Trošku ťa opravím ak môžem. V zmysle národnej stratégie to u nás rozdeľujeme na cyklodopravnú trasu a cykloturistickú trasu.
Cykloturistická trasa - už ako názov hovorí je to spojenie cykla s turistikou. Cykloturistické trasy sa značia v zmysle STN 01 8028 a využívajú existujúcu sieť ciest, či už cesty II a III. triedy, lesné, poľné, hrádze, miestne komunikácie atď...ako si písal aj ty, nemajú žiadne predpísané paramatre a je to skôr o tom, aby sa našlo ideálne prepojenie viacerých bodov s napojením na zaujímave turistické ciele v regióne ako pamiatky, rozhľadne, výhľady a pod. Avšak čo množstvo ľudí nevie, takisto prechádzajú povoľovacím konaním a tak jej ich finálne vedenie častokrát kompromisom po jednaniach s ochranou prírody, vlastníkmi a ďalšími. Určite to nie o tom, že si vyznačíme čo chceme. I keď našlo sa už aj zopár takých pokusov
Cyklotrasa - to sú pravé už tie s dopravným riešením ako napríklad segregované cyklochodníky, samotné cyklopruhy a pod. Tu sa už postupuje v zmysle stavebného zákona a TP. A presne ako píšeš, nemusí sa jednať o nejaký ucelený úsek. Kľudne môže ísť o dopravné riešenie v ulici, obchádzku križovatky, napojenie sa do priemyselného parku, ... avšak malo by to mať logiku a cyklodopravné trasy by tiež mali na seba nadväzovať, aby mali zmysel a cyklisti sa reálne niekam dostali. Lenže v tomto sme na Slovensku ešte stále na začiatku a tak sa darí budovať ucelené úseky najmä v extraviláne ako napríklad cyklotrasy po hrádzach, po bývalých železniaciach, keďže najväčším problémom sú pozemky, ich vysporiadnie či následné vykúpenie. I keď sa dá ísť aj nájomnými zmluvami, je to stále
beh na dlhú trať.