Ja to beriem tak, že
bike je stavaný primárne na jazdu po ceste. Ak chce človek trenažér, tak musí sa pozrieť inde. Samozrejme z ekonomického hľadiska je to nevýhodné mať aj aj. Treba sa na to ale pozrieť z časti aj z hľadiska výrobcu. Ročne predám dajme tomu XY bikov. Ale štatisticky mi vyplýva, že len 1 z 100 tisíc bikov niekto mieni používať ako trenažér. Oplatí sa mi kvôli tomu meniť zadnú stavbu biku? Reálne nie. Skôr by som povedal, že treba vyvinúť tlak na výrobcov trenažérov aby priniesli nejaké riešenia. V živote som na takom trenažéri nebol, takže neviem posúdiť. Ale videl som, keď som teraz pozeral, že sú aj valcové, tam nebude problém so zadnou stavbou a potom som videl aj také, kde chýbalo koleso a reťazou sa priamo poháňalo. Viem, že kamoš raz spomínal, že na jednej výstave videl trenažér. Kostra bola z ocele, vyrábali sa 3 veľkosti. Rozmery stack a reach sa nastavovali pomocou závitov na oceľových trúbkach tvoriaci rám. Prakticky ste si vedeli presne nastaviť tvar biku. V balení bol rám, a samotný motor či čo to je v trenažéry. Bolo to pevne spojené s podstavcom, len to nemalo kolesá. Na miestne zadnej osi kolesa, bol prevod, cez ktorý sa poháňal trenažér. Voliteľná výbava bola vzdadu orech (môžte si tam ľubovoľne osadiť vlastnú pílu), úchyt ma prehadzovačku, miesto na stredové uloženie (aké chcete aj s kľukami), navarka ma prešmyk, sedlovka bola v rámci rámu,
sedadlo už bolo vaše, plus tyč na
predstavec s baranmi/flatbarom, to už je na vás. Netuším, čo to stálo, ani kde sa to dá kúpiť. Ale je to zaujímavá možnosť. Prakticky si viete postaviť kópiu svojho biku. Tým pádom, že nastavenie je pomocou závitu, viete si rozmery upravovať po desatinach mm.