No maros. Existuju aj lepsie hlinikove ramy nez robi Merida. Poznam ludi co isli so mnou okolo Tatier cca. 210km, dvaja mali hlinikove lahke
biky a celkom to dali bez problemov. aj ostatne komponenty. Pokial nechce clovek jazdit na sekundove zlepsenia v segmentoch tak fakt nemusi mat top bike. ked zacne na slabsom karbone nepozna rozdiel od lepsieho lebo to nema s cim porovnat akurat tak s hlinikom. existuju aj firmy co ti daju na zaciatok
kolesa s hmotnostou 1,7kg, napriklad aj trek a mozno aj canyon a to je uz pekna hmotnost. inak je pravda, ze tiagra vs. ultegra uz dneska nie su tak vzdialene. a da sa jazdit aj na sore, zalezi aky je clovek fajnovy a kolko chce jazdit.
podla mna hlavne aby pasoval ten ram, velkost a ergonometria, aby mal clovek ten spravny feeling na biku a radost a nie aby sa trapil s chrbtom a podobne. tiez ocenujem ak sa na biku dobre zataca, klopi a mam pohodlny
bike a nulove ambicie na pretekanie takze mozno nejake watty stracam ale aspon po odjazdeni 150km nie som rozbity a mozem aj popracovat ak treba. ak vsak clovek chce jazdit tak 60-80km prevazne, tak mozno fakt nepotrebuje karbon ale slusny pruzny hlinik.
Samozrejme že existujú aj lepšie hliníkové rámy a aj lepšie karbónové rámy, v tom však nebola podstata môjho príspevku. Jazdil som aj skoro top rámy od iného výrobcu, ale na podobných základných kolesách ako mám ja, a tam som pocitovo ten rozdiel necítil. Jazdil som však aj moj bike na lepších kolesách a tam som už rozdieľ cítil, ale zase časovo na segmentoch nie taký aký som pocitovo myslel
. Na 100% máš však pravdu v tom, že ti musí bike sadnúť, a to nielen geometriou ale hlavne veľkosťou.