misto Ked to tu uz riesime, co presne je cela trasa ? Myslis tym trasy podla ciselneho znacenia, ako je napr 001a petrzalska hradza ?
08.02.2019 - 23:28:29
00
Áno. Napríklad 043 - Hrebeňovka Inovca, začína v Trenčíne a končí nad Piešťanmi.
08.02.2019 - 23:30:36
00
OK, ak mozes, tak mi trocha priblizit rozdiel medzi cestickou pre cyklistov/koridorom.... a cyklotrasou.
Skusim najskor ja a ked tak ma oprav.
Cyklotrasa je ako turisticka znacka, alebo naucny chodnik, nema nic spolocne s dopravnym znacenim, alebo usporiadanim premavky. Tak isto nemusi byt znacena v terene ziadnou dopravnou znackou a nema ani ziadene predpisane parametre. Je to skor na sposob zakreslim do mapy kadial je dobre ist lebo je tam pekne, bezpecne, zaujimave body po ceste....

Na druhu stranu, cesticka pre cyklistov, koridor, usek so zakazom vjazdu vsetkym motorovim vozidlam... je dopravne znacenie hovoriaace kadial ma cyklista ist, alebo kam moze vojst na bicykli. Nema nic spolocne s cyklotrasami a moze to byt kludne len par stovak metrov dlhy usek obchadzajuci napr rusnu krizovatku, nenavezujuci na ziadnu siet cyklotras. Ich ciel je zabezpecienie dopravy osob, nie vytvorenie sportoveho volnocasoveho priestoru.

Spravne ?
08.02.2019 - 23:45:33
00
Trošku ťa opravím ak môžem. V zmysle národnej stratégie to u nás rozdeľujeme na cyklodopravnú trasu a cykloturistickú trasu.

Cykloturistická trasa - už ako názov hovorí je to spojenie cykla s turistikou. Cykloturistické trasy sa značia v zmysle STN 01 8028 a využívajú existujúcu sieť ciest, či už cesty II a III. triedy, lesné, poľné, hrádze, miestne komunikácie atď...ako si písal aj ty, nemajú žiadne predpísané paramatre a je to skôr o tom, aby sa našlo ideálne prepojenie viacerých bodov s napojením na zaujímave turistické ciele v regióne ako pamiatky, rozhľadne, výhľady a pod. Avšak čo množstvo ľudí nevie, takisto prechádzajú povoľovacím konaním a tak jej ich finálne vedenie častokrát kompromisom po jednaniach s ochranou prírody, vlastníkmi a ďalšími. Určite to nie o tom, že si vyznačíme čo chceme. I keď našlo sa už aj zopár takých pokusov :)

Cyklotrasa - to sú pravé už tie s dopravným riešením ako napríklad segregované cyklochodníky, samotné cyklopruhy a pod. Tu sa už postupuje v zmysle stavebného zákona a TP. A presne ako píšeš, nemusí sa jednať o nejaký ucelený úsek. Kľudne môže ísť o dopravné riešenie v ulici, obchádzku križovatky, napojenie sa do priemyselného parku, ... avšak malo by to mať logiku a cyklodopravné trasy by tiež mali na seba nadväzovať, aby mali zmysel a cyklisti sa reálne niekam dostali. Lenže v tomto sme na Slovensku ešte stále na začiatku a tak sa darí budovať ucelené úseky najmä v extraviláne ako napríklad cyklotrasy po hrádzach, po bývalých železniaciach, keďže najväčším problémom sú pozemky, ich vysporiadnie či následné vykúpenie. I keď sa dá ísť aj nájomnými zmluvami, je to stále beh na dlhú trať.
09.02.2019 - 11:50:26
01
OK, tak teraz uz viem povedat, ze to co ma zaujima je vlastne mapa cyklodopravnych tras s moznostou rozoznania ich typov, aby som si mohol vytvorit osobnu cykloturisticku trasu splnajucu moje poziadavky.
09.02.2019 - 18:26:37
00
To by určite nebolo na škodu, ja problém vidím v tom, že sa tieto cyklodopravné trasy nijako neevidujú a tak človek ani nevie, kde všade sú. Na niektoré narazíš náhodou, lebo nejaká obec mala nejaký projekt a spravila 200 metrov cyklochodníka. Bolo by to super, spravila by sa aj sumarizácia, ich zmapovanie. Avšak, aby to bolo aktuálne bolo by potrebné, aby sa to nahlasovalo a aby sa začal viesť nejaký register.
10.02.2019 - 12:30:14
00
Ja predpokladam, ze dopravny inspektorat schvaluje osadzovanie znacenia a teda by mal vediet co schvalil. Tak databaza hadam je, otazka je v akej forme. Ale vzhladom na to, ze vacsina cyklotras vznikla za posledne roky z eurofondov, mohli by to byt elektronicky. Uvidime co mi poslu. Ale asi nieco, ako je to moc roboty a ze z nasich dani je to nad ramec ich povinnosti.
11.02.2019 - 13:48:11
00
To, čo budú mať ti zrejme pošlú, v tom by som nevidel problém. Avšak nemuselo byť všetko na schvaľovaní na ID. Ale je to dobrý nápad a treba s tým začať, som sám zvedavý, čo príde.
11.02.2019 - 16:03:38
00
Zatial si to pinponguju, aktualne je to na

oddelenie technickej normalizácie
a výmeny informácií
www.ssc.sk

Miletičova 19, 826 19 Bratislava
12.02.2019 - 10:21:22
00
Aj aj som zvedavý čo zistíš, celkom ma to začalo zaujímať k čomu užitočnému sa dopracuješ.
12.02.2019 - 14:57:26
00
OSM je dobrý zdroj dát, samozrejme pokiaľ tam tie dáta ktoré ma zaujímajú sú. Pokiaľ nie, ostáva len počkať, či to niekto nezmapuje, alebo priložiť ruku k dielu.
Prvotnou bariérou býva komplikovanosť editovania, ale sú aj iné možnosti ako čiastkovo vylepšiť dáta, alebo aspoň poskytnúť zdroj, z ktorého sa dá mapovať. A nemusí byť človek extra technicky zdatný. Stačí len vedieť stiahnuť aplikáciu a prípadne nejaké to anglické slovíčko poznať.

Existuje aplikácia StreetComplete (je aj v slovenčine), v ktorej sa dá vyplniť typ povrchu a iné drobnosti. Bez potreby znalostí ako sa čo značí v OSM, pretože je to jednoducho napísané + sú tam obrázky.
Má ale obmedzenie. Vlastnosť sa dá určiť len na celej dĺžke objektu. Takže ak je pol cesty jeden typ a potom zas iný, je treba to robiť vo "veľkom" editore. (treba na mieste zmeny cestu rozstrihnúť na viac úsekov) Taktiež je potrebné si vytvoriť účet na osm.org, uskutočnené zmeny sú ukladané pod týmto účtom.
len android - https://play.google.com/store/apps/details?id=de.westnordost.streetcomplete&hl=sk

Alebo by mohli pomôcť fotky z aplikácie Mapillary
Stačí zobrať mobil (no dobre uchytenie na bicykel, môže byť problematickejšie) a pustiť nahrávanie. Ak niekto prejde určitý úsek a uploadne foto, môže potom aj niekto zdatnejší upraviť dáta v OSM.
android - https://play.google.com/store/apps/details?id=app.mapillary
iOS - https://itunes.apple.com/us/app/mapillary-street-level-imagery/id757286802?mt=8

Ak by niekoho zaujímalo ako je aktuálne v OSM zaznačená kvalita povrchu/zjaznosť.
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:smoothness
Tak pozrieť vyplnenosť dát sa dá tu - https://overpass-turbo.eu/s/G3z
Vyberte si oblasť (celé SK radšej nie) a klik na "run". Zobrazia sa modré čiary. Tieto úseky majú zadefinovanú vlasnosť "smoothness".

To isté pre typ povrchu - "surface".
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:surface
https://overpass-turbo.eu/s/G3B

K prípadným importom. Ak je licenčne kompatibilný zdroj dát, tak prečo nie. V tom prípade by som dal do pozornosti pravidlá pre import - https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Guidelines
13.02.2019 - 07:09:21
03
Pani v Trnave prekonali vsetky moje ocakavania:
Príloha:
odpoved trnava okresny urad.jpg
odpoved trnava okresny urad.jpg 260.55 KiB thumb_up0thumb_down


Na toto idu nase dane :swear:
13.02.2019 - 18:59:33
00
Tam sa ale píše iba o cestách I. triedy. Oni teda riešia zrejme iba to?! Toto je každopádne zaujímava odpoveď. :) Dík, skúsim zistiť viac na ministerstve dopravy. Dám vedieť.
13.02.2019 - 19:07:47
00
toto som poslal:
Vaša správa bola odoslaná. Adresát: Krajské riaditeľstvo PZ v Trnave

Text: Dobry den, kontaktujem vas na zaklade zakona 211/2000 Z.z. Zákon o slobodnom prístupe k informáciám ako organ schvalujuci dopravne znacenie v Trnavskom kraji.

Chcem vas touto cestou poziadat o uplny zoznam, alebo mapu usekov osadenych doravnym znacenim:

1. B 3 - Zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel

2. V8c: Koridor pre cyklistov

v Trnavskom kraji.

Prosim o zaslanie informacie elektronicky na email ....


Otocil som im to spat so ziadostou o doplnenie.
13.02.2019 - 20:28:30
00
si sa ich mal opytat, ci su si naozaj isti, ze nemaju na cestach I., II a III. triedy znacku "Zakaz vjazdu vsetkym motorovym vozidlam" :)
mozno by si ta pani uvedomila, co podpisala ...
14.02.2019 - 13:00:55
00
keyboard_arrow_up