalo nic, skoro vsetko som dolamal, opotreboval a postupne som to vyreklamoval, vymenil... Aj by som isiel do niecoho "lepsieho", drahsieho, ale ked vidim, kolko stoji chod aj takehoto lacneho, zdraham sa ☺️
    23.01.2019 - 06:45:57
    01
    No ja som nechcel napísať, že prvý bike musí ísť po roku preč. Ak si kúpi bike za +/- 1500 €, ktorý mu sadne, myslím, že to bude úplne v pohode na dlhé roky. Kde tu niečo vymení. Primárne som sa sem zapojil, lebo napísal, že chce dať 1500€ za karbón na kotúčoch a reakcie boli jak keby chcel dať 150... zvlášť keď sme len počas tejto diskusie našli cca 5 bikov, ktoré spĺňajú jeho požiadavky. Inak s kotúčmi plne súhlasím. Je to budúcnosť a v momente, keď niektoré značky vypredajú svoje zásoby, stane sa z klasických bŕzd nejaká hypster retro záležitosť (možnosť zvýšiť ceny?).. Ja ako na kotúče osobne nedám dopustiť. Čo sa týka pazvukov, nie je zlé občas si v pelotóne vrznúť....
    23.01.2019 - 08:41:15
    02
    Kotuce su fajn ale nemalo by to byt to hlavne, servis akurat brzdove gumy a bowden. Pri tej cene by som ale kotuce obetoval a chcel inside lepsie.
    23.01.2019 - 08:54:48
    00
    Z vlastnej skúsenosti možem potvrdiť, že s cenou do 1500 € sa dá nájst´ veľmi dobrý karbonový bike. Ja som skoro pred 4 rokmi kúpil svoj rock machine, nový, výrazne pod túto hranicu. Najazdil som na ňom zatiaľ viac ako 17000 km, zrazilo ma naňom auto a tomu rámu nič nie je. A to naňom jazdím aj teraz v zime. Pochybujem, že ked´ niekto prechádza na svoj prvý cesťák spozná rozdiel v jazde na ráme za 1000 alebo 3000€. Hmotnostný rozdiel je nepatrný, na tých bikoch je oveľa viac iných komponentov na ktorých vieš ušetriť pár kg na váhe :-), pretože aj tie značkovejšie bajky v cene do 2500-3000€ budú na rovnakej rade a budú mať také isté oničom 2kg kolesá ako ten bike do 1500€. Teraz som menil radu 105 za Ultegru, a to nie preto že som musel ale preto lebo som chcel. A názor že radšej hlinu ako najaký karbón za tie peniaze je nezmysel, mám aj hliníkovú cestnú meridu, ale jazda na nej a na tomto "lacnom karbóne" sa vôbec nedá porovnať. Tak ak budem zase na ňom po rokoch niečo meniť určite to nebude ten lacný rám :-). Takže kľudne možeš kúpiť niektorých z tu doporučených bikov a za ušetrené peniaze kúpiť napr. pedále, tretry, oblečenie. Paradoxne za tie skoro 4 roky čo jazdím som určite na tieto veci minul viac ako stál bike :-)
    23.01.2019 - 09:15:08
    04
    No maros. Existuju aj lepsie hlinikove ramy nez robi Merida. Poznam ludi co isli so mnou okolo Tatier cca. 210km, dvaja mali hlinikove lahke biky a celkom to dali bez problemov. aj ostatne komponenty. Pokial nechce clovek jazdit na sekundove zlepsenia v segmentoch tak fakt nemusi mat top bike. ked zacne na slabsom karbone nepozna rozdiel od lepsieho lebo to nema s cim porovnat akurat tak s hlinikom. existuju aj firmy co ti daju na zaciatok kolesa s hmotnostou 1,7kg, napriklad aj trek a mozno aj canyon a to je uz pekna hmotnost. inak je pravda, ze tiagra vs. ultegra uz dneska nie su tak vzdialene. a da sa jazdit aj na sore, zalezi aky je clovek fajnovy a kolko chce jazdit.
    podla mna hlavne aby pasoval ten ram, velkost a ergonometria, aby mal clovek ten spravny feeling na biku a radost a nie aby sa trapil s chrbtom a podobne. tiez ocenujem ak sa na biku dobre zataca, klopi a mam pohodlny bike a nulove ambicie na pretekanie takze mozno nejake watty stracam ale aspon po odjazdeni 150km nie som rozbity a mozem aj popracovat ak treba. ak vsak clovek chce jazdit tak 60-80km prevazne, tak mozno fakt nepotrebuje karbon ale slusny pruzny hlinik.
    23.01.2019 - 10:32:48
    02
    keyboard_arrow_up