40 cm priemer a 2-3-4 m hĺbka. To je asi tak 0,5-1-1,5 kubíkov zeminy. Kam to tie zvieratá mohli odviezť?
Bobor si robí nory a tunely, avšak vstup je vždy z vody https://sk.wikipedia.org/wiki/Bobor_eur%C3%B3psky
Takže bobra môžeme vylúčiť
29.12.2018 - 18:52:49
00
Stroj asi tunel v hradzi nevyrobi a vodohospodari by snad vedeli o tom.
Diera, ktoru bobor vyrobi nemusi mat vstup z vody (viz. linky) ale je fakt, ze toto je dost divne.
https://www.rd799.com/projects/beaver_before/
http://forums.pondboss.com/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=398539
Z vody byva len brloh, ale co vies, ci bobrovi nepreskocilo a narobi diery barskde :D. Mne sa nezda skor ta skoro pravidelnost za sebou, ale ktovie ... mozno mali zurku , ozrali sa a narobili diery a teraz sa pytaju, kam dali tu zeminu :D .. Ale skor to vyzera, ze tam niekto vyrabal diery, lebo nieco hladal, hmm. Ono s tou zeminou ale je to tak vzdy, kazde zviera, co vyhrabe obrovske tunely pod zemou, tak ma kvanta vyhrabanej zeminy a ta sa strati.
Ale tusim som na nete videl este dake zviera, tusim mravciar (aardvark), co vie taketo diery narobit. Ale co by ten tu robil... aj ked, ak tu uz plavaju krokodili ..
29.12.2018 - 21:37:49
00
zrejme kapybara co sa pred par rokmi pri povodniach stratila v ZOO :D
29.12.2018 - 23:51:25
01
Nezabudajme na UFO. Tam kde maju polia, robia kruhy v obili, tu sa len tuneluje tak sa chceli rychlejsie dohodnut. |( :?:
02.01.2019 - 08:09:30
00
scarinko Od cisticky po Cunovo je asfalt na korune hradze suchy. Miestami vsak zasahuje sneh z travy na asfalt a najazd od Chorvatskeho ramena je posiaty ladovymi flakmi, takze opatrne.Kazdopadne je hradza zjazdna [plati v case pridania prispevku]
11.01.2019 - 16:07:20
04
Petrzalska hradza je sucha, obcas nejaka mlacka, na cestak bez problemov. To iste plati o cykloceste popri Chorvatskom ramene.
04.02.2019 - 19:59:37
04
Pali65 napísal:
Jezus bol som sa tam dnes prejsť. Namiesto opravy pôvodnej hrádze urobili oblúk novej, čím spravili obchvat poškodenej časti.
Nepochopil som, čo za zviera urobilo tie diery, do 40cm široké, vedú kolmo dolu, hĺbka niekoľko metrov.


Je to podmyte vodou od poslednych povodniach, nasledne dazde spolu s tazkymi strojmi co sa pri tazbe dreva tadial premavali, sposobili prepad do podmyteho proestoru. Inym slovom, ani stroj ani zviera, ale voda a poveternostne vplyvy a neuvazene uzivanie 30t nakladiakmi s vleckou.
04.02.2019 - 20:17:13
00
Tak toto je fakt vyssi, ak nie najvyssi level...
https://www.facebook.com/groups/vcelin/permalink/2146282202084467/
08.02.2019 - 16:37:34
00
Neviem preco vas take veci este vzrusuju, Schvalne si zacnite vzsimat napriklad koridory pre slepcov znecene reliefom na chodnikoch. Maju sirku 30-40cm a bezne koncia stenou, stlpom od semaforu, zahomom s kvetmi.... Slepec nema zrak a musi to prezit, nikto sa nad tym tuna nopozastavuje. Toto je podla mna najvyssi level. img.refresher.sk
08.02.2019 - 23:10:03
05
Kenai napísal:
Neviem preco vas take veci este vzrusuju, Schvalne si zacnite vzsimat napriklad koridory pre slepcov znecene reliefom na chodnikoch. Maju sirku 30-40cm a bezne koncia stenou, stlpom od semaforu, zahomom s kvetmi.... Slepec nema zrak a musi to prezit, nikto sa nad tym tuna nopozastavuje. Toto je podla mna najvyssi level.


Sem tam sa nad tým pozastaví bulvárny redaktor, alebo niekto s potrebou dať na facebook prípsevok plný nespravodlovisti. Väčšina sa nepozastavuje aj kvôli tomu, že je to úplne v poriadku. Táto dlažba pre nevidiciach ich má upozorniť na blížiacu sa prekážku alebo naviesť na orientačný bod. Preto bývaju tieto chodníky pre slepých orientované do steny budovy, alebo priamo do stĺpu, či semafóru. Záleži aj od textúry.

Čo sa týka hentej inštalácie pod Novým mostom, pevne verím, že buď je to len veľmi dočasné alebo, že tá fotka je koláž.
10.02.2019 - 10:52:10
01
Hmm, sice viem prd o zrakovo postihnutych (na stastie), ale nieco si este pametam o dopravnom znaceni. Konkretne Z8a,b,c. su vodiace pasy pre nevidiacich. A ich funkcia je doviest k prechodu pre chodcov a oznacit hranu vozovky. Nikde niej e nic o upozornovani na prekazku. V praxi to funkuje tak, ze mas najst pruh a ist po nom az po zmenu struktury. Ta signalizuje prechod. A, ano moze zacinat kolmo na stenu alebo pri semafore (orientacny bod), ale to nie je to co som myslel. Som sa zle vyjadril, myslel som rozne steny parkovisk, oporne spevnujuce mury, stlpy poulicneho osvetlenia, smetiaky, bezne prechadzaju zaskelnnou zastavkou ako by tam neola..... Nic popri com by chodec normalne mohol ist a o slepcovi ani nehovorim.
10.02.2019 - 12:11:13
00
Ono k vodiacim pasom pre nevidiacich sa vyjadruje aj unia nevidiacich, teda mala by sa, co z toho vznikne je vo hviezdach, mam pocit, ako keby sme stale len s niecim 20 rokov zacinali...
Ale toto bolo vyslovene nebezpecne, analogicky to mozme prirovnat napr. k tomu, ako keby nieco podobne postavili do stredu cesty. Pisem preto bolo, lebo dnes to uz odsunuli mimo, medzi cyklocestu a cestu, tiez nie stastne riesenie. Neviem preco nepouzili v tomto pripade polbranu, alebo potom branu cez celu komunikaciu...
10.02.2019 - 17:42:33
00
Išiel som dnes tadiaľ, je to posunuté do cesty. Na celú šírku to nespravili asi preto, lebo by to bolo o pár stoviek eur drahšie... V tomto divnom meste je možné všetko.
10.02.2019 - 17:58:17
00
Ja len nerozumiem ako sme tadial mohli doteraz jazdit ked tam ta brana nebola. :?: Ved kto prevaza nadrozmerny naklad musi najskor vybavit povolenie a snad ma aj meter na premeranie podjazdov.
13.02.2019 - 08:29:14
00
Tak uz sa to na treti krat podarilo spravne :)
https://www.facebook.com/cyklokoalicia/photos/a.231254720235108/2702336793126876/?type=1&theater
13.02.2019 - 10:30:02
01
keyboard_arrow_up