Ak by som chcel začať s cyklistikou a prečítam si príspevky od Kenai tak sa na to vykašlem a začnem radšej behať :lol:
25.01.2019 - 09:24:31
06
Komplikujete to. Prvy cestak na 105 sade som kupil za 430eur presne. Vymenil som si na nom omotavku a po mesiaci plaste (po roku a pol som dokupil lahky par kolies, lebo som rozmaznany & vymenil som brzdy za jazdene ultegra). Dal som na nom uz tri sezony, zucastnil sa par amaterskych pretekov, robil beznu udrzbu a planujem nieco nove. Cuduj sa svete, stale neviem co chcem a citam cely internet :)
25.01.2019 - 12:29:51
01
Tiež sa divím. Ja jeho mieste by som si pozrel nejaké orientačné rozmery, aké potrebujem na svoju postavu a pozrel jazdené kusy tak do 500€, alebo si vyskladal z bazárových dielov. Trocha pojazdil, kým si zvykne a potom by som možno kupoval niečo lepšie. Pokiaľ plánuje jazdiť po rovine, tak váhu biku by som až tak neriešil, pokiaľ má pýtajúci sa cez 90kg, tiež by som neriešil extra váhu. Kamoš si napríklad kúpil v Decathlone toto https://www.decathlon.sk/cestny-bicykel-triban-100-sivy-id_8377732.html a je s ním spokojný. Každý deň 20km do a 20km z roboty, občas cez víkend 50-100km.
25.01.2019 - 13:43:42
00
veru ani triban nie je zly bike ak clovek nie je hyper narocny a pre hypernarocnych maju od tohto mesiaca novu specialnu radu:
https://www.cyclingweekly.com/news/product-news/van-rysel-405415

a ako som pisal, bez dovodne sa da vratit do 60 dni a spravia aj upravy pred predajom ake treba.
25.01.2019 - 16:33:03
00
IanPP napísal:
Ak by som chcel začať s cyklistikou a prečítam si príspevky od Kenai tak sa na to vykašlem a začnem radšej behať :lol:


Neuveris aj ja ked to po sebe citam mam chut ist k akvabelkam. Kolko casu a roboty a penazi by som usetril. :lol:
25.01.2019 - 18:39:49
00
Je to sice trocha OT: Ale Canyon endurace sa tu spomina dost casto. Tak jeden poztreh z manualu co na webe akosi velmi nepropaguju. "Pretekarske bicykle Canyon" Ako hovoria triede 1 = na cestu, sa nesmu pouzivat v trenazery ani nikde, kde sa bike upina. To robi aj dinamicky fitting nerealnym, ak ten zakaz neporusite.
Príloha:
IMG_20190127_120137.jpg
IMG_20190127_120137.jpg 1.04 MiB 1 thumb_up0thumb_down

27.01.2019 - 12:18:49
00
To sa rieši v kuse. Väčšina výrobcov to takto komentuje a pri reálnej reklamácii by na to, že bicykel bol v trenažéri, podľa toho, ako by bol poškodený, asi aj prišli, ale v reále je riziko čohokoľvek dosť malé (horšie je vymiesť dieru, čo sa stáva pomerne bežne):



Tu si Shane priamo otrie tlamu o Canyon :devil:




a teda fakt nikdy som nepočul o ráme, ktorý by to neprežil. Aj keď pri tých miliónoch bicyklov by sme možno nakoniec pár ks našli, ale ja osobne som nenarazil na jediný prípad.
27.01.2019 - 13:29:25
01
Dakujem, za info, ale mna najviac zaskocilo, ze ten navod je aj k AL. To moze znamenat bud, ze sa im nechcelo tlacit dva navody, alebo je to potencialny problem aj u AL bikov. No napisal sam na support canyonu, ako tomu mam rozumiet, uvidim co odpisu.
28.01.2019 - 00:26:38
00
Hlavný problém je v tom, že rámy nie sú nijako testované na pobyt v trenažéri a koniec koncov na to test zrejme ani nie je. A výrobca chce byť krytý, aby ho nejaký vytretý yankee nezažaloval za to, že mačka po opratí v práčke pri sušení v mikrovlnke vybuchla.
28.01.2019 - 03:03:53
02
Nemusí to byť ani hrdý USA obyvateľ. Kamoš má US kalkulačku. V manuály má, že ju nemá nosiť v zadnom vrecku, lebo hrozí riziko poškodenia, pokiaľ si sadne. Preto aj drvivá väčšina navigácii má hneď pri štarte upozornenie, že informácie v navigácii sú len informatívne, preto sa má riadiť situáciou na ceste. Keďže sa našli ľudia, čo majú aj 10 rokov neaktulizované mapy a potom to narvali do steny domu a podobne, lebo však v navigácii tam ten dom nebol a podobe. Množstvo ľudí aj v Európe je blbých žiaľ.
28.01.2019 - 08:36:15
00
Jano1987 To je jasna vec, varovanie pred nespravnym pouzitim. Ale ten problem s trenazerom mi pride, ako ked na 500E kotucovu brusku napisu, ze je nesmies pouzivat v prasnom prostredi a pribalia k tomu kotuc na rezanie tahal.

No nic, som zvedavy co napisu z Canyonu, potom to sem pre srandu zavesim.
28.01.2019 - 11:30:58
00
Kenai pozrel som si na nete foto trenažérov, že ako to vlastne vyzerá. Väčšina čo som videl, tak má riešené úchyty v mieste osky kolesa, alebo sa to tak priamo uchytáva. Tu môže byť problém bočných náklonov. Keď sa človek rozbieha, či silnejšie zaberá, bike sa kolíše zo strany na stranu. Pri normálnej jazde to nemusí byt problém, ale keď si napevno chytím v tej časti bike a začnem sa hýbať z boka na bok, či nebodaj spadnem, môže dôjsť k poškodeniu päťky, či nejakej časti tam. Predsa len bike je stavaný na to, aby prenášal primárne sily pôsobiace kolmo na os kolesa a nie na páčivý moment v mieste uchytenia.
28.01.2019 - 12:08:30
03
Mas uplnu pravdu, len riesenie ziadne. Mozno keby trenazer vedel upnut aj sedlovku, aby zabranil kruteniu zadnej stavby. Ale to je robota vyvojarov. My ako spotrebitelia mozeme len hromzit.
Z Canyonu mi odpisali: ....Na fitting určitě bicykel můžete upnout do trenažéru, v návodu je myšleno dlouhodobější používání bicykla na trenažéru.....
28.01.2019 - 13:12:27
00
Ja to beriem tak, že bike je stavaný primárne na jazdu po ceste. Ak chce človek trenažér, tak musí sa pozrieť inde. Samozrejme z ekonomického hľadiska je to nevýhodné mať aj aj. Treba sa na to ale pozrieť z časti aj z hľadiska výrobcu. Ročne predám dajme tomu XY bikov. Ale štatisticky mi vyplýva, že len 1 z 100 tisíc bikov niekto mieni používať ako trenažér. Oplatí sa mi kvôli tomu meniť zadnú stavbu biku? Reálne nie. Skôr by som povedal, že treba vyvinúť tlak na výrobcov trenažérov aby priniesli nejaké riešenia. V živote som na takom trenažéri nebol, takže neviem posúdiť. Ale videl som, keď som teraz pozeral, že sú aj valcové, tam nebude problém so zadnou stavbou a potom som videl aj také, kde chýbalo koleso a reťazou sa priamo poháňalo. Viem, že kamoš raz spomínal, že na jednej výstave videl trenažér. Kostra bola z ocele, vyrábali sa 3 veľkosti. Rozmery stack a reach sa nastavovali pomocou závitov na oceľových trúbkach tvoriaci rám. Prakticky ste si vedeli presne nastaviť tvar biku. V balení bol rám, a samotný motor či čo to je v trenažéry. Bolo to pevne spojené s podstavcom, len to nemalo kolesá. Na miestne zadnej osi kolesa, bol prevod, cez ktorý sa poháňal trenažér. Voliteľná výbava bola vzdadu orech (môžte si tam ľubovoľne osadiť vlastnú pílu), úchyt ma prehadzovačku, miesto na stredové uloženie (aké chcete aj s kľukami), navarka ma prešmyk, sedlovka bola v rámci rámu, sedadlo už bolo vaše, plus tyč na predstavec s baranmi/flatbarom, to už je na vás. Netuším, čo to stálo, ani kde sa to dá kúpiť. Ale je to zaujímavá možnosť. Prakticky si viete postaviť kópiu svojho biku. Tým pádom, že nastavenie je pomocou závitu, viete si rozmery upravovať po desatinach mm.
28.01.2019 - 15:33:03
00
Zbytočne vidíte problém, kde nie je.
A z high end bicyklov končí v trenažéroch nezanedbateľné %, nie "jeden zo stotisíc", ale odhadometricky desatina. Z créme de la créme, čo fasujú teamy, každý jeden. Hádajte, ako sa rozcvičujú pred štartom...
28.01.2019 - 16:33:12
02
keyboard_arrow_up