Idem to aj tak spraviť, nahodím a uvidíme


mireq1 napísal:
jjurajjk Ja by som v prvom rade nahodil plast a nafukal, taketo bubliny sa zvyknu tlakom prilepit, a aj ked potom to bude zle, popripade to bude fucat, tak az potom by som to riesil, a uz je na tebe ci reklamaciou alebo vlastnym prelepenim.
Podla mna ta paska bola vyrobcom nalepena dobre, akurat sa casom kym prisli ku kupujucemu odlepila, cize tlak by ju mal pritlacit spät mozno az tak, ze ani nebude vidno ze to bolo odlepene.
02.02.2019 - 09:36:38
00
matt : myslel som,ze uz to maju od 2018, zaregistroval som, ze presli na tento system. A je to od dtswiss, alebo vyprsal patent, alebo je to mierne ine ?
02.02.2019 - 09:53:23
00
Je to mierne iné, vysúva sa iba jedna polovica voľnobežky s čelným ozubením. Používajú pružinu len z jednej strany.

Prílohy:

IMG_20180816_205758052.jpg
IMG_20180816_205758052.jpg 713.84 KiB thumb_up1thumb_down

02.02.2019 - 10:42:10
00
Supafly666 napísal:
V čom má ratchet výhodu nad západkami (ak by sme brali dva náboje s rovnakým uhlom záberu)? Počet bodov záberu (koľko zubov pri ratchete, toľko bodov vs. počet západiek)?

Ta hlavna vyhoda je v strucnosti vacsia stycna plocha na prenos sily.
Pri zapadkach je ta plocha velmi mala a preto sa casto nicili/nevydrzali dlho.
Pri ratchetoch si dokonca teraz vyrobcovia trufaju robit ich z hlinika.


A je to od dtswiss, alebo vyprsal patent, alebo je to mierne ine ?

Vela zaujmavych patentov (ratchety DT, Chris King , pri ramoch horst link, niektore VPP patenty) je zo zaciatku druhej polovice 90ties => vyprsali relativne nedavno a zacina sa to pozitivne prejavovat na ponukanom sortimente.

Aj princip od Chrisa Kinga pouzilo Shimano v Scylence nabojoch. Som si myslel, ze to len spravili tichsie, ale zrejme to naozaj chceli vylepsit na uplne bezkontakne - vid. video (1:40)
https://www.youtube.com/watch?v=McOKEyV_mWY
Odkial beru impulz na opatovne spojenie pri zabere netusim. Pruzina v uvode zobrazena je - ale ak je pruzina, tak to nebude bezkontaktne.
Ta uplna bezkontaktnost asi naozaj odporuje fyzike https://www.mtbiker.sk/forum/post1450082.html#p1450082
02.02.2019 - 12:12:42
00
Ten impulz je tym helicoidom, ci co to je, proste sa nepatrne posunie dovnutra jedna cast, len pri zabere v pedale. A cim viac zaberas, tym viac tlaci. To si aj tusim davnejsie pisal. Na videu je to vidno. Bezkontaktnost v zmysle, ze tie dva ozubene protikusy sa nedotykaju. U dtswiss sa dotykaju pri volnobehu, pritlacaju ich pruzinky akurat sa otacaju v smere, ktory nezabera a vydava to hluk. Ak pridali pruzinku, ktora to pritlaca, tak to bude podobne.
02.02.2019 - 12:39:26
00
Cim viac zaberas, tym viac tlaci - to sice plati, ale len vtedy, ked sa uz obe casti ratchetu vzajomne dotykaju. Vzajomny dotyk zabezpecuje pruzina, ktora ma identicku ulohu ako pri DT a pri volnobehu sa teda ratchety dotykaju.
Ak by to bolo bez pruziny (alebo by bola velmi kratka) a ratchety by vobec neboli v kontakte, tak by si mal volnobezku na obe strany - lebo by nemalo co tlacit zltu naspat do zelenej, ked by sa pri volnobehu oddelili. Pozri obrazok.

Samotny hluk ovplyvnuje urcite vela faktorov: pruzina, profil a pocet zubov, vzajomny uhol ploch ratchetu.
Shimano zjavne nieco zle nadizajnovalo (v prospech nizkej hlucnosti), ked teraz maju problem.
Ta bezkontaktnost bola len marketing a technicky asi nezmysel. Pisu o tom aj tu:
https://cyclingtips.com/2018/05/shimano-xtr-m9100-m9120-release-news-details-weights/
I got to play with an early prototype of the hub, and while there is some friction briefly felt as the system begins to freewheel (likely not present in the production units), the hub then spins incredibly smoothly and quietly afterward (under 30 decibels). With Scylence’s whisper-quiet operation, Shimano now join Onyx in the silent hub game, in stark contrast to the very loud driver designs from Chris King, Industry Nine, and others. The quietness may take some getting used to.
Tusim si najdem cas cely ten ich patent precitat. Ale obrazkami je to v principe to iste ako CHK pred 20rokmi.

Prílohy:

Shimano-XTR-2019-Scylence-rear-hub-internal.jpg
Shimano-XTR-2019-Scylence-rear-hub-internal.jpg 121.8 KiB thumb_up2thumb_down

02.02.2019 - 20:12:50
00
Kua.
To vážne začína byť viac o technike ako o radosti z jazdy - smeruje to do sračiek :(
Chcelo by to vrátiť sa v čase o 10 rokov späť.
02.02.2019 - 23:17:15
02
Tak niekto ma radost aj z techniky. Rad si precitam daco nove :)
02.02.2019 - 23:21:45
01
vzdy to bolo o technike - vzdy boli ludia co chceli mat to najnovsie, vzdy boli lestici, vzdy boli ludia co na tom jazdili do mrtva
03.02.2019 - 09:23:46
00
Palo TT napísal:
...
Ta bezkontaktnost bola len marketing a technicky asi nezmysel... .

Trochu odvážne tvrdenie :)
03.02.2019 - 10:10:37
00
Trochu odvážne tvrdenie :)

Das aj nejaky argument, preco si to myslis, alebo len potrebujes mat posledne slovo v tejto diskusii? :)

Lubik napísal:
Kua. To vážne začína byť viac o technike ako o radosti z jazdy - smeruje to do sračiek :(
Chcelo by to vrátiť sa v čase o 10 rokov späť.

V Bike-tech > MTB komponenty > Zapletene MTB kolesa je to trochu offtopic poznamka. Diskutovat o technike nevylucuje radost z jazdy, ktoru mam najma priamo v terene. IMHO forum ma stale velmi slusnu uroven, aj ked v porovnani s minulostou isiel dozadu socialny aspekt (spolocne vyjazdy, pripadne stretka), ale toto asi prebrali socialne siete + vekom sa menia priority.
Ale vsak nejake stretko "zapadnych" foristov na jar na Panskej Javorine mozeme kludne vymysliet.
03.02.2019 - 22:12:20
03
PaloTT Pozri sem. Testovalo to niekoľko nezávislých testerov. Nikto nenapísal, že je to "marketing" a "nezmysel" alebo, že Scylence nefunguje. Ale myslela som, že gúgliť dokážeš aj ty.
https://singletrackworld.com/2018/07/first-ride-review-shimanos-new-m9100-xtr-1x12-drivetrain/
"The other feature that I loved most about the new XTR drivetrain is the Scylence rear hub. Using a ratchet system instead of the previous pawls-and-spring freehub design, the Scylence mechanism actually retracts while coasting, which reduces friction and all but eliminates any noise from the rear hub. "
https://youtu.be/1ZAK5FkhyNY
https://mbaction.com/first-ride-shimanos-all-new-xtr-group-set/
https://accidentalrandonneur.wordpress.com/2018/06/22/angry-swarm-of-bees-vs-the-sound-of-scylence/
04.02.2019 - 08:01:59
00
Palo TT napísal:
Cim viac zaberas, tym viac tlaci - to sice plati, ale len vtedy, ked sa uz obe casti ratchetu vzajomne dotykaju. Vzajomny dotyk zabezpecuje pruzina, ktora ma identicku ulohu ako pri DT a pri volnobehu sa teda ratchety dotykaju.
Ak by to bolo bez pruziny (alebo by bola velmi kratka) a ratchety by vobec neboli v kontakte, tak by si mal volnobezku na obe strany - lebo by nemalo co tlacit zltu naspat do zelenej, ked by sa pri volnobehu oddelili. Pozri obrazok.

Viz. obrazok. To je to, co to zabezpecuje. Helicoid posuva po virtualnom zavite jednu cast ratchet ringu, takze nepotrebujes nic pritlacat, a nebude sa to dotykat /ale na tie obrazky moc dobre vidiet nie je, to by som musel mat v ruke, aby som si bol isty, ako to funguje/. Ovsem zrejme zistili, ze to tak moc dobre fungovat nebude (Chris King tam ma silne pruziny) - zaber bude oneskoreny, tak pridali pruzinku.

Lubik : vsak o technike sa diskutovalo (a niekedy az do mrtva) uz pred viac ako 15 rokmi. Na extremebike.sk, aj na bike-fore.cz, co si pamatam. Akurat toto je uz zla tema .. zase zli,zli moderatori nerobia svoju robotu :D :D

Prílohy:

sh1.png
sh1.png 309.45 KiB thumb_up0thumb_down

04.02.2019 - 08:21:07
01
otazka: ako to maju teraz Shimano naboje .. stale ocelovy orech (alebo len niektore sady), a 2 alebo 4 zapadka ? Su niektore prerobitelne, alebo kupitelne priamo s 135x10mm oskou ?
04.02.2019 - 12:44:24
00
lto napísal:
Helicoid posuva po virtualnom zavite jednu cast ratchet ringu, takze nepotrebujes nic pritlacat, a nebude sa to dotykat

V tomto podla mna nemas pravdu. Zlta cast je nasunuta na modru a tvoria jeden celok (tu cast , kde je kazeta).
Pri volnobehu:
Je zelena (ta je pevne spojena s telom naboja) umiestnena uprostred okolo nich a nedotykaju sa. Zelena sa toci , zvysne stoja. Ak ides to zaberu a zacne sa tocit aj modra so zltou. Bez struny neexistuje nic, co by posunulo zltu cast do zaberu blizsie k zelenej. Analogicky ani srob na matici nezasrobujes, pokial budes otacat len maticu a nedrzat srob - okrajove varianty s extremnym zrychlenim otacania a zotrvacnostou matice neberiem do uvahy.

Pruzina vzdy bola nakreslena aj v tom patente (v mediach ju ale nespravne popisovali - ze zltu cast od zelenej odtahuje a nie pritlaca a zabezpecuje spominanu bezkontaktnost).


Kristina
link co sam dal ja + tento najnovsi, hovoria zase o niecom inom.
https://cyclingtips.com/2019/02/shimano-xtr-delays-drag-on-scylence-hub-cancelled/
For now, Shimano plans to release an XTR hub that uses the same Helical spline design as previously announced, but rather than coast silently without contact of the ratchet rings, the rings will instead stay in contact.

Ale precital som si ten patent a teraz suhlasim, ze ta bezkontaktnost nie len marketing. Spomina sa aj v patente a popisany princip vyzera doveryhodne (len v reale podla linku hore s tym nejaky problem asi bude). Neskor dam k tomu par obrazkov. Obrazky ratchetu od Shimano vyzeraju ako CHK cez kopirak, ale diabol sa ako vzdy skryva v detailoch :)
05.02.2019 - 09:35:35
00
keyboard_arrow_up